Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tips på bra utställning

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Smile Tips på bra utställning

    Visserligen inget med mc men väldigt intressant i mitt tycke. Body World på Tom Tits Experiment i Södertälje rekommenderas. Förutsatt att du tål att se riktiga människor utan skinn, med synliga muskler och senor etc. Jag tycker det var intressant att se hur människokroppen fungerar och ser ut. Det fanns ett par friska lungor och ett par rökarlungor. Hjärtan och förstorat hjärta, normal lever och fettlever samt skrumplever, ja precis allt du kan tänka dig. T o m har man frilagt blodomloppet så man såg varje litet, litet kärl, likaså på en höna hade man gjort detta.

    Helt otroligt och man står där och tackar dem som donerat sina kroppar för den här utställningen för det är så intressant att få se hur allt hänger ihop och ser ut. Man får se en skivad del av en duktigt överviktig människa, man ser allt underhudsfett, t o m i buken, bredvid ligger en skivad del av en människa modell normal. Det var en enorm skillnad!

    Men det jag tyckte var mest ledsamt att se var alla spädbarn… En kvinna som avlidit gravid i 5:e månaden -99, samma år var jag gravid med vår dotter. Jag undrade hur det kom sig att dessa två, mamman och barnet i magen inte fick leva.

    Och det jag inte kunde sluta förundras över var allas tår och fingrar. De var så otroligt smala!

    » YouTube-länk

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Verkar intressant.

    Får passa på att göra ett besök framöver.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Utställningen pågår till 25 nov så du hinner.

Liknande ämnen

  1. Tips på hoj
    Av 2wheel i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-02-08, 20:53
  2. Mat tips ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-06-05, 23:01
  3. Förstahoj med ABS - tips?
    Av rickythefox i forum Street
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 22:30
  4. Moto Guzzi, utställning och provkörning
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 22:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •