Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 45 av 45

Ämne: Begränsat kort

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Citat Ursprungligen postat av Bernsvall Visa inlägg
    Tjena! Jag körde upp igår och kuggade. Vill inte köra och puttra på 35 kW känns kass då jag har en gsxr. Är de så att det är helt omöjligt att göra en sådan strypning är de lika bra att skita i att ta kortet och köra utan ? Eller ta ett begränsat och köra med full effekt? Tänkte om polisen stannar en. Mvh Pontus
    Puttra? Tror nog att den kan komma upp över 110 km/timmen, och det är väl hastighetsgränsen i Sverige. Varför så bråttom?

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Nja, ganska trött skulle jag vilja säga

    Förgasare och ca 29-30kw är en jättestor skillnad i rapphet tex mot en XT660 med insprutare och 35kw.
    Ursäkta min otydlighet. De flesta talar ju om toppfarter och ax. Dominatorn är inte i kategorin sport utan används med fördel på grus och andra dåliga vägar. Visserligen toppar den väl bara ca 160 km/h, men det räcker för att ge de flesta en upplevelse på småvägarna.

  3. #43
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mohlin Visa inlägg
    Puttra? Tror nog att den kan komma upp över 110 km/timmen, och det är väl hastighetsgränsen i Sverige. Varför så bråttom?
    Visst har vi hasighetsgränser i Sverige.Men som mycket annat är gränser till för att brytas.Vilket får mig att fundera över varför så många Danskar kör lååångt över gällande hastighetsregler när de besöker Sverige !?.

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Visst har vi hasighetsgränser i Sverige.Men som mycket annat är gränser till för att brytas.Vilket får mig att fundera över varför så många Danskar kör lååångt över gällande hastighetsregler när de besöker Sverige !?.
    Kanske av samma skäl som norrmännen gör.....dyra böter hemma??
    Eller att det är rakare vägar och mindre med poliser här.

  5. #45
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag är en stor stark karl men höll ändå på att få dåndimpen när en tjutande sporthoj dök upp från ingenstans och körde om mig. Det var inte kul och jag kom att undra om den där killen eller tjejen verkligen har full koll på vad hon/han (hen :-)) gör. Så att bryta gränser kan ha sina andra sidor oxå.

    Jag hann hur som helst inte med för fem ruttna öre och har inget minne av att jag sett något i backspegeln heller.

Liknande ämnen

  1. För kort för MC-kort?!
    Av Idutt i forum MC-kort
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-05-27, 16:17
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-10, 23:18
  3. Lättare att ta A-begränsat?
    Av rickythefox i forum MC-kort
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 01:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •