Sidan 4 av 9 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 82

Ämne: Allmänt upprop! (Övningshoj)

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jepp, viljan, det man vill ha ut av resan och den komfort man personligen kräver. Det går att ta sparken till Gibraltar om man vill, men det tar tid och är bökigt och obekvämt.
    Det är ju därför det finns så många olika hojar att välja på med så olika effekt och komfort, så alla kan bli nöjda.

  2. #32
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    VARFÖR ???????
    Fräänt

  3. #33
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    ...
    Det finns redan 12.000cc Boss, så lastbilsmotorer är inget nytt...
    12 liters Boss !!
    Mer info......??
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  4. #34
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    jo,tråden har ju spårat ur
    Hej Engström,om man läser dina inlägg i denna tråd så måste du ha provision av Hugo som är generalagent för Boss Hoss
    Det finns redan 12.000cc Boss, så lastbilsmotorer är inget nytt, du snackade om värst och 1000cc - du kanske glömde en nolla
    nog om detta

    till tråden, Bandit är ok och priset verkade ok med, slå till och spill ingen tid. Förresten skall du komma och vinterövningsköra hos mig,har krypbanorna inomhus
    Jag vet Klaus men Hoss Boss finns ej med i mina tankar.För mycket hemmbygge för mig.

  5. #35
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
    12 liters Boss !!
    Mer info......??
    Är stort men mest för att se på,knappast nått att köra med.I america handlar det om att vara störst,inget annat,men fräänt

  6. #36
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Det märks att ni aldrig har kört V-Strom 650, det är en fullvuxen otroligt bekväm hoj i det ni kallar Moppeklassen! Orkar utan några som helst problem 2 fullvuxna perssoner plus packning!
    Självklart går den bra,men fortfarande hellre 100hk än 60-70

  7. #37
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av catrine Visa inlägg
    Hoppas att det är många som läser detta och kan hjälpa mig. Jag är ute efter en övningshoj för att ta mc-kortet för tung behörighet. Har tittat på en suzuki bandit 600, -02 för 19 000:-. Är det en bra övningshoj och första hoj, är priset ok (besiktigad i maj -12, nytt drivpaket, fint skick), och framför allt är den lätt att köra krypövningarna med!
    Vad skall jag titta på och är det bättre att köpa en något större t ex 750 eller 900? Har övningskört privat hela sommaren med en custum och kört på körskola på en suzuki 750 men behöver öva mer privat och custumcykeln är så svår att krypköra med.
    Tacksam för snabbt svar
    Ursäkta urspårningen i tråden,men blir lätt så och många är delaktiga,men vad gör det,lika på alla forum.Vill man ha nått att skratta åt så är det perfekt.Nu till det vettiga,jag tycker du ska slå till på Banditen om det känns någorlunda rätt.Perfekt hoj och lättkörd.Ta kortet med den och sedan kan du ju åka runt och prova lite olika hojar när du har kortet.Lycka till.

  8. #38
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Är stort men mest för att se på,knappast nått att köra med.I america handlar det om att vara störst,inget annat,men fräänt
    Enig
    Men alltid roligt att läsa........
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Jag tänkte hålla mig borta från den här tråden... men.

    Jag har kört ca 2500mil i år på en v-strom 1000, ifjol blev det väl ca 1700 mil på den, jag har även kört en del v-strom 650 i fjol ca 300mil (och före det, spridda mindre skurar) .
    Jag kan ärligt säga att 650´n räcker till mycket, just tack vare att den delar chassie med sin storebror 1000cc. dvs den har samma bromsar , ram osv.
    MEN , den har ett handikapp, och det är den något för klena motorn, det blir helt enkelt alldeles för mycket växlande på en sån motor , och absolut om den ska köras 2up med packning, det var nog så tungt för min 1000cc, men ändå ok.
    Just v-stromen är ändå en av dom få som jag faktiskt kan tycka fungera hyfsat med "moppemotor" just tack vare ett bra chassie.

    Men för att knyta ihop detta inlägg, och jag kommer inte skriva fler i den här tråden... Så....En bandit 600 har inte mycket gemensamt med en vstrom 650/1000, en annan kategori, en helt annan typ av motor, osv .
    Köp din bandit, det är en kanon hoj, vill du sedan byta så har du knappast hunnit förlora några pengar men däremot tjänat en massa erfarenhet.


    //Stefan
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  10. #40
    För mycket växlande?!? Hur kör ni på era semesterturer?

    Klart om man ligger konstant och piskar 140 med en hoj, så får man räkna med att växla lite då och då. Fast då ska man kanske inte ha en effektsvag hoj.
    Dessutom, har ma en större hoj och smiskar den så får man växla me den också(man höjer omkörningsfrekvensen)

    Mig till minnes: Ligger jag och kör trafikrytmen på långturerna, ibland lite över hastighetsgränserna....och känner mig i vägen ibland ändå. Den dan jag börjar tycka att det är jobbigt att växla(dom få gångerna det behövs), så är det nog dags att sluta köra.

Liknande ämnen

  1. Upprop - hojåka 11 April 2015
    Av jrutgers i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-04-11, 23:29
  2. pimpad övningshoj
    Av klaus i forum Street
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2015-03-14, 16:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •