Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 37 av 37

Ämne: Hej & Varma Händer - dunvantar?

  1. #31
    Musöron har ju den funktionen att man slipper pisksnärtar från kvistar osv. Landsvägsåkarna använder väl då dom för att slippa fartvind eller regn.

    Eftersom jag inte använde musörona för pisksnärtar så plockade jag bort dom när jag hade styrmuffarna.


    Förresten: bilden från en semestertur i norra Finland. Dagen avslutas med lite kall öl

  2. #32
    Medlem Lottajes avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Provkört muffarna från Biltema. Vinterhandskar under. Blev trångt och knöligt, fingertopparna liksom börjde sig mot koppling och broms på ett mysko vis. Varmt förvisso men inget för stadstrafik och jag skulle hellre ha mina lite tajtare sommarhandskar och då känns det inte som värmevinsten blir så stor. Spar muffarna för kyliga/regninga sommardagar på långtur och prövar dunvantar nästa gång om mildvädret fortsätter.

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Lottaje Visa inlägg
    Provkört muffarna från Biltema. Vinterhandskar under. Blev trångt och knöligt, fingertopparna liksom börjde sig mot koppling och broms på ett mysko vis. Varmt förvisso men inget för stadstrafik och jag skulle hellre ha mina lite tajtare sommarhandskar och då känns det inte som värmevinsten blir så stor. Spar muffarna för kyliga/regninga sommardagar på långtur och prövar dunvantar nästa gång om mildvädret fortsätter.
    Jag vill nog påstå att Biltemas muffar inte är optimala. Helst skall man ha typ musöron på styret och sedan muffarna utanpå. Då blir det inte trångt. Men då passar muffarna inte som original utan måste nog klippas upp något och antingen tejpas eller sys ihop. Varför inte förse dem med dragkedja eller ett kardborrband.

  4. #34
    Värmehandtag, styrmuffar, sommarhandskar....

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Värmehandtag, styrmuffar, sommarhandskar....
    Det är den utrustningen jag använder året runt om det behövs. Sedan kan jag komplettera med elvärmda handskar och sockor.

  6. #36
    Medlem Lottajes avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    37

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det är den utrustningen jag använder året runt om det behövs. Sedan kan jag komplettera med elvärmda handskar och sockor.
    Verkar vettigt. Får kika lite på passformen på muffarna å testa med sommarhandskar kanske. Veijo har ju en del erfarenhet!

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Lottaje Visa inlägg
    Provkört muffarna från Biltema. Vinterhandskar under. Blev trångt och knöligt, fingertopparna liksom börjde sig mot koppling och broms på ett mysko vis. Varmt förvisso men inget för stadstrafik och jag skulle hellre ha mina lite tajtare sommarhandskar och då känns det inte som värmevinsten blir så stor. Spar muffarna för kyliga/regninga sommardagar på långtur och prövar dunvantar nästa gång om mildvädret fortsätter.
    Kan det vara så att vinden trycker muffarna bakåt mot fingrarna. Jag nämnde i ett tidigare inlägg Biltemas handtagsskydd. Dom verkar ganska smäckra och kanske skulle funka för att ge fingrarna plats.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Plötsligt händer det
    Av Susie i forum Off topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 16:23
  2. Kall vår - varma däck?
    Av Lottaje i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 23:51
  3. Käka 350 g likörchoklad, vad händer?
    Av Mymlan i forum Off topic
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-12-11, 18:42
  4. Fan vad det händer saker.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 22:33
  5. Händer detta er oxo hela tiden?
    Av Kleemann i forum Off topic
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 22:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •