Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Nån som är bra på hoj-el i stockholm?

  1. #1
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414

    Nån som är bra på hoj-el i stockholm?

    Tjenare.

    Som rubriken lyder söker jag någon som är bra på hoj-el som har lust att fungera som bollplank alternativt kunna tänka sig att komma över till garaget där jag har hojen och hjälpa mig med felsökningen, självklart utgår någon form av kompensation om någon vänlig själ tar sig tid och ork att kolla förbi och hjälpa mig med felsökningen.

    Bakgrundsinformation finns i denna tråden.

    Jag har under mina egna försök till felsökning gett mig på att byta CDI-modul, Spänningsreg/likriktare, reglage vid gashandtaget/dödarknapp, startrelä, säkringar.
    Känner att jag börjar gå bet på det här och att jag nog behöver ha en knuff i rätt riktning vad det gäller felsökandet.

    //Pelle

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
    Tjenare.

    Som rubriken lyder söker jag någon som är bra på hoj-el som har lust att fungera som bollplank alternativt kunna tänka sig att komma över till garaget där jag har hojen och hjälpa mig med felsökningen, självklart utgår någon form av kompensation om någon vänlig själ tar sig tid och ork att kolla förbi och hjälpa mig med felsökningen.

    Bakgrundsinformation finns i denna tråden.

    Jag har under mina egna försök till felsökning gett mig på att byta CDI-modul, Spänningsreg/likriktare, reglage vid gashandtaget/dödarknapp, startrelä, säkringar.
    Känner att jag börjar gå bet på det här och att jag nog behöver ha en knuff i rätt riktning vad det gäller felsökandet.

    //Pelle
    En spontan fråga som dök upp i mitt huvud: du har bytt alla komponenter, felet tycks kvarstå. Hur är det med kablarna? Tänkte om det kanske är kabelbrott, höljet kanske inte är helt runt kabeln och därmed orsakar oxid i kopparn, okontakt nånstans etc? Sitter alla kablar ordentligt?

    Du köpte begagnade delar, de kanske hade något fel och därför såldes på Ebay? Finns tyvärr många som säljer odugliga delar. Jag tycker det känns som tändsystemet, i värsta fall måste du köpa helt nya delar för att få bukt på problemet. Startade du hojen och körde efter första delen utbytt eller bytte du alla på en gång? Att byta många begagnade delar på samma gång kan vara svårt att få veta om just den eller den delen det var fel på. Och vilken som är bristfällig av dem som man monterat.

    Kan vara nåt annat men jag tycker det verkar vara tändsystemet som spökar.

  3. #3
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Tack Nina.
    Nästa steg jag har tänkt mig är att riva bort tanken (igen) och då gå igenom hela kabelstammen visuellt.

    Det du undrade om delarna som var bytta så har jag tagit en i taget, lugnt och metodiskt.
    Alla delarna utom cdi-boxen och handtaget har varit nya i kartong.

Liknande ämnen

  1. Bra körskola i Stockholm?
    Av Grusbusen i forum MC-kort
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-06-24, 15:05
  2. Handledare i Stockholm?
    Av Hojböna i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-06-11, 12:49
  3. Customdelar i Stockholm?
    Av Smauland i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-08, 23:38
  4. Turer i Stockholm för nya
    Av Joachim i forum Träffar & Körningar
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-08-27, 22:08
  5. Hej från Stockholm!
    Av Fredd i forum Ny på forumet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 17:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •