Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Mölnlycke-bo ny på forumet!

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ziltoid Visa inlägg
    Onsdag nästa vecka har jag uppkörning! Håll tummarna!

    Köpt mig en billig Honda CB750(k7) från 1978 som jag funderar på att antingen hålla så orginal som möjligt eller bygga caferacer av.

    Siktet är fortfarande inställt på glidare.

    Håll utkik efter en byggblogg från mig eller nått liknande! ;-)
    En sån hoj får du bara inte förstöra.

  2. #12
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Ziltoid Visa inlägg

    Köpt mig en billig Honda CB750(k7) från 1978 som jag funderar på att antingen hålla så orginal som möjligt eller bygga caferacer av.
    jag lovar att hålla tummarna för dig om du lovar att hålla K7:an i originalskick!! Det är emot ( läs borde) Genevekonventionen att sätta kapen i en sån.
    Skaffa en Rc04 ist å kapa i. Snälla!!!!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    31
    Jag lovar att jag kommer ta väl hand om hojen... MEN den är under ombyggnad just nu =P

    Ska nog förklara anledningen lite...

    Köpte hojen för 6000 kr. Den slammrar och har sig lite, förgasarna är igensatta, någon föregående ägare har kapat och pysslat i kabelhärvan, satt på rickmankåpor, extrablinkers, lacken är kass, ytrost på ramen, den har blivit vält eller krockad så motorbärande bult osv blivit knäckt/böjt...

    Därför är det inget att ens hoppas på att kunna återställa till orginalskick upptäckte jag snart eftersom många av delarna jag isf skulle behövs inte finns på cmsnl, david silver, honda, ebay eller som NOS-produkter någon annan stans.

    Den kommer byggas om till en tracker-liknande skapelse, jag startar en projekt-tråd om några dagar/nån vecka och visar lite bilder på bygget.

    Kommer nog behöva be om hjälp med elkopplingarna om någon på forumet är kunnig på sådant.

    8-D

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    31
    Jag spar dock alla origingaldelarna så jag kan återställa den ELLER sälja till någon trevlig människoa som behöver delar till en orginal-hoj.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Hur gick det med kortet btw ? =P
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    31
    Gick alldeles utmärkt (till slut)

    Kuggade första i trafikdelen pga "dålig dag" typ. Flög genom andra utan att ta några körlektioner eller nått däremellan. Nerverna spelade mig ett spratt första gången =)

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    31
    Varför blir förresten körkorten bara fulare och fulare varje gång de uppdateras? Blir mer och mer gris-rosa varje gång =)

    Jag vill ha ett svart med döskallar på istället....

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ziltoid Visa inlägg
    Jag lovar att jag kommer ta väl hand om hojen... MEN den är under ombyggnad just nu =P

    Ska nog förklara anledningen lite...

    Köpte hojen för 6000 kr. Den slammrar och har sig lite, förgasarna är igensatta, någon föregående ägare har kapat och pysslat i kabelhärvan, satt på rickmankåpor, extrablinkers, lacken är kass, ytrost på ramen, den har blivit vält eller krockad så motorbärande bult osv blivit knäckt/böjt...

    Därför är det inget att ens hoppas på att kunna återställa till orginalskick upptäckte jag snart eftersom många av delarna jag isf skulle behövs inte finns på cmsnl, david silver, honda, ebay eller som NOS-produkter någon annan stans.

    Den kommer byggas om till en tracker-liknande skapelse, jag startar en projekt-tråd om några dagar/nån vecka och visar lite bilder på bygget.

    Kommer nog behöva be om hjälp med elkopplingarna om någon på forumet är kunnig på sådant.

    8-D
    Om du gör ett snyggt bygge av den, så är du ursäktad.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ziltoid Visa inlägg
    Varför blir förresten körkorten bara fulare och fulare varje gång de uppdateras? Blir mer och mer gris-rosa varje gång =)
    Jasså? är det hela kortet, trodde bara att det var fotot....

    Jag vill ha ett svart med döskallar på istället....
    Som MC-kort? Låter mer som inbjudan till begravningen .. Kör försiktigt.
    Ove

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Ziltoid Visa inlägg
    Varför blir förresten körkorten bara fulare och fulare varje gång de uppdateras? Blir mer och mer gris-rosa varje gång =)

    Jag vill ha ett svart med döskallar på istället....
    Jo jag håller med, om jag däremot tittar på de 3 kort jag fått utfärdat till mig så är det nog fotona som är värst, hårfästet kryper sakta men säkert uppåt och skägget blir bara större o större... lite som bakvänd evolution
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

Liknande ämnen

  1. Ny på forumet
    Av Con i forum Ny på forumet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-04-24, 10:38
  2. Ny på forumet
    Av pelle65 i forum Ny på forumet
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2015-10-02, 23:13
  3. Ny på forumet
    Av MrFluke i forum Ny på forumet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 12:54
  4. Ny på forumet
    Av Majtin i forum Ny på forumet
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 07:12
  5. Ny på forumet.
    Av Diesel i forum Ny på forumet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 00:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •