Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Käka 350 g likörchoklad, vad händer?

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Jag är faktiskt så vetgirig att jag MÅSTE få veta svaret. Kanske skulle slå ett slag för vetenskapen och testa äta en hel ask någon dag då jag vet att jag inte kommer köra (skulle aldrig sätta mig berusad i/på något fordon)
    Hörde någonstans att det nuförtiden inte är riktig likör i pralinerna som säljs i Sverige i alla fall. Så de ska inte ge utslag. Däremot så ger det utslag om man tar en klunk lättöl och blåser direkt utan att skölja munnen först...

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
    Du kan få utslag om du har ätit färska vetebullar också, eller färskt bröd.........
    Nä, det där är en skröna som cirkulerat i flera år. Har själv provat att äta både bullar och bröd direkt från ugnen och sen blåsa. Inget utslag.

  3. #13
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Om du tvunget måste veta så gör Dräger, dvs dom som gör polisens sållningsinstrument, även konsumentvarianter.

    Motormännen säljer, bland annat: http://mshop.motormannen.se/sv/artik...test-3000.html

    Se även: http://www.drager.se

    Fy f_n vad dyrt.
    Jag har någon gammal billig variant liggandes som jag köpte någon gång 90-talet. Köptes den tiden man var ung och festade var och varannan helg.
    Minns att jag frågade polismästare om mätsäkerheten på en sådan och fick svaret att de var ok men att man kanske inte skulle lita på skalan utan om den gav något utslag så skulle man låta bilen stå.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Om du tvunget måste veta så gör Dräger, dvs dom som gör polisens sållningsinstrument, även konsumentvarianter.

    Motormännen säljer, bland annat: http://mshop.motormannen.se/sv/artik...test-3000.html

    Se även: http://www.drager.se
    Tydligen onödigt vetande och det ska jag inte belasta forumet med.
    Senast redigerat av RobbeS den 2012-12-11 klockan 00:54.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Eller vad skillnaden på cement och betong är. Tänk att det finns ett ord i SAOL, "cementera", som i grund och botten är felaktigt. Ban gjuter med betong. I betongen finns cementpasta...


  6. #16
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431

  7. #17
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Tänk dock bara på att polisen kalibrerar instrumenten minst en gång i månaden och skickar in den för en rejäl service en gång per år. Sållningsinstrumentet är också bara en indikation på att någon druckit alkohol och inte ett bevis. Det är så reglerat nu att om någon kommer in på stationen eller stoppar en patrull på gatan och vill blåsa i en dräger för att se om dom kan köra så får dom inte det. Risken är att den dräger dom blåser i är felkalibrerad och inte visar rätt. Sätter dom sig då i en bil och åker fast för rattfylla tio minuter senare så är det naturligtvis polisens fel. Det har faktiskt hänt.
    Därför är det enbart en koll i evidenzern eller ett blodprov som kan användas i en rättegång.
    Vill bara säga att jag inte ämnar testa genom att sätta mig på hojen och göra så att snuten haffar mig. Är så principfast att jag inte ens kör moppe om jag nyligen druckit ett glas öl

  8. #18
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    När vi ändå håller på pratar brön tänkte jag berätta att bröd med vallmofrön på eller i innehåller faktiskt en liten mängd opium, handlar dock om så små mängder att det inte skulle ha någon effekt fast man skulle trycka i sig flera påsar vallmobullar.
    Nä, men äter du et glas vallmofrön får du faktisk utslag på mätning, men ingen rus (jmf "MuthBusters"). Äter du däremot en muskatnöt får du rus också, blir rena Nostradamus:n - kan se in i framtiden.....
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  9. #19
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
    Nä, men äter du et glas vallmofrön får du faktisk utslag på mätning, men ingen rus (jmf "MuthBusters"). Äter du däremot en muskatnöt får du rus också, blir rena Nostradamus:n - kan se in i framtiden.....
    Har hört det, skulle dock aldrig testa. Lär vara renarama giftet, perfekt om du vill paja både lever och njurar
    Tror jag ska sluta använda muskotnöt i matlagning efter att ha läst dettahttp://ltarkiv.lakartidningen.se/1997/temp/pda15302.pdf
    Senast redigerat av Mymlan den 2012-12-11 klockan 00:16.

  10. #20
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Ja, det får räcka med en Bayer......!
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

Liknande ämnen

  1. Åka en runda och käka lite ?
    Av Twenty2 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-07-25, 18:27
  2. Plötsligt händer det
    Av Susie i forum Off topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 16:23
  3. Hej & Varma Händer - dunvantar?
    Av Lottaje i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2012-11-18, 10:42
  4. Fan vad det händer saker.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 22:33
  5. Händer detta er oxo hela tiden?
    Av Kleemann i forum Off topic
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 22:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •