Sidan 4 av 10 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 98

Ämne: Honda Dominator

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Börjar hända saker.Ramen blästrad,lackad.Resten på lack.Motorn isär,ska få ny kamdrivning och kolvringar,ventiltätningar.Föregående ägare påstod att den knackade i motorn så ev var det nått fel på kolv,kolvbult? Kolven ser då som ny ut och inte knackade den heller när jag startade upp den?.Ska man byta kolv ändå tro??.




    Om inte du hör något knack, så varför byta?. Knacket kunde ju komma från en ventil som stog på. Men en annan grej att kolla om du inte redan gjort det, är i den oljeslang framtill på motorn. där slangen övergår till rör finns en koppling som innehåller en liten sil ini röret. Tror nästan det enda som kan stoppa den motorn är om den blir tät. Ett lager i som kanske kan ställa till det är det yttre vänstra i bakhjulet. Kolla samtidigt att ryckutjämningsgummibitarna innanför bakdrevet inte är slitna. Jag brukade alltid smörja med lite 5-56 då jag bytte däck eller kedja. Körde i allafall 10.000 mil utan problem.
    Tror inte du kan slita ut den hojen.
    Senast redigerat av Olle Å den 2012-12-14 klockan 09:32.

  2. #32
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om inte du hör något knack, så varför byta?. Knacket kunde ju komma från en ventil som stog på. Men en annan grej att kolla om du inte redan gjort det, är i den oljeslang framtill på motorn. där slangen övergår till rör finns en koppling som innehåller en liten sil ini röret. Tror nästan det enda som kan stoppa den motorn är om den blir tät. Ett lager i som kanske kan ställa till det är det yttre vänstra i bakhjulet. Kolla samtidigt att ryckutjämningsgummibitarna innanför bakdrevet inte är slitna. Jag brukade alltid smörja med lite 5-56 då jag bytte däck eller kedja. Körde i allafall 10.000 mil utan problem.
    Tror inte du kan slita ut den hojen.
    Låter kanon detJodå det där med oljeslangarna visste jag,ska kolla dom.Fick hem lite mer detaljer idag och provmonterat
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av engström67 den 2012-12-14 klockan 21:25.

  3. #33
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Den där mc:n bli ju för fin att ta ut i skogen. Men jäklar vad sugen jag blev på att fixa upp en egen Dominator. Får nog bli ett projekt till nästa vinter...
    Närå blir nog inga problem med detHar väl inte så många andra ställen att köra med den på,då har jag ju bättre maskin för det.Jag kommer ju inte släpa runt den i dyngan,men grusväg blir det väl.Ska bli intressant att se hur den går.

  4. #34
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Provkört Dominatorn nu som fått lite nya delar i sig och färg spinner som en katt.Skämt bort den med Motul 7100 som får vispa runt nån timme,sedan släppas ur och i med nytt.Bra att skölja ur spisen ifall det var nå skit i den.Och i tanke på den svarta skiten som kom ur den Men lär nog ha dubbdäck för går ju knappt att köra .(T63).

  5. #35
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Bra jobbat.

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Var kommer vindrutan från? Höjd ruta på den hojen är ett måste.

  8. #38
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Var kommer vindrutan från? Höjd ruta på den hojen är ett måste.
    Rutan..orginal från min supertenere jag hade

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Rutan..orginal från min supertenere jag hade
    Helt OK. Fick göra en höjd till min Dominator. Satte dessutom ett vindfång mellan tanken och gaffelkronan för att stoppa luften som blåste upp där.

  10. #40
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    När jag på sensommarnen tyckte det knackade i motorn var det oljebrist, jag slog i 1 liter som nu är slut igen
    Hur mycket skall en Honda Dominator ta i olja den har gått ca 3000 mil och nu på slutet när jag kör så är det antingen nästan tomgång eller järnet
    Jag har nog kört 400 mil o fyllt nästan 2 liter

Liknande ämnen

  1. Byggen på Honda Dominator…
    Av Kapten Miki i forum Min hoj
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-11-19, 10:06
  2. Honda Dominator NX 650
    Av Väse Conny i forum Offroad
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 22:04
  3. Dekomp Honda Dominator
    Av Magnus.r i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-09-14, 20:23
  4. Dominator kamkedja
    Av Väse Conny i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-08-27, 23:43
  5. Dominator vs Transalp
    Av rolfmm i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 11:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •