Sidan 1 av 10 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 98

Ämne: Honda Dominator

  1. #1
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062

    Honda Dominator

    Har kommit över en Dominator -94,a.Kan ju vara kul att lattja med i skogen.Men hur i hel...ete kan man sälja nya hojar som är lila,så demontering är påbörjad för omlack och skall ur med motorn för lite översyn.Sedan försöka fräsa till den på nått sätt,kom gärna med ideer

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Har kommit över en Dominator -94,a.Kan ju vara kul att lattja med i skogen.Men hur i hel...ete kan man sälja nya hojar som är lila,så demontering är påbörjad för omlack och skall ur med motorn för lite översyn.Sedan försöka fräsa till den på nått sätt,kom gärna med ideer
    Grattis till nya hojen och välkommen i 650-träsket! Lila är väl en bra färg - syns bra i skogen.
    Ove

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Engström, nu krävs det en liten förklarning från din sida :-) det kan vara så att jag blandar ihop dig med ngn annan men var det inte du som vill bara ha moderna hojar med många hästkrafter? Dominatorn är varken modern eller har många hk?

    Hoppas att du förstår att jag skojar bara lite med dig :-)

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Har kommit över en Dominator -94,a.Kan ju vara kul att lattja med i skogen.Men hur i hel...ete kan man sälja nya hojar som är lila,så demontering är påbörjad för omlack och skall ur med motorn för lite översyn.Sedan försöka fräsa till den på nått sätt,kom gärna med ideer
    Skärpning Engström. Nu har du hittat en hoj du kan ha kul med utan att behöva tänka på puts och ans. Sätt dit ett KN-filter, öppna ljuddämparna och gå upp ett par steg på munstycket, dreva ner i fram eller upp i bak så har du en liten bushoj som dessutom är jäkligt hållbar. Tål många rediga smällar . Klart den blir repig, men skall man leka så..........
    Om du kör ordentligt med hojen, så syns ju inte färgen under all lera.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Finns många snygga moddningar där ute:

    http://www.bikeexif.com/honda-nx650-dominator


  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Den lila är ruggigt ful, men vad gör det när detn ska användas till "skogsbruk"...?
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Engström, nu krävs det en liten förklarning från din sida :-) det kan vara så att jag blandar ihop dig med ngn annan men var det inte du som vill bara ha moderna hojar med många hästkrafter? Dominatorn är varken modern eller har många hk?

    Hoppas att du förstår att jag skojar bara lite med dig :-)
    He he jag vet,men en kompis ville bli av med den så fick den billigt.Skulle vara nått rassel i motorn och den skulle behöva nya ventiltätningar enligt förra ägaren.Var och köpte ett nytt batteri och körde med den och ingen blårök eller nått speciellt oljud i maskin så inte vet jag vad han menade.men i tanke på den olja han skickade med och troligtvist kört på så kan man ju fundera.Skall köpa kvalitetsolja och slå i och ge den lite kärlek så blir det nog braNu blir det ju mest skogskörning med denna.Men faktum är ju att den gick rätt bra för att vara så liten.Synd bara att föregående ägare är liten så den är sänkt,men det ordnat,men sadeln är urgröpt och omklädd så ny sadel sökes,gärna svart.Moderna hojar ja,det är ju riktigt och den nya väntar jag på men det är ju något helt annat.Hondan kan man ju nästa kasta upp på ryggen och springa med om den ej kommer fram,som en liten moped.Hojen vart isärskruvad idag.Bara gaffeln motorn och svingen som ska bort sedan blästring av ram,sving och lack silver.Kåpor och tank blir antagligen militärgrönt.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-11-15 klockan 21:30.

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Skärpning Engström. Nu har du hittat en hoj du kan ha kul med utan att behöva tänka på puts och ans. Sätt dit ett KN-filter, öppna ljuddämparna och gå upp ett par steg på munstycket, dreva ner i fram eller upp i bak så har du en liten bushoj som dessutom är jäkligt hållbar. Tål många rediga smällar . Klart den blir repig, men skall man leka så..........
    Om du kör ordentligt med hojen, så syns ju inte färgen under all lera.
    Jag tyckte den gick rätt bra som den är helt orginal så det blir nog inget trim.Har ju större maskin om jag vill åka fort.Det där räcker gott i skogen(tror jag)Men skitar gärna ner men ska göras rent efter körning,gäller även denna

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Finns många snygga moddningar där ute:

    http://www.bikeexif.com/honda-nx650-dominator

    riktigt läckra

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag tyckte den gick rätt bra som den är helt orginal så det blir nog inget trim.Har ju större maskin om jag vill åka fort.Det där räcker gott i skogen(tror jag)Men skitar gärna ner men ska göras rent efter körning,gäller även denna
    Det jag skriver om är ju inget trim egentligen, men ger en märkbar effekt. Bra om du kan få bort orginalljuddämparna och ersätta dem med en. Då sparar du många kilo.

Liknande ämnen

  1. Byggen på Honda Dominator…
    Av Kapten Miki i forum Min hoj
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-11-19, 10:06
  2. Honda Dominator NX 650
    Av Väse Conny i forum Offroad
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 22:04
  3. Dekomp Honda Dominator
    Av Magnus.r i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-09-14, 20:23
  4. Dominator kamkedja
    Av Väse Conny i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-08-27, 23:43
  5. Dominator vs Transalp
    Av rolfmm i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 11:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •