Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: Mölnlycke-bo ny på forumet!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    31

    Mölnlycke-bo ny på forumet!

    Ny på forumet!

    Har alltid varit intresserad av fordon, skruvat med min egen bil, har lackat/motivlackay en del på hobby-basis, och tycker bara att motorkulturen är så jävla bäst :-}

    Nu är det dags att börja åka hoj, inte haft råd innan, jag har för många hobbys brukar frugan säga, men efter denna vintern är det jag som tar mc-kort och bygger mig en bobber.

    Hela min idé med hoj-åkandes är just att ha en hoj att åka och skruva med istället för att hela tiden skruva med bil, snickra, greja och pyssla med en massa annat. Ett hojbygge eller två kommer bli perfekt för att få utlopp för mina färdigheter i skruvande, lackande,läderarbete osv.

    Håll till en början utkik efter mig i mitt sökande efter den perfekta hojen för en kille som är 194cm lång.

  2. #2
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Bobber är läckert, lägg gärna upp en byggtråd. Har du funderat på vad som ska bli grunden till bygget?
    Har själv funderat på att bygga om en Kawasaki LTD till en bobber.
    Den kan få till med ganska enkla medel, bort med framskärm korta bakskärm. På med en enkel sadel rensa från plast och ett rakt lågt styre. Sen är grunden klar.

    Lycka till med att leta objekt planera och starta upp bygget.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    31
    Mina hojdrömmar blev lagda på väntlistan över jul, men nu har det satt igång igen. Jag har börjat höra mig för med vänner och bekanta, men de motorintresserade vänner jag har skruvar bara med gamla bilar. Jag missade att köpa ett projekt från en jobbarkompis som istället sålde till en granne som självklart skulle ha förtur.

    Mitt problem är att jag fortfarande inte riktigt vet vad för hoj som skulle passa mig, rent ergonomiskt. Kawa 900 finns ju att få tag på till vettiga pengar, men jag vet inte hur storleken är för mig som är lång. Jag har ju inte kortet än, så det blir lite svårt att låna en hoj och testköra 10 mil i sträck.

    Tips mottages tacksamt på hojar som passar oss långbenta stackare, jag har absolut inget emot att köpa en hoj snart och börja skruva med trots att jag inte tagit kort ännu. Jag vill bara ha nånting att göra i garaget!!

    Om någon har tips på en billig hoj som står och samlar damm i något garagehörn så är jag inte främmande att köpa någonting rostigt och söndergnagt om det är billigt... :-)

  4. #4
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Triumph Speedmaster/America passade mig väldigt bra när jag provsatt, nu blev det ändå en mindre Sportster för mig men Trajan kändes väldigt bekväm för mina långa ben.
    Fjädring är överskattat..

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    31
    Det var ingen dum idé, går at bygga ganska snygga bobbers utav... ska definitivt titta lite på blocket efter trajjor. Tack för tipset!

  6. #6
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Välkommen till forumet! Här kommer du trivas, garanterat. Kul att du funderar på bobber, själv byggde jag mig en rat bike i fjol. Hoppas vi får se bilder på ditt bygge !

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    31
    Varit lite sporadisk i min aktivitet, mycket annat som ska göras.

    Håller på med MC-kortet nu, får se om jag hinner ta kortet innan slutet av augusti. Jag har problem att hitta någon att övningsköra privat med. Jag och mina kompisar har flyttat lång ifrån varandra över landet.

    OM någon bor i närheten och skulle kunna tänka sig övningsköra med mig några helger i sommar mot en nätt ersättning, så säg mycket gärna till!!! Det kan vara kul att hitta kontakter så man har mer folk närmre hemma att åka lite med och mecka ihop med.



    Sjysst hoj du byggt där pentti01. Du borde nästan skaffa ett läderhölster a' la' militarystyle att stoppa ner bössan i fram på gaffeln.

    Som det ser ut får det nästan bli en Kawa 1600, har glott runt på nätet och hos handlare hur mycket som helst. Ska bara provköra några modeller för mig som är lång så fort kortet är klart, sen blir det bygge!!!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    31
    Onsdag nästa vecka har jag uppkörning! Håll tummarna!

    Köpt mig en billig Honda CB750(k7) från 1978 som jag funderar på att antingen hålla så orginal som möjligt eller bygga caferacer av.

    Siktet är fortfarande inställt på glidare.

    Håll utkik efter en byggblogg från mig eller nått liknande! ;-)

  9. #9
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Mölnlycke-bo ny på forumet!

    Välkommen och lycka till med uppkörningen!

  10. #10
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Välkommen och hej, skall du vara..
    Ser med spänning fram emot att få se vad du snickrar ihop :-)

    Janne

Liknande ämnen

  1. Ny på forumet
    Av Con i forum Ny på forumet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-04-24, 10:38
  2. Ny på forumet
    Av pelle65 i forum Ny på forumet
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2015-10-02, 23:13
  3. Ny på forumet
    Av MrFluke i forum Ny på forumet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 12:54
  4. Ny på forumet
    Av Majtin i forum Ny på forumet
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 07:12
  5. Ny på forumet.
    Av Diesel i forum Ny på forumet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 00:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •