Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: back in the old days :-)

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    back in the old days :-)

    http://advrider.com/forums/showthread.php?t=29723

    Häftig tråd :-) kollat och njut av alla hojar med fotkoppling och handväxel :-)

  2. #2
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Så jävla fränt, 60år gamla bilder med sådan action..
    Fjädring är överskattat..

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    HD offroad! Jo det var faktiskt så jag såg att HD och Indian fick jobba när jag var barn och en del av dom stora pojkarna hade kul. Kanske inte gegga så dom släpade magen, men det var längt ifrån idag när dom bara kan köras på torr och nysopad asfalt.
    Ove

  4. #4

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    HD offroad! Jo det var faktiskt så jag såg att HD och Indian fick jobba när jag var barn och en del av dom stora pojkarna hade kul. Kanske inte gegga så dom släpade magen, men det var längt ifrån idag när dom bara kan köras på torr och nysopad asfalt.
    Tänk på gamla dokumentära krigsfilmer. Där får man ju se hur förare som kan köra hoj hantera sina gamla HD och Indian som mcordonanser. Visserligen är väl dagens HD lite lägre, men många förarna idag saknar ofta ens grundläggande kunskaper i att hantera sina tynge mankiner utanför asfalten. Jag har faktiskt sett några undantag, så jag vet att en HD går att köra nästan överallt, beroende på föraren och hojens utrustning.:
    santaclaus:, han kommer nog snart med förhoppningsvis hårda paket.

  6. #6
    Hondamannen
    Gäst
    Är dagens hd lägre? Snarare tvärtom om man läser specen eller?

  7. #7
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    santaclaus:, han kommer nog snart med förhoppningsvis hårda paket.
    Jag vill inte ha hårda paket, jag vill ha kärlek på jorden (off topic)

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Fnurra på tråden igen. Den gällde ju old days. Tänk på alla gamla hojar som ett fåtal entusiaster renoverar. En del av hojarna väcker ju en del gamla minnen. Tex. Husqvarna Rödmyra, den första hoj jag körde ute på landsvägarna med, var 12 år då. En bekant hade en Drömbåge. Med den var han långt upp i Lappland med. Det var ganska långt i slutet av 50-talet.
    när jag var runt 15 år fick jag åka med en bekant som hade en riktigt häftig maskin, en Triumph Tiger 110. PÅ sätt och vis en riktigt häftig värstinghoj på sin tid, 500 cc tror jag att den var på.

  9. #9
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Fnurra på tråden igen. Den gällde ju old days. Tänk på alla gamla hojar som ett fåtal entusiaster renoverar. En del av hojarna väcker ju en del gamla minnen. Tex. Husqvarna Rödmyra, den första hoj jag körde ute på landsvägarna med, var 12 år då. En bekant hade en Drömbåge. Med den var han långt upp i Lappland med. Det var ganska långt i slutet av 50-talet.
    när jag var runt 15 år fick jag åka med en bekant som hade en riktigt häftig maskin, en Triumph Tiger 110. PÅ sätt och vis en riktigt häftig värstinghoj på sin tid, 500 cc tror jag att den var på.
    110 va 650 cc, tiger 100va 500, tiger 90 (ovanlig) 350 cc
    God Hjul från gammal triumph körare
    Jan

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    110 va 650 cc, tiger 100va 500, tiger 90 (ovanlig) 350 cc
    God Hjul från gammal triumph körare
    Bra med svar från de som vet. Det var väl därför som 110:an ansågs vara speciellt häftig.

Liknande ämnen

  1. Back to Basic ... Back to the Jungle.
    Av Ankan1 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-31, 22:53
  2. One of those days
    Av Gnistvändaren i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 19:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •