Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 82

Ämne: Allmänt upprop! (Övningshoj)

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Sist jag körde en 600 så noterade jag att den gick lika fort i 110km/timmen som en tusenkubikare

    Argumentet brukar vara att motorn i mindre maskiner inte orkar med packning och två pers. Oftast har dom större hoj själv och tror att det är så.....
    Har haft bilar som har mindre kusar än många sexhundror....och då ska dom släpa på fler pers och massor av plåt och järn.

    Neeh, motomässigt klarar dom det(vem fan behöver vrid när det finns växellåda?), utan det är mer chassit(då menar jag dämpare etc etc) som kan bli lite klen på mindre hojar....dock definitivt inte tex Bandit 600.
    Instämmer helt! Naturligtvis kan det finnas undantag, exempelvis att man skjutsar en elefant som har matsäck med sig för en vecka.
    Ove

  2. #12
    När det gäller bilar är det väl samma sak som med mc. Vad väljer man för Europaresan, den lilla Opel Corsan med 1,4 liters motor eller Volvo v70:an med 220 hästar? Har man ingen Volvo åker man ändå iväg med Corsan. För att snurra runt i stan funkar båda men det blir billigare i Corsan.
    Skillnaden mellan FJR:en och Transalpen jag hade tidigare är väääldigt stor vid längre turer.

  3. #13
    Hondamannen
    Gäst
    600 cc räcker gott väl för två personer med packning. Det gör även en 500cc. Det är bara tempot som blir lidande.

  4. #14
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Ska man på semestertur med fru å pack å komfort, kan man inte ha en liten moppemotor som man måste suga ur sista varvhästarna ur
    Jan

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Som sagt. Vill man ha god komfort med passagerare och packning så räcker räcker nog inte 600cc riktigt till.
    Däremot så räcker 600cc i en Transalp gott och väl till om man är ensam med packning.

  6. #16
    Hondamannen
    Gäst
    räven, jag har cbf 500 och jag har åkt med på semester med packning dock utan skjuts. Dock har jag skjutsat korta turer som jag att det även funkar på en långtur men som sagt tempot blir lidande.

  7. #17
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    600 cc räcker gott väl för två personer med packning. Det gör även en 500cc. Det är bara tempot som blir lidande.
    Håller fullständigt med, har man inget behov av att hävda sig så räcker det länge.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    räven, jag har cbf 500 och jag har åkt med på semester med packning dock utan skjuts. Dock har jag skjutsat korta turer som jag att det även funkar på en långtur men som sagt tempot blir lidande.
    Men låt oss klargöra en sak,det är klart att det går,man kan ju skjutsa kärringen på en trampcykel om man vill men det handlar ju om komfort.Jag ska ha minst 1000cc annars får det vara jisses

  9. #19
    Hondamannen
    Gäst
    Engström, allting handlar ju egentligen om hur fet plånbok man har :-) Det finns ju det som gör långresor på 125:a runt i världen. Allting går om man vill. Det är klart att livet blir enklare på en större hoj.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2012-10-22 klockan 21:46.

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Engström, allting handlar ju egentligen om hur fet plånbok man har :-) Det finns ju det som gör långresor på 125r runt i världen. Allting går om man vill. Det är klart att livet blir enklare på en större hoj.
    Helt rätt,så är det.Men jag måste säga att ofta beror det på vad man prioiterar.Jag vill ha en rejäl hoj.Har en skrotbil och åker i,har ingen kåk,ingen kärring som ska ha pänge till allting utan mitt intresse är mc och då lägger jag allt på detta.Men naturligtvis så kan ju inte alla göra det,eller kan kan dom väl,handlar bara om intresset anser jag

Liknande ämnen

  1. Upprop - hojåka 11 April 2015
    Av jrutgers i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-04-11, 23:29
  2. pimpad övningshoj
    Av klaus i forum Street
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2015-03-14, 16:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •