Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fjällen (Sverige)

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177

    Fjällen (Sverige)

    För att fortsätta på temat "platser jag vill besöka", när jag var liten och bodde i Värmland semestrade vi ofta i fjällen, då främst i Härjedalen sommartid. I dom svenska fjällen finns det ju massor av småvägar kors och tvärs, mer eller mindre underhållna, som kanske kan vara en intressant upplevelse för äventyrsmotorcyklisten. Vad tror ni? Det är evigheter sen sist jag var norr om Värmland, det borde vara en intressant upplevelse. Till sommaren kanske? Om jag minns rätt från barndomen är det att föredra sensommaren, framåt augusti, eftersom myggen har lugnat sig då, kan det stämma?

  2. #2
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Jag har funderat på att ta en tur norröver på hojen. skulle också vara möjligt att kombinera med exempelvis vandring.

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Jag har också funderat på att göra en turr norrut någon gång i framtiden. Då menar jag upp till Umeå, Boden eller dylikt. En kompis till mig sa att det var mest skog där och ingenting at se så jag tappade lite grann intresset.

  4. #4
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Jag skulle nog rekommendera Höga Kusten, Mannaminne och därikring.
    Fjädring är överskattat..

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag har också funderat på att göra en turr norrut någon gång i framtiden. Då menar jag upp till Umeå, Boden eller dylikt. En kompis till mig sa att det var mest skog där och ingenting at se så jag tappade lite grann intresset.
    Det finns en massa saker här uppe och jag kan rekommendera älvdalarna kring Råneå, Kalix och Torneå älv. Åk slutet på Juni eller Juli månad och då på natten då det är midnattssol här. Väldigt speciellt ljus, ensam på vägen och mycket dofter.
    Sen beror det ju på vad du vill se. Norrbottens skärgård består t.ex av 4000 öar och från Luleå kan du åka turbåt dit ut.

    Men kolla länken för tips:
    http://www.swedishlapland.com/se/Hem/
    http://www.heartoflapland.com/

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Jag har funderat på att ta en tur norröver på hojen. skulle också vara möjligt att kombinera med exempelvis vandring.
    Vill du åka långt norrut har du kanonvandring här uppe. Padjelanta, Ritsem, Rautas och området kring riksgränsen och Abisko. Vill du se dom riktigt stora mäktiga fjällen är det till Norrbotten/Lappland du ska åka. Jag vandrade själv omkring i området kring Ritsem i höstas och letade efter en försvunnen dansk och jag kan lova att det är vackert.

Liknande ämnen

  1. Hösttur till norska fjällen
    Av Olle Å i forum Träffar & Körningar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-10-11, 09:39
  2. Crossbanor i Sverige
    Av Fredd i forum Offroad
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 20:32
  3. Södra Sverige
    Av Oden68 i forum Touring
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-01-17, 22:29
  4. Fördelningspolitiken i Sverige
    Av DearHunter i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 21:51
  5. Monopol Sverige
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 07:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •