Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Bilder från säsongen 2012

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Sommarbilder från en 2012 resa i Småland till Utvandrarnas hus.(Eller Duvemåla som det också kallas för ... ).

    Flickvännen arbetade denna gång och jag hade semester med andra ord så jag tog med Ior / Eeyore istället på Sevenfiftyn.

    Hemma igen och Ior tömde kylen på bir / öl ... Törstig gris den där, förlåt, åsna ska det vara.



    Osv ...
    haha, kul tema och den iden knycker jag nästa år på nån långtur. Får bli en Ior eftersom den har så charmig syn i ansiktet
    Det enda jag släpat på var Pokemon för cirka 9-10 år sedan. Flickan skulle prompt ha alltid med den när vi for på tältresor.....

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Aursjövägen

    Det blev ingen Norgeresa i år på hojen trots över körda 1100 mil. Svårt med logistiken, (kompisen), och vädret.
    Jag lyckades ändå få till en resa för att se Aursjövägen, med bil. Detta var i slutet på Augusti bra väder men mycket blåsigt, kändes ibland som om bilen skulle blåsa av vägen. Undrar hur det hade varit att sitta på hojen då..







    Hade hellre såklart åkt med denna.. (gulingen).



    Nytt försök till sommaren.
    //Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-11-08 klockan 22:25.

  3. #13
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Rast på Autoban med "Touringhojen" Street Triple!!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  4. #14
    Räknade till närmare 5.000 bilder hittills denna säsong.

    .....och den man minns som roligast är väl när man vaknade upp på morgonen uppe i Italienska bergen.


  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    ??? Vem har tagit bilden?
    Här kan du hitta fotografen!
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #16
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Räknade till närmare 5.000 bilder hittills denna säsong.

    .....och den man minns som roligast är väl när man vaknade upp på morgonen uppe i Italienska bergen.

    Fy tusan, det såg inte alltför skönt ut! Kanske inte vad man räknar med i Italien....?
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #17
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    En tidig morgon från Skåne. Perfekt att ta en tidig tur och käka frukost på något trevligt ställe eller snylta frukost hemma hos en polare innan resten av familjen vaknar och helgens alla bestyr börjar.

    Don't grow up, it's a trap!

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311


    På väg hem från Tyskland 20 maj så fick det bli en liten avstickare, sedan fortsatte resan "norrut" (alternativen är ju rätt få )
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Fina bilder överlag, fler önskas...

    Namn Det måste ha blivit en hel del mil för dig på V-Stromen i år. Har för mig att du var upp till Norrland för ett fordonsbyte också.
    Vill även minnas att din kedja gick av nära hemma. Hur löste du detta efteråt? Bytte du bara in den eller..?
    //Håkan

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Fina bilder överlag, fler önskas...

    Namn Det måste ha blivit en hel del mil för dig på V-Stromen i år. Har för mig att du var upp till Norrland för ett fordonsbyte också.
    Vill även minnas att din kedja gick av nära hemma. Hur löste du detta efteråt? Bytte du bara in den eller..?
    //Håkan
    Ja det blev ett hyggligt år ca 2500+ mil på stromen uppe på 250+ nu på den nya och kör fortfarande...

    Med 700 meter kvar efter min norr-runda så gick mycket riktigt kedjan av, jag hade nytt drivpaket liggandes hemma så det var bara att byta, hade tur att jag inte gick i backen när det hände. (i riktigt låg fart i en rondell) med full packning låste sig bakhjulet... Den turen blev i stora drag , Göteborg- Kopparträffen/Falun- Deltaträffen/Sundsvall- Vittangi- Kilpisjärvi-alta sedan Rakt söderut genom Norge.....till Göteborg, lite böter i Narvik..gjorde att jag kortade ner resan med några dagar(minus grader i tält på saltfjellet gjorde inte det roligare).
    Lite roligt iaf, jag bytte till ett nytt däck av lågprismärke innan den resan, tvärslut när jag kom hem så jag mailade Däckonline och gjorde en reklamation på det.. och härom dagen ramlade pengar in på mitt konto och ett erkännande om fabrikationsfel i mailkorgen.

    Skulle ha bytt in både bilen och hojen i Sundsvall men då säljaren på northbike inte hade "torrt på fötterna" så sket jag i det och åkte vidare utan affär. Råkade provköra en Triumph Explorer sen och är nu glad att affären i Sundsvall "sket sig".

    Och tråden ska ju innehålla bilder så jag kastar med en bild från den 9 juni på toppen av Dalsnibba, (den 8de juni var första dagen som det var öppet) oj vilket väder, helt vindstilla på toppen och skinande sol... inte så vanligt.
    Senast redigerat av namn den 2012-11-09 klockan 16:37. Anledning: läste fel på mätarställningen
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

Liknande ämnen

  1. säsongen 2012 igång
    Av freddemannen i forum Träffar & Körningar
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 15:59
  2. Bilder från träff österrike
    Av akems i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 14:46
  3. Bilder från Åland i Helgen.
    Av Bajen-Sam i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 11:45
  4. Bilder från Snurren
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 06:32
  5. bilder från bikes bash 2007
    Av turbo i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 21:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •