Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: däck till customhojar

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    däck till customhojar

    Hej,

    Som ni har jag haft lite tankar på customhojar och jag är lite fundersam över däck till customhojar.

    Hur funkar det måste alla cumstomhojar som har ekrade hjul ha slang också? Går det göra om till slanglöst?

    Kollade lite grann på vad däck kostar till de customhojar som jag är intresserad av, dragstar 650/1100 classic,suzuki c800 samt eventuellt midnight star 1900 om plånboken tillåter.

    Till de tre första kostar det 2500 kr för både bak och fram. Till midnightstar 1900 trots att den inte har några extrema dimensioner så kostar det 3500 kr.Sen brukar jag betala 1000 kr för montering och balansering.

    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Vilken bredd har du då för två däck för 2500 :- !?.Köpte bakdäck 190/55 - 17 till Blackbirden med race mönster och glasfiberstomme för 2000:-.Påläggning ca 250:-.

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Menar du min egen hoj eller de glidarehojar som jag är intresserad av? Min hoj är en honda cbf 500 och de ovannämnda glidarnas däckdimension hittar du ju på nätet. Jag kollade efter däck på dexon.se

    Framdäck kostar 1000 kr och backdäck 1500 kr. Jag brukar lämna in hela cykeln och då brukar de ta 700-1000 kr för arbetet. Jag tycker att det är rätt så dyrt med däck.

    Innan min cbf 500 så hade jag en cb 400 n. Vill minnas att däcken till den kostade 800 kr styck vilket är mer rimliga pengar tycker jag men jag kanske är lite snål av mig :-)

  4. #4
    Skulle vilja säga att däck är billigt idag.
    Bara för cirka 5-7 år sedan kostade ett löst bakdäck vad idag ett bakdäck, framdäck inklusive montering på lösa hjul lika mycket.

    Däck kan man köpa på dackonline och sen använda Vianorverkstädena dom hänvisar till.

    .....customhoj har alltid slang på sina ekrade fälgar.
    Senast redigerat av V Saarela den 2012-11-11 klockan 18:02.

  5. #5
    Hondamannen
    Gäst
    Förstod jag dig rätt VS, ett bakdäck för 5-7 år sen kostade lika mkt som ett framdäck+bakdäck inklusive montering på lösa hjul kostar idag?

    Det beror förmodligen på att motorcyklar alltmer används om ett alternativt fordon till bilar, mer utbud på marknaden mm.

  6. #6
    Neeh, mellanhänder beror det på. När bla dackonline(läs tyskland) kom in på marknaden så var deras priser billigare än vad handlaren kunde köpa sitt däck från importören.

    Vet att Metzeler i Sverige(Duells) gjorde en motåtgärd och sänkte utpriserna en liten bit. Dock blev det väl lite fel eftersom dom använde sänkningen från handlarens marginal. Så tokigt det kan bli

    Jo, jag menade bakdäck+framdäck+montering löst hjul. Kanske inte riktigt, men nära på iallafall.

    Jag har kittat mig från Biltema med grejjor, så jag monterar och balanserar mina däck själv nuförtiden.

  7. #7
    Jåke
    Gäst
    Glöm inte att det är prisskillnad på diagonaldäcken (som fortfarande används med slang) och radialdäck. Till de största glidarna behövs dessutom ofta däck med förstärkt stomme pga hojarnas övervikt, det gör dem dyrare.

    Till min hoj kostar ett set kanske 2800 beroende på märke och typ, det anser jag normalt för gatdäck.

    ... och som VS skriver är det bara lite mer än vad ett motsvarande bakdäck kostade för 8 år sedan.

    /skrivet på jävligt litet tangentbord/
    Senast redigerat av Jåke den 2012-11-11 klockan 19:13.

  8. #8
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Menar du min egen hoj eller de glidarehojar som jag är intresserad av? Min hoj är en honda cbf 500 och de ovannämnda glidarnas däckdimension hittar du ju på nätet. Jag kollade efter däck på dexon.se

    Framdäck kostar 1000 kr och backdäck 1500 kr. Jag brukar lämna in hela cykeln och då brukar de ta 700-1000 kr för arbetet. Jag tycker att det är rätt så dyrt med däck.

    Innan min cbf 500 så hade jag en cb 400 n. Vill minnas att däcken till den kostade 800 kr styck vilket är mer rimliga pengar tycker jag men jag kanske är lite snål av mig :-)
    Har ingen aning om hur breda däck de nämnda customhojarna färdas med.Därav frågan om bredden beroende på priset när jag fått för mig att dessa mc har ganska breda bakdäck och ju bredare ju dyrare.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-11-12 klockan 11:38.

  9. #9
    Hondamannen
    Gäst
    Av de hojar som jag gillar så är det c1800 som har en bred bakdäck, nämnligen 240 och den kostar däreftter.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Hej,

    Som ni har jag haft lite tankar på customhojar och jag är lite fundersam över däck till customhojar.

    Hur funkar det måste alla cumstomhojar som har ekrade hjul ha slang också? Går det göra om till slanglöst?

    Kollade lite grann på vad däck kostar till de customhojar som jag är intresserad av, dragstar 650/1100 classic,suzuki c800 samt eventuellt midnight star 1900 om plånboken tillåter.

    Till de tre första kostar det 2500 kr för både bak och fram. Till midnightstar 1900 trots att den inte har några extrema dimensioner så kostar det 3500 kr.Sen brukar jag betala 1000 kr för montering och balansering.

    Mvh

    Hondamannen
    Hej!
    Jag har en Virago 750 med eker fälgar. på dessa hjul sitter det slanglösa däck.så det verkar ha funnits en tid.....det är en 96:a mvh J
    Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon

    Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start

Liknande ämnen

  1. customhojar, nedlutningsvinkel
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-29, 00:42
  2. Däck till NV 98
    Av Göte.B i forum Veteran
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 17:27
  3. Däck till bil
    Av Mc-Bosse i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 16:22
  4. Däck till min FJR
    Av Nicke i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 19:51
  5. Nya däck till veteran?
    Av jerkersson i forum Veteran
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 21:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •