Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Trög gaswire!

  1. #1

    Angry Trög gaswire!

    Tja, jag har ett hemmabygge som är en Yamaha DT250 -79 motor i en gräsklippare.
    Och den går som en klocka.
    Det ända problemet är gaswiren, när det är 20+ så går den bara bra, men nu när det är minus ute så går den tillbaka långsamt.
    Den har oljepump men jag har kopplat bort den och blandar i olja själv.
    Jag har rengjort gashantaget och trotteln ser bara bra ut. Men jag tror att problemet sitter i skarven som delar wiren i två, kan man öppna och rengöra den?

    Någon som vet något?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av tobias1 Visa inlägg
    Men jag tror att problemet sitter i skarven som delar wiren i två, kan man öppna och rengöra den?
    Jag hade en kärvande gasvajer som bara var att byta ut. Vajern var hel. Höljet men någon plast på insidan var också helt men ändå gisk det trögt något otroligt. Hojen blev stående en månad i väntan på delar och då "mognade" felet och det gick knappast att rubba vajern i höljet. Det verkar faktiskt som den inte klarade att smörjas, något löste upp sig och kletade fast. Verkar vara samma problem som du råkat ut för, byt!
    Ove

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag hade en kärvande gasvajer som bara var att byta ut. Vajern var hel. Höljet men någon plast på insidan var också helt men ändå gisk det trögt något otroligt. Hojen blev stående en månad i väntan på delar och då "mognade" felet och det gick knappast att rubba vajern i höljet. Det verkar faktiskt som den inte klarade att smörjas, något löste upp sig och kletade fast. Verkar vara samma problem som du råkat ut för, byt!
    Okej men problemet är att den är 30 år gammal och var en ovanlig modell, men jag ska söka! Tack!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av tobias1 Visa inlägg
    Okej men problemet är att den är 30 år gammal och var en ovanlig modell, men jag ska söka! Tack!
    Du skriver att du satt in motorn i en gräsklippare? Då kanske det går att använda gammaldags metoder och flytta över ändbitarna till vajer och hölje som kan köpas som metervara. Annars finns det kanske på MC-skrot i din närhet?
    Ove

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Du skriver att du satt in motorn i en gräsklippare? Då kanske det går att använda gammaldags metoder och flytta över ändbitarna till vajer och hölje som kan köpas som metervara. Annars finns det kanske på MC-skrot i din närhet?
    Ja det stämmer, men jag har styre på gräsklipparen.
    Haha här är en bild http://www.klart.se/foton/v%C3%A4sterbotten/snygg.html
    Ja jag ska nog få ihop de på nåt vis!

Liknande ämnen

  1. Trög växlad Honda vf750f -84
    Av armoton i forum Mekhörnan
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2015-02-11, 17:56
  2. Gaswire gåta
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 13:11
  3. Gaswire Vz800 1998
    Av Twenty2 i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 06:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •