Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Ny väska, postväska

  1. #1
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295

    Ny väska, postväska

    Hej

    När jag köpte hojen så hängd det på väskor som vid första anblicken såg bra ut. Men efter att ha använt dom lite så insåg jag att dom inte funkade som jag ville, det var av den typen som hänger över skärmen vilket gjorde att dom gled runt. Dom var även väldigt små och inte speciellt snygga.

    Letade runt på nätet efter någon form av väska och fastnade för en traditionell postväska från Handelsboden. Kvaliteten har ifrågasatts lite när man läser om den, men jag tycker den känns ganska ok för priset, 1995kr.

    Köpte en järn bit på Hornbach, sågade till och slipade kanterna (så fick jag även en anledning att köpa en bordsslip ). Satte fast den i den befintliga väskbygeln och hängde på väskan. Monteringen är inte helt 100%, jag bör nog sätta ett likadant järn på insidan av väskan och skruva ihop dom samt något som håller ut väskan lite, den glider lite på stötdämparen som det är nu. Får fundera lite på det.

    Så då är det bara att vänta på våren nu....


  2. #2
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Vänta var ordet...

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Hej

    Kvaliteten har ifrågasatts lite när man läser om den, men jag tycker den känns ganska ok för priset, 1995kr.
    En kvalitetsväska kostar väl cirka 3500-4000:-. Utan att ha googlat om bristerna på Handelsbodens väska, så gissar jag att personerna betalat 1995:- för en postväska och sen förväntar sig att kvaliten på väskan skall vara likvärdig som dom för 4000:-?

    Såna är vi människor

  4. #4
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Jag har köpt min postväska på Bikeline i Malmö och den kostade då 2500 och har uppfyllt både funktion och förväntningar lika bra som dom dubbelt så dyra väskorna på 1100:an.

    Som du kan se på bilderna så gjorde jag som du har tänkt med ett plattjärn även på insidan och det har fungerat mycket bra i dom fem säsongerna som dom har suttit på.

    Du kan även se ett rundjärn på första bilden och det sitter sen fast vid bakre fotpinnen och håller ut väskan från svingen.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Gert den 2012-11-01 klockan 23:20.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  5. #5
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    En kvalitetsväska kostar väl cirka 3500-4000:-. Utan att ha googlat om bristerna på Handelsbodens väska, så gissar jag att personerna betalat 1995:- för en postväska och sen förväntar sig att kvaliten på väskan skall vara likvärdig som dom för 4000:-?

    Såna är vi människor
    Vi människor är som vi är, helt klart att man vill få mer än vad man betalar för. Men jag tror att i detta fallet fick jag ungefär vad jag betalat för, väskan känns helt ok men den är nog inget som håller i 10år.
    Don't grow up, it's a trap!

  6. #6
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Jag har köpt min postväska på Bikeline i Malmö och den kostade då 2500 och har uppfyllt både funktion och förväntningar lika bra som dom dubbelt så dyra väskorna på 1100:an.

    Som du kan se på bilderna så gjorde jag som du har tänkt med ett plattjärn även på insidan och det har fungerat mycket bra i dom fem säsongerna som dom har suttit på.

    Du kan även se ett rundjärn på första bilden och det sitter sen fast vid bakre fotpinnen och håller ut väskan från svingen.
    Väldigt snygg montering. Jag skall sätta ett plattjärn även inne i väskan, skall försöka hinna det till helgen. Tacka för bilderna på hur du hade satt rundjärnet, så hade jag inte alls funderat på men det ser väldigt bra ut!
    Don't grow up, it's a trap!

  7. #7
    Medlem Figge73s avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10
    Har kört med handelsbodens postväska i ett år nu & är helt nöjd med den.
    självklart är de kvalle skillnad å man får vad man betalar för. men har man
    det i åtanke så tycker jag den väskan är prisvärd ändå!

    snygg montering förrensten :-)

  8. #8
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Figge73 Visa inlägg
    snygg montering förrensten :-)
    Tackar!
    Don't grow up, it's a trap!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    9
    Hej,
    kanske kan en stödrulle hjälpa om du vill ha ut väskan lite från hojen, dvs en sådan här: http://www.nize.se/group.asp?group=1197

    Går ju att göra en egen version.
    / Mattin

  10. #10
    Medlem Peos avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    79
    Biltema har byglar för att få ut väskan.

    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...iversal-82578/

Liknande ämnen

  1. Riktigt bra pris på postväska!
    Av Per Lindström i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-05-21, 20:45
  2. GPS väska.
    Av boni6507 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-10-20, 22:33
  3. Postväska
    Av erkagn i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 21:34
  4. Väska till styret
    Av PatrikAdolfsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 22:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •