Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Newbee.....

  1. #1
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304

    Newbee.....

    Hej, har inte gjort en ordentlig presentation så här kommer den

    Rolf heter jag - 59-modell och bor i vackra Dalsland med min fru. Vi är från Norge men har bott 9 år i Sverige. Jag tog körkort för 17 år sen, men har inte fått mig hoj för nu. Köpte en -82:a Kawasaki Z400J 4-cyl som är okey att lära köra på. Sen får jag se om jag hittar nåt lite större men sannolikt en 80-talare (från min ungdomstid), kanske en Kawa Z750-1000 eller en Honda Bol d'Or - eller nåt annat....

    Flott forum med mycket intressant och lärorik läsning!
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  2. #2
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194



    Välkommen Rolf



    ______________
    Simen

  3. #3
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Välkommen

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
    Rolf heter jag - 59-modell och bor i vackra Dalsland med min fru. Vi är från Norge men har bott 9 år i Sverige. Jag tog körkort för 17 år sen, men har inte fått mig hoj för nu. Köpte en -82:a Kawasaki Z400J 4-cyl som är okey att lära köra på. Sen får jag se om jag hittar nåt lite större men sannolikt en 80-talare (från min ungdomstid), kanske en Kawa Z750-1000 eller en Honda Bol d'Or - eller nåt annat....
    Välkommen! Du har kommit till rätta landskapet för hojåkning. Kawa 400 räcker långt men när du funderar på att byta kan jag nog rekommendera alt.3 = nåt annat, med tanke på det vägnät som finns runt om dig. En offroad, allroad eller som dom även kallas äventyrschhoj med plats för lilla frun om hon inte vill köra själv.
    Ove

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
    Hej, har inte gjort en ordentlig presentation så här kommer den

    Rolf heter jag - 59-modell och bor i vackra Dalsland med min fru. Vi är från Norge men har bott 9 år i Sverige. Jag tog körkort för 17 år sen, men har inte fått mig hoj för nu. Köpte en -82:a Kawasaki Z400J 4-cyl som är okey att lära köra på. Sen får jag se om jag hittar nåt lite större men sannolikt en 80-talare (från min ungdomstid), kanske en Kawa Z750-1000 eller en Honda Bol d'Or - eller nåt annat....

    Flott forum med mycket intressant och lärorik läsning!
    Välkommen. När du bor i Dalsland är vi nästan grannar.

  6. #6
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Välkommen! Du har kommit till rätta landskapet för hojåkning. Kawa 400 räcker långt men när du funderar på att byta kan jag nog rekommendera alt.3 = nåt annat, med tanke på det vägnät som finns runt om dig. En offroad, allroad eller som dom även kallas äventyrschhoj med plats för lilla frun om hon inte vill köra själv.
    Joda, jag har också sneglat på African Twin och en annan favorit är Yamaha TDM 850 från tidig 90-tal. Grym cykel i rätta prisläget, 15-18K (+/-). Men först får jag lära mig köra och sen provköra lite innan jag byter. Då kan det ju bli nått helt annat......
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  7. #7
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Varmt välkommen!

  8. #8
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Välkommen!

  9. #9
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Välkommen!

  10. #10
    Medlem Figge73s avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10
    Välkommen :-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •