Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 61 till 64 av 64

Ämne: Vad för typ är Intruder-ägaren?

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    49
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hörde ett talesätt en gång, som löd så här. " kör japanskt och åk så mycket du vill. köp en HD och bo på verkstaden "

    En hörsägen kanske men det ligger nog något i det.

    När det gäller äldre engelska hojar, så behövde man inte byta olja, utan att det räckte med att bara fylla på eftersom de ofta läckte rejält.
    Jag skrattade högt åt det sista.
    Well, det är den uppfattningen jag fått från andra håll också, då behöver jag inte tveka när det blir att skaffa custom utan kan stanna hos De Gröna.

  2. #62
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    När det gäller äldre engelska hojar, så behövde man inte byta olja, utan att det räckte med att bara fylla på eftersom de ofta läckte rejält.
    När jag körde en gammal Traja så fick jag tipset att använda Japanskt packningsklister, (tror det var Sixten i Hägersten som sålde mig en tub) och sedan dess så slutade Trajan att markera revir.

    Dessutom så fick jag lära mig att trippelsäkra det mesta med låsbrickor, låsmuttrar och loctite annars vibrerade det löst, förmodligen är det likadant med Harleys..
    Fjädring är överskattat..

  3. #63
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    När jag körde en gammal Traja så fick jag tipset att använda Japanskt packningsklister, (tror det var Sixten i Hägersten som sålde mig en tub) och sedan dess så slutade Trajan att markera revir. Dessutom så fick jag lära mig att trippelsäkra det mesta med låsbrickor, låsmuttrar och loctite annars vibrerade det löst, förmodligen är det likadant med Harleys..
    Mera OT:
    Gamla skrönor lever länge, förstår man... Men köper man en modernare Trajja så behöver man inte fundera på läckage och vibrationer. De funkar som vilken annan hoj som helst i det avseendet. Fast snyggare!

    *5 år och 4000 mil (hittills) med Triumph*

  4. #64
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Mera OT:
    Gamla skrönor lever länge, förstår man... Men köper man en modernare Trajja så behöver man inte fundera på läckage och vibrationer. De funkar som vilken annan hoj som helst i det avseendet. Fast snyggare!

    *5 år och 4000 mil (hittills) med Triumph*
    Visst är det så, de har bara namnet gemensamt, har kört en polares TT600 en del.
    Fjädring är överskattat..

Liknande ämnen

  1. färg intruder
    Av glidaren i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-01-24, 19:35
  2. Emulsionsrör, intruder
    Av Benny intruder i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-02-28, 15:45
  3. intruder 1400
    Av Benny intruder i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-04-08, 17:52
  4. Intruder 800
    Av bigstock i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 12:34
  5. Intruder
    Av Pinhead i forum Custom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-10, 15:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •