Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Triumph Trophy

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Den fanns alltså? Johans Mc i Göteborg hade inte fått några...
    J*ligt irriterande med tanke på att jag körde dit särskilt för att titta på den.

    20-30 hk för lite - e du go eller? Skulle inte 135 hk räcka...?
    Jo det kanske räcker men jag vill ha mer.Yamaha Fjr har 146hk kawa gtr 1400 160hk.Nej minst 150hk om jag skulle köpa den.Men nu är det ju samma motor som i explorern jag beställt men det är ju en annan hoj.I en offroadtourer får det väl duga.Ska jag ha en sporttourer igen så ska det vara 150-200hk.Jag menar jag vill ha blixtrande prestanda trots tung hoj med fru och packning.Det värsta som finns om det inte händer nått när man ska blåsa om nån sölkorv
    Senast redigerat av engström67 den 2012-11-17 klockan 22:45.

  2. #12
    Dom verkar ha lyckats få dit en kardan i alla fall.

  3. #13
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ja kardan det är ju perfekt men räcker nog inte.Den blir nog inte en jätte succe ändå,gäller ju nya Fjr med som är en gammal hoj med lite mindre uppdateringar,tyvärr.Enl min handlare som säljer 6-700 fordon per år så är det inte så stort tryck efter touring hojar utan det är äventyrsmaskiner som är populärast.För att inte tala om snöskotrar,sålt 50 skotrar under okt-nov fast det inte finns snö??
    Senast redigerat av engström67 den 2012-11-18 klockan 10:26.

  4. #14
    Ankan1
    Gäst
    Om 135 hk är för lite så kan du ju skaffa en ZZR med 210 hk.Sport och touring i ett paket och så slipper du ju den svaga Triumph motorn.

    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-11-18 klockan 17:12.

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Om 135 hk är för lite så kan du ju skaffa en ZZR med 210 hk.Sport och touring i ett paket och så slipper du ju den svaga Triumph motorn.

    javisst,helt klart var väldigt nära att jag beställde en zzr,men efter lite funderingar så passar den inte min körning.Trophyn är det väl inget fel på,vill inte ha den.Men tycker det är för lite kusar ändå för mig och den typ av hoj.Finns ju andra som har mycket mer..nu är det ju en Tiger Explorer xc som jag ska ha och den har samma maskin,visst det finns ju äventyrsmaskiner som har mer effekt,tex multistrada,har kört den men fastnade inte för den,men bra drag och för dyr.Nya Ktm adventure har ju 148hk,men lika där inte riktigt min smak.Men provkörning ska ju ske

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja kardan det är ju perfekt men räcker nog inte.Den blir nog inte en jätte succe ändå,gäller ju nya Fjr med som är en gammal hoj med lite mindre uppdateringar,tyvärr.Enl min handlare som säljer 6-700 fordon per år så är det inte så stort tryck efter touring hojar utan det är äventyrsmaskiner som är populärast.För att inte tala om snöskotrar,sålt 50 skotrar under okt-nov fast det inte finns snö??
    Marknaden börjar svänga till äventyrshojar från Touring verkar det som. Kommer nog själv att satsa på en sådan då det är dags att byta. På tal om trender, har ni samma tendens där längre neråt att sporthojar mer eller mindre har försvunnit från gatorna? Här uppe ser man knappt en sporthoj idag.
    Håller med om Trophyn, i det segmentet är det hård konkurrens med många fina hojar typ GTR, FJR, BMW så Triumph har en del att bita i.

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Marknaden börjar svänga till äventyrshojar från Touring verkar det som. Kommer nog själv att satsa på en sådan då det är dags att byta. På tal om trender, har ni samma tendens där längre neråt att sporthojar mer eller mindre har försvunnit från gatorna? Här uppe ser man knappt en sporthoj idag.
    Håller med om Trophyn, i det segmentet är det hård konkurrens med många fina hojar typ GTR, FJR, BMW så Triumph har en del att bita i.
    Ja faktiskt,är inte så mycket sporthojar.Då är det mer customhojar

  8. #18
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35
    Jag tror det var Allt om MC, som provkörde, Trophy och tyckte att det fattades kraft i motor, ändå jämförde dom den med bla BMW rt, den har väll ännu "mindre" kraft.
    Men seriöst, kan gott tänka, om man vill ha en sport tourer med två personer och packning så skall det finnas kraft lite i överflöd.
    An adventure is incompetente without the Explorer

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jo det kanske räcker men jag vill ha mer.Yamaha Fjr har 146hk kawa gtr 1400 160hk.Nej minst 150hk om jag skulle köpa den.Men nu är det ju samma motor som i explorern jag beställt men det är ju en annan hoj.I en offroadtourer får det väl duga.Ska jag ha en sporttourer igen så ska det vara 150-200hk.Jag menar jag vill ha blixtrande prestanda trots tung hoj med fru och packning.Det värsta som finns om det inte händer nått när man ska blåsa om nån sölkorv
    Förstår att du blir lite frustrerad ibland då du kör din tradare.

  10. #20
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Triumph Trophy

    Har oxå klämt lite på Trophy. Skön sittställning och ett mellanting mellan Bmws K och R modeller känns det som Tydligen är transmissionen smidigare och mindre klonkig. I öfvrigt väldig lik map utrustning och inställningsmöjligheter. Bmw kör med sin paralevel som kanske är snäppet stabilare om man gillar att pressa.

    En annan kandidat i segmentet är Moto Guzzi Norge som tilltalar mig ljudmässigt och visuellt. Effekt och vrid har nog samtliga kandidater så det räcker. Jag vill ha tillräckligt med vrid i de hastigheter jag brukar köra i för att göra säkra omkörningar och inte behöva tokväxla. Man lär sig sin hoj och anpassar sig därefter.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. triumph trophy 1200
    Av engström67 i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-29, 00:24
  2. Fakta om Triumph Trophy 1200
    Av JohGus i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 23:13
  3. Ny Triumph Trophy på gång?
    Av oban i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-20, 00:08
  4. Det här med Triumph
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 10:02
  5. BMW vs Triumph
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 19:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •