Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: bra nybörjarhoj/tjejhoj

  1. #11

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    Citat Ursprungligen postat av zoidberg

    hehe nä det är ju sant ;D
    kör själv en hornet 600 -03 så något värre får det ju inte bli. ska absolut kolla på Er-5!
    Oj hoppas jag skriver rätt i detta forum nu,, annars får ni ha överseende med mej :-) Första inlägget.

    Är själv Kvinna :-D och jag kör en Honda Hornet 600 och trivs kanon med den.
    Kan hon inte testa din hoj då?
    Kanske du kan få köpa en ny istället ;-)
    Eller ska hon ha ngn som är ngt billigare?

    Jag trivs med kanon med min i allafall!
    /marie

    Edit: hade ramlat bort en bit text som gjorde att hela ditt inlägg såg ut som ett citat. Men det är fixat, du är välkommen!

  2. #12

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    Ja körde LS650 Savage i 2 år utan att tröttna. Den var smidig, rask och lät "som på riktigt" (med raka rör i a f). Ända anledningen att ja bytte den mot min Mean Streak va att slå farsans Harley i kubik...

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    Får tillägga att en fyrcylindrig motor är att föredra vid krypkörning, de är snällare och inte så ryckiga som en tvåcylindrig motor kan vara. På trafikskolan har jag en Suzuki GSX 750 -01:a. Den har en 80-hästars fyrcylindrig olje- och luftkyld motor, 6-växlad låda som också är rätt snäll, man kan köra på högsta växel i låg fart tack vare den fyrcylindriga motorn, vilket spar på både bränsle och miljö.
    Med en tvåcyl. motor måste man ha rätt växel hela tiden och det spar varken på miljön eller bränslet.

    Suzukin kan också sänkas så att även korta personer kan köra den. ;D

  4. #14
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Får tillägga att en fyrcylindrig motor är att föredra vid krypkörning, de är snällare och inte så ryckiga som en tvåcylindrig motor kan vara. På trafikskolan har jag en Suzuki GSX 750 -01:a. Den har en 80-hästars fyrcylindrig olje- och luftkyld motor, 6-växlad låda som också är rätt snäll, man kan köra på högsta växel i låg fart tack vare den fyrcylindriga motorn, vilket spar på både bränsle och miljö.
    Med en tvåcyl. motor måste man ha rätt växel hela tiden och det spar varken på miljön eller bränslet.

    Suzukin kan också sänkas så att även korta personer kan köra den. ;D
    höjd hade jag inte tänkt på, många tjejer är ju faktiskt lite kortare
    ducati monsters minde modeller brukar vara uppskattade då de är rätt låga

  5. #15
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    Själv är jag lång, 175 cm, så jag har inga problem med höjden och tänker inte alls på det. Det enda jag märker är att det är lättare att krypköra och då kan mc:n vara sänkt. Ju närmare marken man är desto lättare är det med krypandet.

  6. #16

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    turbo, du vill alltså säga att jag kör en tjejhoj?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #17

    SV: bra nybörjarhoj/tjejhoj

    Om din tjej inte ska ha nån dyr hoj och som är lätt att köra så ta en Kawasaki 400,den är inte så tung,som Viragon 535.Viktigt tycker jag är att man räcker ner med fötterna och orkar hålla den.Ska man hålla fartgränsen så räcker det.Visserligen kanske det ser häftigare ut med en större,men det är säkrare att kunna hantera den tycker jag.Det går ju byta senare.

Liknande ämnen

  1. Nybörjarhoj för övningsköra m.m
    Av Haider i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-09-12, 19:58
  2. Tips på nybörjarhoj?
    Av JII i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-09-01, 13:53
  3. Nybörjarhoj
    Av gnaget63 i forum Custom
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2016-04-16, 12:36
  4. Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-08-14, 05:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •