Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Fortkörningsböter.

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84

    Fortkörningsböter.

    Hur många av er som skriver här på forumet har fått böter för fortkörning på mc? Själv har jag inga ännu,,

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Med bil blev jag tyvärr av med kortet en sommar.Har däremot aldrig hänt med hojen för då hade jag nog blivit av med det igen.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Hornet Visa inlägg
    Hur många av er som skriver här på forumet har fått böter för fortkörning på mc? Själv har jag inga ännu,,
    Detta är ju en samvetsfråga, en gång

  4. #4
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Aldrig med mc. Fick dock en tillsägelse när jag körde moppe till skolan för några år sedan och passade på att käka frukost samtidigt under resans gång (då när jag var ung och dum)

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    4.5.6.7.8 jag har slutat räkna, transportstyrelsen gör det åt mig. senast i sommar i Norge/söder om Narvik... (dyrt, rekomenderas inte) men det är enda gången på mc, andra gånger med bil /Lastbil.
    Kör man 20 000 mil om året så är det lätt hänt att man råkar tumma lite på begränsningarna ibland.

    jag ska bara ge ett exempel.
    på den nybyggda e45 från göteborg till trollhättan, den har tagit 8 år att bygga, när den ritades så ritade man den för att bli en 110väg, och så har man byggt den... nu när 110 är på väg att försvinna och vi kommer att få 80-100-120 så kommer den troligen att få 100 begränsning.... bara på akademiska grunder den är ju byggd för 110 km/h...

    Så vad händer då när jag kör 108 på den vägen... ?

    Jag är inte raketforskare men kan ändå räkna ut att jag kommer få böter trots att jag kör under den hastigheten som vägen är lämplig/byggd för ... Ja det händer ibland att man får lite läropengar....
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  6. #6
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    För nytt körkort för MC för att ha hunnit med det ännu. På bil finns det dock ett par tre stycken.

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    En gång för typ 10år sedan med lastbil 02.30 på natten.Man lär sig hålla koll vad dom står osv,sedan håller jag alltid hastigheten,speciellt på 30,50,70 vägar.På hojen så går det fort ibland men gäller att vara vaken,har inte råd att mista lappen

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    4.5.6.7.8 jag har slutat räkna, transportstyrelsen gör det åt mig. senast i sommar i Norge/söder om Narvik... (dyrt, rekomenderas inte) men det är enda gången på mc, andra gånger med bil /Lastbil.
    Kör man 20 000 mil om året så är det lätt hänt att man råkar tumma lite på begränsningarna ibland.

    jag ska bara ge ett exempel.
    på den nybyggda e45 från göteborg till trollhättan, den har tagit 8 år att bygga, när den ritades så ritade man den för att bli en 110väg, och så har man byggt den... nu när 110 är på väg att försvinna och vi kommer att få 80-100-120 så kommer den troligen att få 100 begränsning.... bara på akademiska grunder den är ju byggd för 110 km/h...

    Så vad händer då när jag kör 108 på den vägen... ?

    Jag är inte raketforskare men kan ändå räkna ut att jag kommer få böter trots att jag kör under den hastigheten som vägen är lämplig/byggd för ... Ja det händer ibland att man får lite läropengar....
    Skärpning,som yrkeschaufför måste du ju föregå med gott exempel

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Skärpning,som yrkeschaufför måste du ju föregå med gott exempel
    Ja.... jag ber om allah´s förlåtelse :-) Och i andra hand eran...

    För att få syndernas förlåtelse så måste man först begå....... Synd !

    över och ut, klar här också...
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Ja.... jag ber om allah´s förlåtelse :-) Och i andra hand eran...

    För att få syndernas förlåtelse så måste man först begå....... Synd !

    över och ut, klar här också...

Liknande ämnen

  1. fortkörningsböter!
    Av turbo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 17:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •