Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 45

Ämne: Begränsat kort

  1. #21
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Nej, det är det inte. Jag vill inte ha en enda omdömeslös förare tillsammams med mig i trafiken. Det är inte upp till honom. Det är upp till oss andra att få honom att förstå att beteendet inte är acceptabelt.

    Jag tycker att folk själva ska få bestämma hur de vill leva sina liv utan att vi andra ska servera moralkakor, men i detta fall är jag gärna servitör.
    Jag håller med om att sådant beteende inte ska accepteras, men det är fortfarande inte upp till DIG att bestämma huruvida han vill köra strypt eller ostrypt!

    Till TS, sporthoj.com är platsen för dig!
    KTM 950SM

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Jag håller med om att sådant beteende inte ska accepteras, men det är fortfarande inte upp till DIG att bestämma huruvida han vill köra strypt eller ostrypt!

    Till TS, sporthoj.com är platsen för dig!
    Visst är det upp till vederbörande att köra ostrypt, men vederbörande skall veta konsekvenserna.
    I vissa fall är det upp till mig att hindra någon att köra ostrypt likaväl som att försöka hindra någon att köra onykter. Straffet vid olycka är nog ungefär detsamma.
    Man skall absolut inte glorifiera ett sådant beteende.

    HAR JAG FEL ?????
    Senast redigerat av Olle Å den 2012-11-09 klockan 09:22.

  3. #23
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Visst är det upp till DIG att köra ostrypt, men du SKALL veta konsekvenserna.
    Hoppsan, verkar vara ett hett ämne detta....
    KTM 950SM

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    J
    Till TS, sporthoj.com är platsen för dig!
    Du menar minneslunden på sporthoj?

    /B

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Hoppsan, verkar vara ett hett ämne detta....
    Verkar så
    Man kan ju faktiskt tycka olika och man kan framföra sin ståndpunkt på ett vänligt sätt.(menar inte dig Jonas)

    Att hänvisa TS till sporthoj.com blir inte bättre för honom. Han får samma råd där.....

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Ge honom de tips han frågar efter istället för att ösa moralkakor över honom. Det är väl upp till honom hur han vill förvalta sitt hojkort eller??
    OK! Jag tar till mig titeln moraltant. Att ta bort strypbrickor är väl t.o.m. lättare än att trimma en moppe så det är kanske inte så mycket att orda om, men att köra utan körkort är inte bra. Det handlar väl i detta fallet om att köra med ett "halvt" kort, men ändå att köra olagligt.

    Vore bättre att jobba tillsammans för att ändra körkortsreglerna?

    Jo jag vet - OT och borde öppna ny tråd
    Ove

  7. #27
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Jag håller med om att sådant beteende inte ska accepteras, men det är fortfarande inte upp till DIG att bestämma huruvida han vill köra strypt eller ostrypt!

    Till TS, sporthoj.com är platsen för dig!
    Och vad är det för fel på Sporthoj.com nu då.

  8. #28
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har hört att försäkringsbolagen alltid går på fulleffektsversionen när försäkringen tecknas. Detta eftersom det varit så mycket fusk med folk som försäkrat som strypt hoj, medan den i själva verket varit med full effekt.

    Om detta stämmer så är det inte en försäkringsfråga utan snarare en körkortsfråga. Det skulle alltså bara vara Polisen som bryr sig och att motorcykeln är fullt försäkrad precis som en ostrypt.

    Har ingen aning om det jag hört är riktigt eller en av många skrönor som florerar i ämnet. Kanske olika bolag har olika syn på saken?
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Ett tips är att med de nya A2 reglerna så får du bara strypa hojar till max hälften av dess originaleffekt (=70kw/2=35kw). Så för att ens kunna hävda att du kör lagligt om du skulle bli stoppad av polisen så blir det svårt att köra en GSXR, då den per automatik har högre originaleffekt än 70kw.

    Givetvis är det synd om alla som inte hinner ta körkortet iår (som är under 24), men reglerna har funnits där hela tiden, det har inte kommit som någon chock, planerar man så går det att hinna. Började själv övningsköra iår i maj/juni hade inga som helst problem med att ta körkortet i tid.

  10. #30
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Och vad är det för fel på Sporthoj.com nu då.
    Ellerhur, sporthoj är kanon!
    KTM 950SM

Liknande ämnen

  1. För kort för MC-kort?!
    Av Idutt i forum MC-kort
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-05-27, 16:17
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-10, 23:18
  3. Lättare att ta A-begränsat?
    Av rickythefox i forum MC-kort
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 01:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •