Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Ny hjälm

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162

    Ny hjälm

    Tjena!
    Detta har nog hanterats här från och till men hittade inte rätt!
    Jag är ute efter tips på bra och prisvärd öppningsbar integralhjälm. Har kört säsongen med integralhjälm som viner och väsnas som f..n. Nu ska det handlas riktig hjälm både för mig och frugan. Finns det hjälm som har bluetooth kompatibel med iphone? Alla tips är välkomna

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Sepe Visa inlägg
    Tjena!
    Detta har nog hanterats här från och till men hittade inte rätt!
    Jag är ute efter tips på bra och prisvärd öppningsbar integralhjälm. Har kört säsongen med integralhjälm som viner och väsnas som f..n. Nu ska det handlas riktig hjälm både för mig och frugan. Finns det hjälm som har bluetooth kompatibel med iphone? Alla tips är välkomna
    Hej ska du ha en bra skön och rätt tyst hjälm så köp en shoei Neotec eller schuberth c3.Visst dom kostar runt 5000kr men är värt det.Brusar gör det i alla hjälmar fast olika högt.Schuberth har ju ett blåtandskitt till sin hjälm.Annars så är det väl scala rider g9 som gäller idag.Och Iphone funkar perfekt,i allafall 4s.Men räkna med minst 15000 komplett för två hjälmar.Och då har du bland det bästa på marknaden.Det är ju plånboken som bestämmer i slutändan men jag har lärt mig att kör man mycket och vill ha god komfort och kunna prata med varandra då kostar det.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Jag har "Schubert c3" och den kan jag rekommendera starkt.

  4. #4
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Jag har "Schubert c3" och den kan jag rekommendera starkt.
    Jag har också denna, och den är kanon. Jag provade den Nolan jag hade innan men kastade av mig den! Massor av ljud och glasögonen satt på trekvart.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Jag har en Nolan N104. Tycker den sitter bra på mig, men kanske en aning högljudd. Har dock aldrig testat nåt annat så jag vet inte hur den står sig i jämförelse. Nolan har ett eget intercom med BT som passar direkt i N104:an.

  6. #6
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Caberg Duke alla dagar i veckan, som Nolan N104 men halva priset och tyst som fan!
    Never ever look back you're not going in that direction!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Hej ska du ha en bra skön och rätt tyst hjälm så köp en shoei Neotec eller schuberth c3.Visst dom kostar runt 5000kr men är värt det.Brusar gör det i alla hjälmar fast olika högt.Schuberth har ju ett blåtandskitt till sin hjälm.Annars så är det väl scala rider g9 som gäller idag.Och Iphone funkar perfekt,i allafall 4s.Men räkna med minst 15000 komplett för två hjälmar.Och då har du bland det bästa på marknaden.Det är ju plånboken som bestämmer i slutändan men jag har lärt mig att kör man mycket och vill ha god komfort och kunna prata med varandra då kostar det.
    På Louis hemsida kostar Schuberth C3 hjälmen ca, 3300 kr.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Jag hade en Caberg Justissimo, köpt 4 år sedan. Trodde såklart att Schubert C3 var mycket tystare. Jag märkte dock ingen större skillnad. Ventilationen, samt visirets öppnande/stängande i Cabergen, fungerade bättre, men detta upptäcker man ju först efteråt.
    Jag ställer mig lite frågande till priset på C3:n ca 3300 kr på Louis, snarare ca 5000 kr. Den finns till lägre pris på FC-Moto.de där jag köpte min. (Hoppas att jag inte uppfattas som en Messerschmitt nu.)
    http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/...Shops/10207048
    //Håkan

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Jag hade en Caberg Justissimo, köpt 4 år sedan. Trodde såklart att Schubert C3 var mycket tystare. Jag märkte dock ingen större skillnad. Ventilationen, samt visirets öppnande/stängande i Cabergen, fungerade bättre, men detta upptäcker man ju först efteråt.
    Jag ställer mig lite frågande till priset på C3:n ca 3300 kr på Louis, snarare ca 5000 kr. Den finns till lägre pris på FC-Moto.de där jag köpte min. (Hoppas att jag inte uppfattas som en Messerschmitt nu.)
    http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/...Shops/10207048
    //Håkan
    http://www.louis.de/_204b9a0af045a3d...rtnr_gr=204828

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    OK. Du har rätt. Det finns en del. //Håkan

Liknande ämnen

  1. Hjälm för ATV?
    Av hokhok99 i forum Offroad
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-03-13, 17:18
  2. Grex hjälm
    Av Cy2 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-04-09, 19:57
  3. Ny hjälm?
    Av rolfmm i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-10-18, 09:15
  4. Vad har du för hjälm?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 08:51
  5. Ny hjälm
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 12:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •