Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: bra nybörjarhoj/tjejhoj

  1. #1

    bra nybörjarhoj/tjejhoj

    jaha då har flickvännen blivit sugen på att köra hoj nu åxå!
    hon har ju ingen som helst vana, så mitt tips till henne var ju att först och främst låna en
    kompis gammla k50 som han stående i sedan den
    glada moppeåldern :P

    Men frågan är ju; vad kör tjejer för hojjar? eftersom hon inte är så lång får det ju inte vara något as.
    Har kollat lite på Virago 535, suzuki sv650, vilken jag tror mer på än dom än de koreanska/kinesiska motsvarigheterna typ Hyosung. Någon som har fler förslag?

  2. #2
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    Det beror lite på vilket stuk hon har tänkt sig. Vill hon åka sporthoj kan nog en sv650 vara bra eller klassikern cbr600 som inte heller är så stor.

    Annars kan jag tipsa om Kawasaki ER-5. En billig, smidig och bra gathoj! Det finns även en ER-6 som är lite råare och kraftigare än ER-5:an, kostar lite mer också. Men är hon helt nybörjare skulle jag åtmindstone kika på en ER-5, den är lagom i storlek också.

    Hyosung och de märkena har jag tyvärr ingen koll på..

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    Virago 535 är liten och lätt att köra om man vill ha glidare.

    Vad kör du? Vill man åka ihop kan det vara bra om man har liknande stuk på hojarna.. men hon får inte ha mer att köra med än dig

  4. #4

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Virago 535 är liten och lätt att köra om man vill ha glidare.

    Vad kör du? Vill man åka ihop kan det vara bra om man har liknande stuk på hojarna.. men hon får inte ha mer att köra med än dig
    hehe nä det är ju sant ;D
    kör själv en hornet 600 -03 så något värre får det ju inte bli. ska absolut kolla på Er-5!

  5. #5

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    Är k50:in trimmad? Kör på!

    Nämen Er-5:an verkar vara en bra nybörjarhoj!
    Vill man ha nått billigare finns det ju en hel del äldre hojar på blocket. Typ den här, en Suzuki GS 500 för 16.000:- http://www.blocket.se/vi/11580019.htm?ca=11_s

    Oj, såg inte att den var i Stockholm..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #6
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    glömde fråga vilken prisklass hon tänkt sig?

  7. #7

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    kan inte låta bli att skicka en liten "varning" eftersom jag just skaffat mc själv och dessutom är tjej.
    en virago 535 växer man rätt snabbt ifrån, det tog mig ca 2 månaders körning som absolut nybörjare sedan kändes virago 535 för litet
    Det kan vara värt att ta en mc som känns lite för stor i början så kan man ha glädje av körningen längre...

  8. #8
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    Jag håller med Ankii, jag hade flera kompisar dock ej tjejer som köpte små hojar som första hoj, men dom växte ur dom rätt så omgående, det tror jag gäller tjejer med, det är viktigt att en hoj är tillräckligt stor och bekväm, lite hoj är oftast obekvämare än en stor hoj. Men det är ju individuellt var man tycker gränsen går och hur långa turer man tar.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  9. #9

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    Citat Ursprungligen postat av Ankii
    kan inte låta bli att skicka en liten "varning" eftersom jag just skaffat mc själv och dessutom är tjej.
    en virago 535 växer man rätt snabbt ifrån, det tog mig ca 2 månaders körning som absolut nybörjare sedan kändes virago 535 för litet
    Det kan vara värt att ta en mc som känns lite för stor i början så kan man ha glädje av körningen längre...
    Du har en poäng där! Vet många som bytt in sina 600r mot 900r efter bara en säsong.
    Vet man att man kommer köra mycket kanske det är värt att satsa lite extra pengar och köpe en större hoj att växa i på en gång. Blir snabbt ännu dyrare om man ska byta flera gånger.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #10
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    så länge hon känner att hon kan hantera hojen så köp en med mer kubik så kan hon ha den länge.. blev inspirerad av inläggen över mig känner jag

Liknande ämnen

  1. Nybörjarhoj för övningsköra m.m
    Av Haider i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-09-12, 19:58
  2. Tips på nybörjarhoj?
    Av JII i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-09-01, 13:53
  3. Nybörjarhoj
    Av gnaget63 i forum Custom
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2016-04-16, 12:36
  4. Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-08-14, 05:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •