Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 40

Ämne: Har någon testat throttlemeister/semestergas?

  1. #1
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431

    Har någon testat throttlemeister/semestergas?

    Hej! Har någon här på forumet testat throttlemeister? Har haft problem med ömmande handled i några år nu och den ömmar rejält efter en stund på hojen
    Allting började med att farsan tacklade in mig i målet under en ishockeymatch

  2. #2
    Wtf....
    Biltema Finland har en sånhär: http://biltema.fi/sv-fi/Bil---MC/MC/...iversal-82751/

    Annars brukar dom se ut såhär: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...jalp-MC-82170/

    Jo, jag har haft sen dess begynnelse. Använder den bara på långturer. Känns lite fel i början, men efter ett tag vänjer man sig. Ganska skönt att sträcka ut fingrana emellanåt eller annars bara.....

    Annars är den ganska lättillverkad med värmepistol också. Var på mc-träff i Finland där en klubbmedlem hade gjort en till alla 10-20 andra medlemmarna i hans klubb där

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Hej! Har någon här på forumet testat throttlemeister? Har haft problem med ömmande handled i några år nu och den ömmar rejält efter en stund på hojen
    Allting började med att farsan tacklade in mig i målet under en ishockeymatch
    Har problem med tum- och handleder, Använder gashjälp från Biltema. Suveränt när man justerat rätt och vant sig. Ganska lätt att man gasar oavsiktligt när man nyper till bromsen innan aman fått det att stämma.
    Ove

  4. #4
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Har problem med tum- och handleder, Använder gashjälp från Biltema. Suveränt när man justerat rätt och vant sig. Ganska lätt att man gasar oavsiktligt när man nyper till bromsen innan aman fått det att stämma.
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Wtf....
    Biltema Finland har en sånhär: http://biltema.fi/sv-fi/Bil---MC/MC/...iversal-82751/

    Annars brukar dom se ut såhär: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...jalp-MC-82170/

    Jo, jag har haft sen dess begynnelse. Använder den bara på långturer. Känns lite fel i början, men efter ett tag vänjer man sig. Ganska skönt att sträcka ut fingrana emellanåt eller annars bara.....

    Annars är den ganska lättillverkad med värmepistol också. Var på mc-träff i Finland där en klubbmedlem hade gjort en till alla 10-20 andra medlemmarna i hans klubb där
    Tack för tipsen, ska pröva detta i vår när isen smultit

  5. #5
    Ankan1
    Gäst
    Skulle svara på ditt inlägg på sporthoj.com när jag såg detta och förstod att du är en och samma person med olika identiteter beroende på forum.Semestergasen som tidigare föreslagits på Biltema räcker långt.

  6. #6
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Har inte testat trottlemeister, men använder också Biltema plastflärp. Den är helt ok, bara man justerar den rätt.

    Satte den först längst in på gasrullen. Den kändes då väldigt mycket i vägen och jag gasade ofrivilligt med tummen hela tiden. Så jag tog bort den efter 1 (en) mil. Kass, tyckte jag!

    Sedan såg jag någon som hade satt den allra längst ut på handtaget, något mer nedåtvinklad. Och vips så funkade det. Men vinkeln är viktig, som sagt. Kan kräva ett par justeringar innan man får den i ett bra allroundläge.

    Bra avlastning på längre turer!
    Senast redigerat av TMax500 den 2012-11-12 klockan 20:58.

  7. #7
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Skulle svara på ditt inlägg på sporthoj.com när jag såg detta och förstod att du är en och samma person med olika identiteter beroende på forum.Semestergasen som tidigare föreslagits på Biltema räcker långt.
    Ber så mycket om ursäkt ang min lilla identitetskris
    Senast redigerat av Mymlan den 2012-11-12 klockan 20:37.

  8. #8
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Ber så mycket om ursäkt ang min lilla identitetskris
    Ingen fara alls.Det påstås ju i dessa Internettider att det ska vara bra med olika identiteter på nätet.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-11-13 klockan 00:35.

  9. #9
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Den manliga fåfängan gjorde att jag försökte hålla en vältande DR800 med en hand en gång, sen dess har min högra handled varit vissen så jag kör med plastflärp. Måste bara komma ihåg att vinkla bort den när det bär av ut i skogen annars tar hojen ofrivilliga glädjesprång när man minst önskar det.

    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Ingen fara alls.Det påstås ju i dessa Internettider att det ska vara bra med olika identiteter på nätet.
    Jag har nog ett dussin.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #10
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Ett sätt som gör att gasen inte "kryper" så lätt är att vända på funktionen. Gasa framåt.
    Trodde först jag var ensam om detta, men har nu sett några stycken som vänt på vajrarna.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Liknande ämnen

  1. någon som sett någon än? (MC-poliser)
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 17:08
  2. Någon som testat Biltemas regnställ?
    Av petrho i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-06-10, 19:49
  3. Orginal semestergas på H-D?
    Av erkagn i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-25, 06:32
  4. Har testat lite idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 21:45
  5. Testat bromsarna.
    Av Jan-Olov i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 16:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •