Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Tappad balansvikt?

  1. #1

    Tappad balansvikt?

    Skulle tvätta hojen lite noggrannare för ett tag sedan och upptäckte då ett märke.. det ser ut som att det suttit en balansvikt på bakfälgen som antingen ramlat bort eller tagits bort.

    Jag känner inga konstiga vibrationer eller annat när jag kör. Är det värt besväret att ta lös bakdäcket och lämna in det för balansering eller kan man köra såhär tills nästa däckbyte?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2

    SV: Tappad balansvikt?

    Det sliter mer på däcket att köra med obalans, jag jobbar på en däckfirma nu... Det fixar dom på 1minut om du går in på själva verkstan, sen kan du ju alltid hälsa på med en bullpåse eller något vid ett senare tillfälle, för att dom skulle ta betalt för det tror jag verkligen inte!
    ..

    =)

    // Anders

  3. #3

    SV: Tappad balansvikt?

    Bullpåse låter bra!

    Är väl mest krånglet med att ta lös hjulet och köra det till däckfirman.. känner som sagt inga vibrationer.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #4

    SV: Tappad balansvikt?

    Ääääh, ge dig nu.. Ta dig tiden, då kan du smörja hjullagren medans du ändå håller på..

    // Anders

  5. #5
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    SV: Tappad balansvikt?

    Det mest sannolika är väl att det faktiskt suttit en balansvikt där men att den sprättes bort vid senaste däcksbytet (inför balanseringen vill man förstås inte ha gamla vikter kvar).
    Såna limrester med lite "papp" i har jag alltid på fälgarna - orkar inte polera bort det...

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Tappad balansvikt?

    Hur sällan tvättar du hojen, Pewa?
    Jag hade tagit ner hjulet och kollat det framför att köra med det och som TcAnders skriver – passat på att smörja lagren.

  7. #7
    Jåke
    Gäst

    SV: Tappad balansvikt?

    Ursäkta mig, men det är inte så långt kvar på säsongen. Varför ska du plocka av hjulet och göra dig omaket att lämna in det på balansering om du inte har några problem av det? Göra en höna av en fjäder alltså... ???

  8. #8

    SV: Tappad balansvikt?

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Hur sällan tvättar du hojen, Pewa?
    Jag hade tagit ner hjulet och kollat det framför att köra med det och som TcAnders skriver – passat på att smörja lagren.
    Haha, jag kör hellre än jag tvättar om vi säger så
    Nu är det slutkört för säsongen så jag tänker ta ner däcket inför nästa säsong iaf, även om jag inte tror det är någon fara.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #9
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Tappad balansvikt?

    Citat Ursprungligen postat av Jåke
    Ursäkta mig, men det är inte så långt kvar på säsongen. Varför ska du plocka av hjulet och göra dig omaket att lämna in det på balansering om du inte har några problem av det? Göra en höna av en fjäder alltså... ???
    håller med jåke! har du inga problem så kör säsongen ut, balansera kan du prdna med i vinter.. såg precis att du skrivit just det

  10. #10

    SV: Tappad balansvikt?

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Skulle tvätta hojen lite noggrannare för ett tag sedan och upptäckte då ett märke.. det ser ut som att det suttit en balansvikt på bakfälgen som antingen ramlat bort eller tagits bort.

    Jag känner inga konstiga vibrationer eller annat när jag kör. Är det värt besväret att ta lös bakdäcket och lämna in det för balansering eller kan man köra såhär tills nästa däckbyte?
    Kan det inte vara balansvikter som funnits där för ett tidigare däck, som inte har med den nuvarande balansen att göra?

Liknande ämnen

  1. Tappad hjälm
    Av Mavve65 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 12:56
  2. Tappad mojäng
    Av Boogieman i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 20:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •