Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Virago 750 ljuddämpare

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Ja, den! Hur gjorde du?

    (jag är inte bara okunnig - jag är lite korkad också.... )
    Ove

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kanske ett roligare alternativ om man vill höras i trafiken.

    http://www.dominos.nl

    Dessutom möjligt att stänga av när man tröttnar på olåten utan att hela hojen stannar.

    Gick inte att få länken att funka. Sök Domino Pizza på Youtube.
    Har du inge vettigare att göra än att tracka mig för att jag bytt ljuddämpare!
    Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon

    Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Viragomannen Visa inlägg
    Har du inge vettigare att göra än att tracka mig för att jag bytt ljuddämpare!
    Vaddå! Har inte nämnt din ljuddämpare - visade bara på att det kan vara bra att höras i vissa lägen och att det finns alternativ till avgasljud.
    Ove

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Viragomannen Visa inlägg
    det är inte väldigt högt utan lagomt.
    Dessutom hör bilisterna mig tidigare dvs bättre framförhållning säkrare körning med andra ord och ja det går att glida fram det är ju en v-twin med bra bottenvrid.
    Tänk att man måste förklara precis allt för vissa människor för att dom skall förstå
    Vaddå förstå??? Om det vore som du påstår så skulle ju alla hojar kanske låta UPP MOT 100DB.
    Tror ändå att oljudet finns bara för att försöka väcka uppmärksamhet eller reta upp andra.
    Att småhojar och mopeder ofta låter som bara den har ju med den uppfattningen att göra, ju mer oljud ju mer effekt.
    Det funkar visserligen till viss del om systemet är rätt avstämt.
    Jag kör ju inte glidare men har träffat många som inte fattar varför en stor hoj skall låta så förbannat illa att det väcker anstöt.
    Det är ju inget fel att göra om ljuddämpningen till ett lite mullrigare ljud, men om man skall ha ett sådant oljud att bilisterna reagerar, så har man nog gått för långt.
    Förklara nu vad jag inte förstår!!!!!!!!!!!

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vaddå förstå??? Om det vore som du påstår så skulle ju alla hojar kanske låta UPP MOT 100DB.
    Tror ändå att oljudet finns bara för att försöka väcka uppmärksamhet eller reta upp andra.
    Att småhojar och mopeder ofta låter som bara den har ju med den uppfattningen att göra, ju mer oljud ju mer effekt.
    Det funkar visserligen till viss del om systemet är rätt avstämt.
    Jag kör ju inte glidare men har träffat många som inte fattar varför en stor hoj skall låta så förbannat illa att det väcker anstöt.
    Det är ju inget fel att göra om ljuddämpningen till ett lite mullrigare ljud, men om man skall ha ett sådant oljud att bilisterna reagerar, så har man nog gått för långt.
    Förklara nu vad jag inte förstår!!!!!!!!!!!
    Men bojs...nu börjar ni bullra mer än ett par Jarninare utan decibelkiller

    Måste man förså allt? Nej, det finns massor av saker som man inte försår och kommer heller aldrig att göra det.

    Tex surströmming: Fattar nada att man kan ens äta den. En del tycker det är gott, en del tycker att surströmmingen är inte det viktigaste utan själva processen kring måltiden etc. Trots att jag fått dessa argument förklarat för mig, så förstår jag det fortfarande inte. Men, jag fortsätter inte att älta och kräva förklaringar för det.
    Om man sen tycker att man ska högt ljud för trafiksäkerhets skull....ja, då tycker man det. Att jag sen personligen tycker att det var ett jäkla dåligt argument, så är det ändå hans motivering.

    För min del är högt ljud är så enkelt som....det låter så förbannat gött när det brummar ordentligt(not det göteborska starka ordet)

    Ja, osså kan man ju grilla korv.(nej, jag kan inte förklara nyrökt korv)
    http://youtu.be/kLbn1_qhJxo

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Saarela, vilka ljuddämpare har du på din Varadero? Vill minnas att du har något annat än original. Funderar själv på Leo Vince...
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ja, osså kan man ju grilla korv.(nej, jag kan inte förklara nyrökt korv)http://youtu.be/kLbn1_qhJxo
    Du e la go....
    *Göteborgska, kan betyda alltifrån "du är en skön typ" till "du är inte riktigt klar i knoppen" - välj själv, VS! *

    Fortsätter den utvikning i OT som inletts:
    I min värld är det självklart att det är säkrare att höras än att inte höras. Särskilt i stadstrafik. Det inträffar ofta att halvblinda bilister vill byta fil rakt in en hoj. Min erfarenhet är att den risken minskar med en bullrigare hoj jämfört med en tyst. Det borde väl vara givet att hörs man så märks man. Inte svårare än så.

    Jag har ju både tystare och bullrigare hojar. Mer än en gång har jag "vridit på lite extra" (dvs bullrat lite extra) när jag märkt att en bil börjat dra sig närmre mittlinjen och inom 5 sekunder kommer att byta fil rakt in i mig. Ett extra "brôt" (oxå göteborgska) brukar få bilisten att reagera och avbryta sitt försök att meja ned mig. Ser tydligt skillnad på tystare och bullrigare hojar här. Så visst funkar det!

    Sedan har vissa inlägg en poäng. De som kör med raka rör låter ofta för j*a mycket. Gör ont i öronen och gör allmänheten irriterade. Korkat, säger jag att dra på sig den motviljan och irritationen. Det slår på ett negativt sätt mot oss alla.

    Till sist, en hoj skall låta gott tycker jag. Det är en del av upplevelsen att lyssna på ett vackert motorljud och avgasljud.

    - Slut. Frågor på det?

    EDIT: försöker att leva som jag lär:
    Thruxton med Triumphs TOR-dämpare
    Sprint med kolfiber-slipon
    Aprilia med GPR slip on
    (och den sålda TMaxen hade helsystem från Leo Vince)
    Senast redigerat av TMax500 den 2012-11-01 klockan 12:25.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Till sist, en hoj skall låta gott tycker jag. Det är en del av upplevelsen att lyssna på ett vackert motorljud och avgasljud.
    Håller med om att vissa motorer låter gôtt, men då får inte avgasljudet vara störande högt.
    Ove

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Du e la go....
    *Göteborgska, kan betyda alltifrån "du är en skön typ" till "du är inte riktigt klar i knoppen" - välj själv, VS! *
    Om jag nu får välja så tar jag "Du e la go" då


    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Saarela, vilka ljuddämpare har du på din Varadero? Vill minnas att du har något annat än original. Funderar själv på Leo Vince...
    Jag har GPR, men föredrar nog Leo Vince pga bättre passform.
    EVO II som du säkert läst, innebär att det finns löstagbara decibelkillers. Nu är det väl kanske inte hela världen om man måste byta till orginal vid besikningsdags eftersom på 07 o nyare behöver man inte riva "hela bakpartiet" för att lossa bultarna längst bak.

Liknande ämnen

  1. LJUDDÄMPARE/VARADERO
    Av Mc-Matte i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-20, 21:03
  2. Packa ljuddämpare
    Av Modoit i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-16, 14:47
  3. Ljuddämpare UNDER hojen??
    Av livewire i forum Street
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 20:30
  4. Ljuddämpare???
    Av Kimmo i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 08:47
  5. Skillnaden melllan virago och virago xv??
    Av livewire i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 18:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •