Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 57

Ämne: Airbrush illustrationer

  1. #11
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Riktigt snyggt! Är sjukt kräsen, då airbrush enligt mig oftast förknippas med fotorealism. Men du är grymt duktig!
    Hemsidan? Har du gjort några mc-tankar, och vad tar du för ett jobb?
    For those about to rock - We salute you!

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Minns tydligt från körskolan (i höstas) att det är förbjudet (i lag) att både måla och sätta klistermärken på hjälmar, eftersom lösningsmedlet kan påverka plasten i skalet. Däremot har jag sett många diskussioner om det, och ingenstans har jag läst om nån som har bötfällts för det. Det pratas också en del om att det är lämpligt att prata med hjälmtillverkaren om man ska göra något sånt, så man vet vilket lösningsmedel man kan använda på just den hjälmen.

    Jag ska inte sabba stämningen helt, utan även jag undrar vad du tar för ett jobb.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    68
    Citat Ursprungligen postat av Figurehead Visa inlägg
    Riktigt snyggt! Är sjukt kräsen, då airbrush enligt mig oftast förknippas med fotorealism. Men du är grymt duktig!
    Hemsidan? Har du gjort några mc-tankar, och vad tar du för ett jobb?
    Tack för feedbacken riktigt nice ..Ja Airbrush är riktigt, riktigt svårt och man kan göra helsjuka grejer med tekniken, just photorealismen så är det enbart ett fåtal i hela branchen som kan bemästra detta..det handlar om utveckling och att hitta en nisch och ett tema som man är mer "van" vid ex, svart & vitt, fantasy, game, porträtt, djur m.m.

    Mera motorrelaterade projekt är på ingång och mer custompaint kommer att vara i fokus, som jag posta både här och på min hemsida för updates.

    Kan inte gå in på detaljer för beställningsjobb och ge en offert på en önskad utföring, blir fel och galet med felaktig reklam och marknadsföring här på hojen.nu

    så jag hänvisar till hemsidan där det finns kontakt information, vilket föredragetvis kontaktmailen.

    www.dmfinearts.com

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    68
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Minns tydligt från körskolan (i höstas) att det är förbjudet (i lag) att både måla och sätta klistermärken på hjälmar, eftersom lösningsmedlet kan påverka plasten i skalet. Däremot har jag sett många diskussioner om det, och ingenstans har jag läst om nån som har bötfällts för det. Det pratas också en del om att det är lämpligt att prata med hjälmtillverkaren om man ska göra något sånt, så man vet vilket lösningsmedel man kan använda på just den hjälmen.

    Jag ska inte sabba stämningen helt, utan även jag undrar vad du tar för ett jobb.

    När det gäller just hjälmar då, så är första basen att ta reda på vilket matrial den är gjord av detta underlättar även för förarbetet så man vet vilken sorts bas och primer man skall använda. Gjorde en Arai hjälm och den var så sjukt fet i matrialet så då var man tom tvungen att värma upp matrialet så det skulle öppna sig och att basen kunde ta fäste.
    Finns en uppsjö av val vid gällande av klarlack, har själv inte hört att matrialet reser sig fräts av förtunningen i lacken, finns ju även vattenbaserade klarlacker.

    Är ni nyfikna och vill ha en bedömning av en offert vid önskemål av utföring och custompaint?...så hänvisar jag er till min hemsida där ni hittar kontakt information och föredragetsviss till kontakt mailen.

    www.dmfinearts.com

  5. #15
    Okej, då hade jag inte hört helt fel då kanske, alltid bra att veta vad som gäller om man skulle få för sig att köpa sig en "hemmasprayad" hjälm!

    Gör du även motiv på hojar ?
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    68
    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    Okej, då hade jag inte hört helt fel då kanske, alltid bra att veta vad som gäller om man skulle få för sig att köpa sig en "hemmasprayad" hjälm!

    Gör du även motiv på hojar ?
    För att göra svaret kort så kan jag även lägga en utföring på mc, tank, kåpor och utrustning.
    För och grundarbete med en awesome klarlack som finish tillsammans med ett samarbete med ett MRF bolag.

    Håller på att planera inför Västervik i år, med en live presentation....har du/ni varit där?

  7. #17
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148
    verkligen bra jobbat.
    hälsning
    ben
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    68
    Nice Ben, tack för feedbacken

    -stay tuned

  9. #19

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av simon811 Visa inlägg
    Håller på att planera inför Västervik i år, med en live presentation....har du/ni varit där?
    Nej inte riktigt.. har dock varit i västervik förut, deras senap är att rekomendera!
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    68

    Uppdatering

    Här är några av mina ideer kring vad jag skall göra för motiv på näst liggande projekt.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •