Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Skyddsjacka?

  1. #1
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431

    Skyddsjacka?

    Hej! Håller på letar en lämplig skyddsjacka/väst att ha under stället med skydd för axlar, armbågar, rygg och bröstkorg. Bor i Finland och det verkar vara helt omöjligt att hitta sådana som är för damer. Har även testat herrmodeller men de satt väldigt konstigt, samma problem var det när jag letade jacka till mc-stället. Får väl kanske pallra mig iväg mot huvudstaden och hoppas på bättre lycka där. Snälla hjälp mig någon!
    Senast redigerat av Mymlan den 2012-12-29 klockan 20:46.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Hej! Håller på letar en lämplig skyddsjacka med skydd för axlar, armbågar, rygg och bröstkorg. Bor i Finland och det verkar vara helt omöjligt att hitta sådana som är för långa damer. Har även testat herrmodeller men de har oftast alltför breda axlar, samma problem var det när jag letade jacka till mc-stället. Får väl kanske pallra mig iväg mot huvudstaden och hoppas på bättre lycka där. Snälla hjälp mig någon!
    Vill här ge dig ett tips om en skyddsväst av typ airbag.
    Kolla på www.tryggsaker.se så hittar du den. Har en själv som kom till användning i höstas då jag körde på en bil bakifrån och slog i gatan. Kände absolut inte av fallet eftersom västen hade blåst upp sig. Den blåses upp av en tryckpatron, som man enkelt kan byta på plats om man har någon reserv med sig.
    Västen stabiliserar huvud och hjälm med en krage och en stor kudde över ryggslutet, en kudde på var sida ryggraden och en på vardera sidan av bröstkorgen.

  3. #3
    Du har ju redan en tråd om det där du får förslag om att åka till huvudstaden(Storm)....varför starta en ny tråd?
    http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=6754

    Jag bor också i en liten håla. Trots att jag har lättare att hitta passande kläder än dig. så förväntar jag mig inte att hitta dom i min hemstad....

  4. #4
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Du har ju redan en tråd om det där du får förslag om att åka till huvudstaden(Storm)....varför starta en ny tråd?
    http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=6754

    Jag bor också i en liten håla. Trots att jag har lättare att hitta passande kläder än dig. så förväntar jag mig inte att hitta dom i min hemstad....
    Oj! Skrev lite fel. Menar inte själva jackan till stället. Menade som en sorts skyddsväst/jacka som man har under sin mc-jacka. Sån som har både skydd för axlar, armbågar, bröstkorg och som även har ryggplatta. Typ en sån som i länken. Har varit till Storm redan och köpt ställ, men när jag frågade efter skyddsväst/jacka för damer så sade de att de inte hade det för tillfället. Prövade några herrmodeller som satt lite konstigt. Män och kvinnor ser faktiskt lite olika ut (vi kvinnor ska ju få plats med de där som de flesta har 2 styckna av), nog pratat om det . Några tips?
    Senast redigerat av Mymlan den 2012-12-29 klockan 20:43.

  5. #5
    Ahaaaa, du menar en sk "pansaripaita"?(finska om nu nån undrar......) som crossåkarna använder?

    Isåfall:
    Finns den verkligen i dammått? Det är ju stretch och tror att sk lady är samma som kid.....eller?
    Dessutom så går den väl inte under ett ställ(.....om det nu var en sk sådan du menade)

  6. #6
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Här finns det skyddsjacka/väst för damer. Visserligen i fel land för "finnjäveln"

    http://www.garage24.se/street/person...9-651658-13-02

  7. #7
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ahaaaa, du menar en sk "pansaripaita"?(finska om nu nån undrar......) som crossåkarna använder?

    Isåfall:
    Finns den verkligen i dammått? Det är ju stretch och tror att sk lady är samma som kid.....eller?
    Dessutom så går den väl inte under ett ställ(.....om det nu var en sk sådan du menade)
    Just en sådan. Fast jag tänkte på en mera slimmad modell, som den i den här länken http://www.24mx.fi/mp/p/suojaliivi-r...4/suojat/k303/. Dock med ärmar och skydd för axlar och armbågar.

  8. #8
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    Här finns det skyddsjacka/väst för damer. Visserligen i fel land för "finnjäveln"

    http://www.garage24.se/street/person...9-651658-13-02
    Någon som vet om det går att beställa därifrån även i övriga norden. Antar att det tyvärr kan bli ganska dyrt att returnera den om den inte skulle passa
    Senast redigerat av Mymlan den 2012-12-29 klockan 21:14.

  9. #9
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vill här ge dig ett tips om en skyddsväst av typ airbag.
    Kolla på www.tryggsaker.se så hittar du den. Har en själv som kom till användning i höstas då jag körde på en bil bakifrån och slog i gatan. Kände absolut inte av fallet eftersom västen hade blåst upp sig. Den blåses upp av en tryckpatron, som man enkelt kan byta på plats om man har någon reserv med sig.
    Västen stabiliserar huvud och hjälm med en krage och en stor kudde över ryggslutet, en kudde på var sida ryggraden och en på vardera sidan av bröstkorgen.
    Usch vad otäckt! Tur att det gick vägen. Kanske skulle ta mig en titt på en sådan
    Senast redigerat av Mymlan den 2012-12-29 klockan 21:34.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Titta gärna på webbsidor som säljer skyddsvästar till snöskotrar. De flesta är mkt. bra och passar även till MC åkning.

Liknande ämnen

  1. Skyddsjacka
    Av BeSt i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-10-12, 20:07
  2. Skyddsjacka för offroad
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 10:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •