Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kluriga fel

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Kluriga fel

    Läste just vad Twenty2 råkat ut för och kom då att tänka på en hoj jag hade för 7-8 år sedan. det var en Dominator 650. Den hade den egenheten att stanna ibland. Sedan gick den alltid att starta utan problem. Mycket skumt att kunna lokalisera felet då. Ibland gick den en månad och ibland bara några dagar. Till slut gick det inte att få igång den när jag skulle hem från jobbet. Då gick det att mäta sig fram till felet. Ett motorbågsfäste hade blivit monterat så det klämde en kabel som hade med tändningen att göra.........
    Kan vara lärorikt att höra om andras knepiga fel. Många har väl fått betala massor av pengar på underliga felsökningar kan jag tro.

  2. #2
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Bra initiativ Olle.
    Kan bli intressant läsning och även en bra inspiration för framtida felsökning .

  3. #3
    Ankan1
    Gäst
    Lånad Yamaha RD125 (tvåtaktare) som tappade effekten mer och mer på ett egendomligt sätt under några mils körning utan att gå varm eller visa motstånd.Verkade helt orkeslös mot slutet vid stop där stiften skruvades av.Visade sig vara för mjuka / fel tändstift som bränt hål genom bägge kolvarna.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •