Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 64

Ämne: Vad för typ är Intruder-ägaren?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Ett himla tjat här på forumet
    Jag förstår att det är flera som tycker min fråga är skitdålig. Jag får be om ursäkt för det, men det var alltså mest för skojs skull jag skrev det, för att se om man kunde få några kul kommentarer. Jag lovar att inte försöka mig på humor igen!

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av christian12345 Visa inlägg
    Jag förstår att det är flera som tycker min fråga är skitdålig. Jag får be om ursäkt för det, men det var alltså mest för skojs skull jag skrev det, för att se om man kunde få några kul kommentarer. Jag lovar att inte försöka mig på humor igen!
    Äsch då, bry dig inte så mycket vad andra tycker. Fortsätt skriv du.

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Glömde förresten tidigare att svara på vilken typ av mc-förare jag är: alla möjliga utom custom.
    Fast egentligen trivs jag nog när det är som mest skitigast och jävligast, fast det här har jag inte erfarit. Än.
    Senast redigerat av Nina den 2012-10-25 klockan 10:10. Anledning: Tillägg

  4. #14
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av christian12345 Visa inlägg
    Jag lovar att inte försöka mig på humor igen!
    Nej, utan lite humor blir livet trist och bittert.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #15
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Glömde förresten tidigare att svara på vilken typ av mc-förare jag är: alla möjliga utom custom.
    Fast egentligen trivs jag nog när det är som mest skitigast och jävligast, fast det här har jag inte erfarit. Än.
    Det där klippet är så jävla bra, kunde inte sluta garva när jag såg det första gången!
    KTM 950SM

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372

    Bra fråga

    Citat Ursprungligen postat av christian12345 Visa inlägg
    Jag förstår att det är flera som tycker min fråga är skitdålig. Jag får be om ursäkt för det, men det var alltså mest för skojs skull jag skrev det, för att se om man kunde få några kul kommentarer. Jag lovar att inte försöka mig på humor igen!
    Det är en intressant frågeställning, tråden har varit bra. Inget fel på lite snack som går på sidan om dom vanliga spåren.
    //Håkan

  7. #17
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Det är alltid kul att spela lite på fördommar. Jag kör själv glidare men jag är inte pensionär för det, även om jag planerar att bli det senare här i livet. Dom jag känner kör helt klart ”fortare” än vad jag gör, jag retas lite med dom om detta och dom retas lite med mig om det. Tycker det är ganska kul faktiskt.

    Jag tror att val av mc beror mycket på hur man är som person och framförallt vad man tänker använda hojen till. Tänker man köra grus, året runt (jorden runt?), långsamt, fort (bana?). En glidare speglar min personlighet ganska bra, långsam, lite tjock men låter ganska mycket. Detta gör såldes mig till en stolt ägare av en gubbhoj

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Det är alltid kul att spela lite på fördommar. Jag kör själv glidare men jag är inte pensionär för det, även om jag planerar att bli det senare här i livet. Dom jag känner kör helt klart ”fortare” än vad jag gör, jag retas lite med dom om detta och dom retas lite med mig om det. Tycker det är ganska kul faktiskt.
    Fördomar var det ja! Eftersom jag är pensionär och så småningom kommit fram till att livet har en ända så får man väl se till att ha så kul man kan mens man har sig. Alltså - jag vill inte slösa bort min tid med att glida omkring på en dunderklump när det finns så många roligare alternativ.

    De flesta pensionärer som jag känner fungerar nog ungefär lika, men sen finns det naturligtvis många som jag inte känner.
    Ove

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av christian12345 Visa inlägg
    Hej på er,

    Jag har nyligen köpt en VL800 som första cykel. Jag tycker den verkar bra på alla sätt, men å andra sidan har jag ju ingenting att jämföra med...

    Så satt jag och tänkte på bilar. När någon har en bil så "vet" jag med en gång vad för en typ han eller hon är:

    E-klasse: Gammal gobbe.
    Polo: Ung tjej.
    Micra: Farmor.
    BMW: Pizzabagare.
    V70: Familj.
    Sänkt 240: Kille från landet.
    Hummer: bara korta människor.
    och så vidare.

    Och så kom jag på: Shit, kör jag runt och alla tror jag är farmor-pizzabagare?

    Därav frågan: Vad för typ är man när man kör Volusia (och ni får gärna fylla i med en massa andra typer och hojar om ni vill det också)
    Intressant ...
    Jag hamnar någon stans mitt mellan "ung tjej" och "farmor", med min Hyundai i20 (ja jag vet, den är inte snabb men ekonomisk).
    men eftersom jag i stort sett aldrig kör den så bortser jag helt från det

    Men den bilen som jag kör nästan dagligen... undrar om den passar bättre ? en Volvo.... FH 460 !
    Ja det kan vara rätt, passar en "Adventurebike" ägare, eller hur Engström67
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Volusia ägare är en person som gillar att köra hoj precis som andra hojägare.
    Håller med dig helt.Men vanligast på intruder brukar var äldre och även återfallsknuttar.Precis som med viragomaskinernaMen har en kompis som har en intruder 1800 och han är inte pensionär så visst finns det yngre som kör intruder,men då oftast 1800 som vore självklara valet om jag skulle köpa en
    Senast redigerat av engström67 den 2012-10-25 klockan 13:19.

Liknande ämnen

  1. färg intruder
    Av glidaren i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-01-24, 19:35
  2. Emulsionsrör, intruder
    Av Benny intruder i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-02-28, 15:45
  3. intruder 1400
    Av Benny intruder i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-04-08, 17:52
  4. Intruder 800
    Av bigstock i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 12:34
  5. Intruder
    Av Pinhead i forum Custom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-10, 15:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •