Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Glidare med fotplattor

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    Glidare med fotplattor

    Hej,

    Vore kul om vi i denna tråd diskuterade olika glidarhojar med fotplattor. Själv har jag på provkörningsdagar kört vn 900 classic, midnightstar 1900/1300, dragstar 1100 classic och road king.

    Jag kommer senare att lämna en kort recension om vad jag tyckte om dessa hojar. Det vore kul att läsa om vilka hojar ni har kört/äger och vad ni tyckte/tycker om dem?
    Ni kan ju också berätta om vad ni allmänt tycker om glidare.


    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Om glidare tycker jag inte!!!!! Men det vet väl dom flesta här på forumet..
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #3
    Ankan1
    Gäst
    Jodå, siktade in mig på en 1100 Virago en gång i tiden men sedan fick jag hjälp och blev botad och köpte en Blackbird.

  4. #4
    Hondamannen
    Gäst
    Jo Hamre det är välkänt vid det här laget :-)

  5. #5
    Hondamannen
    Gäst
    Jag har provkört vn 900 classic på provkörningsdag hos den lokale handlaren. Den ser ut som en större hoj fast det är bara en 900:a. Jag upplevde den som pigg hoj som klarar att marscha i ungefär 120 km/h. Visserligen varvar den ut om man vrider på rullen men efter 120 km/h finns det inte ngn knuff i maskineriet och det är ett av de få svagheter som den har. För mig som inte är så storväxt upplevde jag att fotplattorna var lite långt ifrån för att det skulle kunna passa mig. Gillar den röda färgen, stora 20 liters tanken och att det är bara två års garanti på den. Största nackdelen med den är effekten tycker jag. Jag tror att effekten är lite för liten om man vill åka långt. Jag har läst att förbrukning är ngt högt (0.6-0.7 enligt olika tester) men inget som vållar några bekymmer med tanke på den stora tanken. Måste säga att kawasaki har ett bra jobb med kylaren. Den är väl dold i jämförelse med c800.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2012-11-17 klockan 21:13.

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Hade en vn 1700 hemma en vecka när jag lånade ut min tenere till min handlare och det var en trött rackare.Körde hem den och den fick stå i garaget 1 vecka,ville inte ens köra med den,var en voyager.Så jag kan tänka mig att 900,an är trött.

  7. #7
    Hondamannen
    Gäst
    Ingen glidare är ju direkt snabb men det är ju direkt slöa heller :-) hade jag fått möjligheten att ha den hemma en vecka så hade jag kört nonstopp :-)

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Gillar inte glidare. Jag har provkört nästan allt som fanns till salu för några år sen och dom var alla lika: Tunga, klumpiga och ergonomin urusel särskilt om man råkade på någon med framflyttade fotpinnar. Om jag iddes och hade verkstad till det skulle jag kunna tänka mig att fixa till en med vilstol med högt ryggstöd och ordentliga vindskydd, bara för skols skull.

    Funderar på varför man väljer fotplattor?
    Ove

  9. #9
    Hondamannen
    Gäst
    Bekvämt, jag kopplar glidare med fotplattor. Allt annat är för mig landsvägshoj.

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Ingen glidare är ju direkt snabb men det är ju direkt slöa heller :-) hade jag fått möjligheten att ha den hemma en vecka så hade jag kört nonstopp :-)
    Jo triumph rocket 3 är snabb,snabbare än många många sporthojar t,o,m.Alla är vi ju olika,jag gillade inte hojen och då är det ju värdelöst att åka pån.Min sambo gillade inte heller att åka på den,satt mycket skönare på teneren.Nä det var endast ett transport medel hem från handlarn(11 mil) och tebaks med den en vecka senare,närmaste vägen.Men det är klart om man är van vid nån gammal hoj så är det väl kul med allt nytt och modernt.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-11-18 klockan 19:00.

Liknande ämnen

  1. top hastighet-glidare
    Av glidare i forum Custom
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2015-03-01, 19:15
  2. Glidare
    Av glidare i forum Custom
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2015-01-19, 21:18
  3. Flytta fotplattor
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-14, 13:48
  4. glidare
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 20:20
  5. Fotplattor
    Av erkagn i forum Custom
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-07-26, 16:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •