Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Deauville 700 (sänka styret)

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    Deauville 700 (sänka styret)

    Hej,

    Enligt ergo motorcycle länken, om jag sänker styret 3 centimeter så bör det passa mina axlar. Om man byter styret till ett tunnare styret till ett tunnare styre, kan man på detta sätt sänka styret med ett par centimeter? Förstår ni vad jag menar?

    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Hej,

    Enligt ergo motorcycle länken, om jag sänker styret 3 centimeter så bör det passa mina axlar. Om man byter styret till ett tunnare styret till ett tunnare styre, kan man på detta sätt sänka styret med ett par centimeter? Förstår ni vad jag menar?

    Mvh

    Hondamannen
    Fattar inte riktigt vad du menar. Men om du helt enkelt byter till ett annat styre som inte är så uppvinklat, så får du kanske rätt höjd.
    Lättast vore nog att åka till någon större mc-skrot och kolla på olika styren.

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Jag vill sänka ner styret tre centimeter. Går det att uppnå det med att byta till ett tunnare styre? Kommer det eventuellt ta i tanken om man sänker styret?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag vill sänka ner styret tre centimeter. Går det att uppnå det med att byta till ett tunnare styre? Kommer det eventuellt ta i tanken om man sänker styret?
    Tror inte de finns tunnare styre än 22 mm med tanke på hållfasthet och passning av reglagen.
    Om tanken skall gå fri eller inte beror ju på bockningen av styret.
    Om du fick kontakt med någon som har en bockmaskin så kan du bocka till ett styre som passar, av stålrör.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag vill sänka ner styret tre centimeter. Går det att uppnå det med att byta till ett tunnare styre? Kommer det eventuellt ta i tanken om man sänker styret?
    Vad styrets höjd i förhållande till axeln beträffar kan du nå samma resultat genom att höja dynan eller genom att vrida styret lite bakåt så det kommer lite lägre och samtidigt lite närmare. Nu pratar jag bara om axelns läge för att ge lite andra vinklingar på problemet.
    Ove

  6. #6
    Hondamannen
    Gäst
    Min största rädsla är att jag köper en hoj för 50 000 kr i början av våren och sen lägger ner ytterligare pengar och tid för att anpassa hojen efter mina förutsättningar och sen får ändå det inte till det och får sälja hojen med förlust samt får säsongen förstörd.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2012-12-06 klockan 23:55.

  7. #7
    Det där med att sänka med tunnare styre fattar jag inte(....och det gör ingen annan heller?)
    Kikar på lite bilder på min gamla 700 och vad jag kan se så torde den klara en sänkning på ett par centimeter vad gäller tanken. Dock så finns det ju andra grejjor som tar i, typ kåpan.

    Det är förmodligen totalt omöjligt för nån här svara på om du kan sänka styret på en Deauville. Själv tror jag inte att den klarar en sänkning på 3 centimeter.
    Du får knalla in på en Hondabutik och göra den bedömningen själv. Det sitter ju ett vanligt 22mm styre på den och det jag kommer spontant på så har tex Horneten ett liknande styre, men lite lägre.
    Sadelhöjning som Ove nämner är en annan variant. Kanske en kombination av både styre och sadel funkar?

  8. #8
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Kanske ett så kallat "laverda"-styre (finns även pirat) skulle vara nått? dom kan man vinkla/justera åt många håll.

  9. #9
    Hondamannen
    Gäst
    Fler frågor angående deauville 700. Kan man sänka gaffelb tre centimeter utan att det vållar några problem eller? Sänka gaffeln tre centimeter borde ju sänka styret 3 cm.

  10. #10
    Hondamannen
    Gäst
    Om ni kollar på bilder på hur styret på en deauville 700 så tycker jag att handtaget sitter för högt i förhållande till styrets infästning. Jag skulle vilja sätta dem tre centimeter längre ner.

Liknande ämnen

  1. Hur vet man storleken på styret?
    Av Zeeuus i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2015-05-26, 21:17
  2. Sänka hojen
    Av Allan K i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-09-14, 08:45
  3. Deauville 700
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-07-23, 09:05
  4. Honda NT650 Deauville Bromsskiva
    Av janlef i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 12:20
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 19:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •