Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: resultatet av mcmässan

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    resultatet av mcmässan

    Hej,

    För min del resulterade mcmässan till att jag nu äntligen har reducerat min lista till följande hojar.

    Honda cb 1300 ABS, Honda deauville 700 ABS, Nc700sd ABS alternativt att jag behåller min cbf 500 och köper ngt veteranaktigt.

    Nc700sd trots sin automatlåda tror jag är lite klen i förhållande till min cbf 500 och jag vill ha ngt som är starkare och inte svagare än min cbf 500.

    Deauvillen är nog mer komfortabel än cb 1300 om man vill göra lite längre resor men givetvis klenare.

    Vad tror ni?

    Vad tror du Vs?

    Mvh

    hondamannen

  2. #2
    Vad tror du själv för det är det som är det viktig

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Det har du rätt i men vi är alla olika och de är bra att jämföra sina egna erfarenheter med andras människors.

  4. #4
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142

    Sv: resultatet av mcmässan

    Skulle säga att jag vill ha en av varje, annars är jag jäkligt nöjd med min Speed Triple -12.
    Men blir en provkörning av Diavel i vår och vem vet kanske kanske kan man få plats för den i garaget.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

  5. #5
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    resultatet av mcmässan

    Jag är supernöjd med min BMW F 800 ST, pigg, bra drag, bränslesnål, kanske lite kantig på låga varv men den gillar ju lite gaspådrag. Får fint beröm av andra som testat den. Är från i år BMW F 800 GT.

  6. #6
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Men vad tyckte du om mässan då?

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Jag tyckte mässan var bra,kul med alla nyheter.Och det jag har märkt,men har ju gjort det tidigare och inget fel i det.Att det finns vanligtvis 3 sorters mc åkare, 1. dom som åker på nån gammal 80 talare,handlar på Biltema,ska bara ha det absolut billigaste men gärna vill tala om hur det ska vara 2. Dom som vill ha en ny hoj,som jag tex,och som jobbar och sliter för att uppnå det man så gärna vill och gärna byter var 3,e år och lägger pengarna på lite dyrare utrustning för att få kvalite,skippar nya bilar och andra dyra saker för att göra det som man brinner för,mc 3.Åker Bmw? handlar alltid det värsta hos Touratech,jobbar tydligen inte så mycket eftersom man ska befinna sig på hojen i Afrika,kina eller nån annanstans på jorden i månader??.Mycket lustiga,som vi brukar säga här uppe..."ingen konst att skita om arselet är fullt"...Men intressant var det. Ps på tal om Bmw..undra hur designavdelningen tänker när man tar fram nya Gs,n,så jä...la ful så man vill knappt se den,jag menar den stora fula näbben är ju ännu större??funktion??nä fy då.Sa det åt en hos Touratech som är så duktiga att ta fram prylar till Bmw,varför inte ta fram nån smäckrare näbb i stället för denna älgmule,han höll faktiskt med
    Senast redigerat av engström67 den 2013-01-26 klockan 11:42.

  8. #8
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249

    resultatet av mcmässan

    Det enda jag tyckte var bra var Hondas monter, annars tycker jag inte att det var nåt speciellt. Som vanligt mycket fransar och tröjor med vargtryck. Tur att man slapp betala för inträdet iallafall.
    KTM 950SM

  9. #9
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Nja, Engström är det inte en massa kombinationer av dina tre katigorier oxå. På tal om ful BMW, vet att man ska hålla blicken högt så man slipper se fula näbbar å en massa digitalt trams som fladrar omkring på skitfula mätartavlor
    Jan

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Det enda jag tyckte var bra var Hondas monter, annars tycker jag inte att det var nåt speciellt. Som vanligt mycket fransar och tröjor med vargtryck. Tur att man slapp betala för inträdet iallafall.
    Var Honda där kan hålla med,mycket fransar och skit,men finns ju intresse för det med tydligen och jag respekterar det.

Liknande ämnen

  1. Vinn biljetter till MCMässan 2015
    Av pewa i forum Tävlingar
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2015-01-25, 22:10
  2. mcmässan 2013
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-01-28, 10:36
  3. Mcmässan 2013
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-10-05, 21:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •