Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 37

Ämne: Vädret! Växthuseffekt, prognoser och sånt..

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Skulle inte förvåna mig! För att finna nån, dessutom en namne, som hittat på en ljuddämpare som tar bort avgasljudet helt får man nog bli fraktad nerfrusen i ett helt sekel!
    I så fall har vi ju tappat lite av tjusningen med att åka hoj. lite morrande kan vi väl tillåta oss.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    I så fall har vi ju tappat lite av tjusningen med att åka hoj. lite morrande kan vi väl tillåta oss.
    Gör det du, inte min sak, men jag vill gärna ha en hoj som låter så lite som möjligt. Att man hör avgasljud påverkar inte känslan för jag hör det ändå inte alls i landsvägsfart på dom hojar jag har nu men jag känner/hör hur motorn jobbar på samma sätt som när jag kör bil. I bilarna som jag körde i början av "karriären" fanns det inga varvräknare och jag har ändå bara varvat sönder en motor.

    Alltså, det får gärna morra lite på mitten men att det pluttrar och brakar i bak tycker jag mindre bra om.
    Ove

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fick lite väderrapporter igår från folk som varit ute på vägarna + på radion. Alingsås helt utan snö - Varatrakten ca 60 cm - Mariestad barmark - mot Örebro ett j-a snöväder o.s.v.

    Väldans vad det gått ojämnt? Jag tackar för min del för jag vill inte ha snö men lite förvånad är jag. Undrar hur det ser ut i andra delar av riket
    Ove

  4. #24
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Fick lite väderrapporter igår från folk som varit ute på vägarna + på radion. Alingsås helt utan snö - Varatrakten ca 60 cm - Mariestad barmark - mot Örebro ett j-a snöväder o.s.v.

    Väldans vad det gått ojämnt? Jag tackar för min del för jag vill inte ha snö men lite förvånad är jag. Undrar hur det ser ut i andra delar av riket
    Småland är vitt nu
    Jan

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    49
    Skåne är vitt enligt en vän på fejsbok men Uddevalla är fortfarande utan. Göteborg var utan igår eftermiddag i alla fall. Som Ove sa, verkar vara väldigt ojämnt väder i landet.

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Småland är vitt nu
    De e den där j-a "globala uppvärmningen" och växthuseffekten som gör att vi fn bara har minus 10 grader.
    Utomhus alltså..
    Mera snö hoppas jag INTE på, snöslungan är ännu inte genomgången inför vintern, dessutom står den längst in i garaget..

  7. #27
    Här nästan längst upp i landet har vi haft plusgrader nästan hela hösten fram till för 4-5 dagar sedan. Liiite snö fick vi igår men den täcker knappt marken. Fram till för en 10-15 år sedan brukade vi ha ganska mycket snö den här tiden men numera kommer den oftast inte förrän till jul och då bara lite grann.

  8. #28
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Norra Bohuslän ingen snö men just nu -9 och sol



    ________________
    Simen

  9. #29
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Här har vi snöstorm, -15 och 50 cm snö

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Mänskligheten har ökat från lite drygt 2 miljarder 1945 till 7 drygt miljarder idag. Alla vill ha så hög standard som bara går att få och några lyckas också.

    Dom som vill ha det bekvämt och bra, och dit hör vi, förbrukar en massa energi. Det innebär med automatik att vi bränner massor av bränslen.

    Hur många fler fordon av olika slag finns det i världen nu mot 1945? Dagens motorer skitar kanske inte ner så mycket som dom gjorde då, men dom är många och resorna har blivit allt längre. Att fortfarande tro att inte klimatet påverkas är nog att leva i en drömvärld.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Blir så besviken på vädret
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 08:02
  2. Utomlands, Papper och sånt?
    Av Ove i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 08:31
  3. Sånt här gillar jag!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 20:35
  4. SMC + egen mc-bana = snart sant!
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 20:45
  5. Vädret.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 00:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •