Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Triumph Trophy

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Har en Trophy se hemma över helgen då min är på service.Måste säga att den går som en dröm.Har provat det mesta och den tillhör den skönaste och faktiskt riktig pigg och superbromsar,är även med på noterna vid aktiv kurvkörning om man ställer fjädringen i sport.Men som jag sa tidigare så saknas lite effekt i topp,den är rätt trött vid 200 men dit så går det snabbt.

  2. #22
    200, kör du bana?
    Jan-Olov

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    200, kör du bana?
    Nää bara en jämförelse mot konkurenternaOch på autobahn är det ju fri fart på många ställen.Tex
    Senast redigerat av engström67 den 2013-08-23 klockan 23:30.

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Åkte runt 40mil på nya Trophy och kan bara säga,ska ni ha en skön touringhoj så titta på denna.Underbar att köra,men tyvärr lite klen på topp för min smak.Jag menar med dagens maskiner som går så fint så märker man ju aldrig av farten.Motorväg så ställer man farthållaren på 150 och bara njuterMärks knappt.Fast min Explorer är ju lika den med fast blåser lite mera,men den är lite rappare.Många vägar idag har ju löjliga 80,är ju ett hån mot moderna hojar OCH bilar.Sällan man ligger under 140 på motorvägar idag.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52

    Triumph Trophy

    Har en Trophy sedan en månad tillbaka och är helnöjd med den. Hade tittat på en RT innan men har aldrig riktigt gillat BMW:s boxer som jag tycker ger associationer till jordbruket, så när Triumph presenterade sin Explorer blev jag väldigt intresserad av drivlinan, blev inte besviken!

    Kan hålla med om att den kroknar väldigt tvärt vid 200, men tycker den drar riktigt bra upp dit, och ärligt talat, när behöver man mer? Det är ju en touringmaskin vi talar om med komforten som främsta riktmärke.

    Tycker den är väldigt pigg och lättsvängd på små kurviga vägar sina trehundra kilo till trots, finns många mindre maskiner man handgripligen får brotta ned i kurvorna medan Trophyn i stort sett går dit man tänker.

  6. #26
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av NeXTer Visa inlägg
    Har en Trophy sedan en månad tillbaka och är helnöjd med den. Hade tittat på en RT innan men har aldrig riktigt gillat BMW:s boxer som jag tycker ger associationer till jordbruket, så när Triumph presenterade sin Explorer blev jag väldigt intresserad av drivlinan, blev inte besviken!

    Kan hålla med om att den kroknar väldigt tvärt vid 200, men tycker den drar riktigt bra upp dit, och ärligt talat, när behöver man mer? Det är ju en touringmaskin vi talar om med komforten som främsta riktmärke.

    Tycker den är väldigt pigg och lättsvängd på små kurviga vägar sina trehundra kilo till trots, finns många mindre maskiner man handgripligen får brotta ned i kurvorna medan Trophyn i stort sett går dit man tänker.
    Exakt så tyckte ja med,riktigt skön.

  7. #27
    Håller med dej Engström ang körglädje :-)
    Jag med mina behörigheter kan inte åka såna hojar pga jag är gasglad !
    Förstår inte dom som har sporthojar o dylikt om man inte gasar ;(
    Tack vare det håller jag mej till mina blyslädar vilket det redan går för fort med

  8. #28
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Triumph Trophy

    Man känner igen rätt mycket från BMW K1300gt i den. Vore det inte för att det står Triumph på den och att den har tre cyl så kunde man tro att den är designad och konstruerad av BMW.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  9. #29
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Man känner igen rätt mycket från BMW K1300gt i den. Vore det inte för att det står Triumph på den och att den har tre cyl så kunde man tro att den är designad och konstruerad av BMW.
    Skulle nog gärna jämföra den mer med 1200rt.Skulle nog föredra 1300Gt den är ju mycket vassare men den finns ju ej längre så det är 1600gt som gäller och den går fint.Inte nå speciellt vassare och tok för dyr.

  10. #30
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Triumph Trophy

    Ja ett mellanting. Den har ju en större kåpa som RT. Det är väldigt synd att BMW lade ner K1300gt serien... I min smak bästa touringhojen!
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. triumph trophy 1200
    Av engström67 i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-29, 00:24
  2. Fakta om Triumph Trophy 1200
    Av JohGus i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 23:13
  3. Ny Triumph Trophy på gång?
    Av oban i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-20, 00:08
  4. Det här med Triumph
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 10:02
  5. BMW vs Triumph
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 19:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •