Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Vinterpyssel?

  1. #11
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Lite akvarell är också kul
    Verkligen. Innan jag åter tog upp modellbygget målade jag med akvarell.

  2. #12
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    http://www.radioaficion.com/HamNews/...al-radio-1.jpg
    Hej på er! Jag gör nog världsrekord i trådlyft just nu. Den här vintern har jag pysslat med en gammal radio som jag ärft efter min morfar. Nämligen en gammal transistorradio/bakelitradio. En Philips Philetta från ca år 1949. Likadan som på bilden. Han hade bestämt att jag skulle ha den och han hade redan börjat fixa med den men fick den aldrig färdigställd innan han plötsligt gick bort. Men nu är den i skick och vilket sjudundrande ljud därtill. Bättre än min moderna radio. Vad håller ni på med?

  3. #13
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Bygger friggebod.

    Men det där är väl inte en transistorradio? Det är väl rör i den? Vi hade en liknande radio hos min mor, jag håller med om att de har bra ljud. Den var större och var gjord i trä. Tog säkert en minut innan rören var varma och den började låta.

    Ska inte svära på att den var exakt likadan, men mitt minne säger mig att den såg ut så här.

    Senast redigerat av erikn den 2014-01-03 klockan 01:04.
    /Erik

  4. #14
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Bygger friggebod.

    Men det där är väl inte en transistorradio? Det är väl rör i den? Vi hade en liknande radio hos min mor, jag håller med om att de har bra ljud. Den var större och var gjord i trä. Tog säkert en minut innan rören var varma och den började låta.
    Oups! Menade rörradio! Skriver med telefonen som tyckte där skulle stå transistorradio efter som jag äger en sån också och tydligen använt det ordet en hel del gånger xD
    Den här radion har jag bara haft ett år, men jag har först nu kunnat färdigställa den eftersom jag fick sista delarna för en månad sedan. Håller just nu på snida en liten ställning att hänga upp antennen i så det inte ska spraka. Den här radion värmer upp nästan genast när man startar den, tar bara några sekunder.

  5. #15
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Min är egentligen en frukostradio men den står i vardagsrummet då det inte finns utrymme i köket och jag är rädd för att spilla något på den eller annars bara söla ned den. Gömmer antennen bakom skänken den står på då jag inte lyssnar för jag har en katt som är väldans förtjust i allt som liknar ett snöre.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •