Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Skyddsjacka?

  1. #11
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Titta gärna på webbsidor som säljer skyddsvästar till snöskotrar. De flesta är mkt. bra och passar även till MC åkning.
    Ok. Tack för tipset, ska kolla

  2. #12
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    Här finns det skyddsjacka/väst för damer. Visserligen i fel land för "finnjäveln"

    http://www.garage24.se/street/person...9-651658-13-02
    Tackar. Nu fann jag den på 24mx.fi http://www.24mx.fi/motocross/p/suoja...jaliivit/s201/

  3. #13
    Förutom att jag tycker att man ska prova skyddsutrustning på plats.....


    Dom där västarna är gjorda i första hand för bl a crossåkare. Dom har då en tröja på sig.
    Tveksam till att den ryms under en mc-jacka? (om du nu inte köpt en jacka som är några nummer för stor)

  4. #14
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Förutom att jag tycker att man ska prova skyddsutrustning på plats.....


    Dom där västarna är gjorda i första hand för bl a crossåkare. Dom har då en tröja på sig.
    Tveksam till att den ryms under en mc-jacka? (om du nu inte köpt en jacka som är några nummer för stor)
    Njaaää! Håller inte med dig helt. Många av oss grusälskare använder dom. Har man redan en jacka med skydd så plockar man bort skydden och använder väst i stället. Många fördelar finns det, bl.a. att kunna köra med bara skyddsvästen, (som har alla skydd) ev. med en tröja över, då det är varmt. Jackan spänns fast på hojen. Har kört mycket på detta vis och flera av kamraterna som inte har detta skydd blir avundsjuka i sina varma jackor. Fast gångna säsongen så var det mest jacka på.
    Fördelarna är glasklara Jackskydden har en benägenhet att inte sitta på plats vid en ev. marksyning då dom kan glida åt sidan av jackans friktion mot underlaget. Bl.a. av den anledningen har jag gjort lika dant med byxorna, Skydd bort från dom och på med riktiga crosskydd. Men det är jag det
    Nackdelar finns. Bl.a. kan den kännas otymplig när man inte sitter på hojen, men väl där så märker man inte av den.

    Men som med alla kläder, hjälmar och skydd så ska dom provas innan köp.

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Håller med at-gubben.Har själv testat detta och funkar kanon om man plockar ur alla skydd i jackan och sedan om det är väldigt hett så bara ha en typ crosströja utanpå,fläktar skönt.
    Funderar själv på en sådan


    http://shop.touratech.se/SE/Catalog/...00-0358-0.html
    Senast redigerat av engström67 den 2012-12-31 klockan 10:21.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    Njaaää! Håller inte med dig helt. Många av oss grusälskare använder dom. Har man redan en jacka med skydd så plockar man bort skydden och använder väst i stället. Många fördelar finns det, bl.a. att kunna köra med bara skyddsvästen, (som har alla skydd) ev. med en tröja över, då det är varmt. Jackan spänns fast på hojen. Har kört mycket på detta vis och flera av kamraterna som inte har detta skydd blir avundsjuka i sina varma jackor. Fast gångna säsongen så var det mest jacka på.
    Fördelarna är glasklara Jackskydden har en benägenhet att inte sitta på plats vid en ev. marksyning då dom kan glida åt sidan av jackans friktion mot underlaget. Bl.a. av den anledningen har jag gjort lika dant med byxorna, Skydd bort från dom och på med riktiga crosskydd. Men det är jag det
    Nackdelar finns. Bl.a. kan den kännas otymplig när man inte sitter på hojen, men väl där så märker man inte av den.

    Men som med alla kläder, hjälmar och skydd så ska dom provas innan köp.
    Blev lite missförstånd Klockrent för seriös grussprättning....och så har jag också skrivit på ett annat forum:

    "Nu är ju Biltemas sida offline men.....

    För seiös grussprut med fötterna ute emellanåt kanske kika lite på hur crosskillarna är kittade.
    Finns ju en väst med alla skydd på, riktiga crosskor samt knäskydd. På det en crosströja och crossbyxa.
    Tröjan och byxan är ju bara att slänga in i tvätten med kallingarna.(kallingarna om det gått för fort)

    Tror att Biltema har allt detta. Tror dessutom också att du klarar dig med 3´?"


    För vanlig gatukörning så tycker jag att man ska ha kläder/utrustning som man kan glida på efter asfalten. Ryggskyddet som brukar finnas i allväderskläderna byter man ut från en lös.
    Allt som är direkt mot kroppen är givetvis att föredra, men mot asfalt måste man ha utrusning/material som klarar att kana på.

Liknande ämnen

  1. Skyddsjacka
    Av BeSt i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-10-12, 20:07
  2. Skyddsjacka för offroad
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 10:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •