Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: MC-ställ för långa personer?

  1. #1
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431

    MC-ställ för långa personer?

    Planerar att åka och titta på mc-ställ i veckoslutet. Har redan ett mc-ställ av märket mp-asu som jag är ganska nöjd med förutom att jackan är väldigt bred över axlarna då det är en herrmodell, vill inte se ut som en rugbyspelare.
    Någon som har tips på mc-ställ för långa damer (181 cm) med former?
    Senast redigerat av Mymlan den 2012-10-16 klockan 22:54.

  2. #2
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Här vare dött

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Här vare dött
    Ingen hjälp att få för det är mest korta och tjocka gubbar på forumet.
    Ove

  4. #4
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Här vare dött
    Då kanske man kan få en kopp begravningskaffe med tårta ...

    Här nedan är kanske vad du letar efter.Brukar själv handla där och tycker dom har bra kvalite samt priser.Men skinnställ kör jag inte i bortsett från skinnvästen med klubbemblemet på.Betydligt gosigare med ett delat allvädersställ om man ska köra långt.

    http://www.handelsboden.com/stall-c-112-1.aspx

    http://www.handelsboden.com/nu-oppna...igen-n-83.aspx

  5. #5
    MP-asu har lite väl häftiga axlar, åtminstone dom äldre modellerna.(5-6 år).
    Du har väl butiken Storm i din närhet. Finns väl en del damjackor från bl a Sinisalo. MP-asu har väl ingen kollektion damkläder nuförtiden?

  6. #6
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    MP-asu har lite väl häftiga axlar, åtminstone dom äldre modellerna.(5-6 år).
    Du har väl butiken Storm i din närhet. Finns väl en del damjackor från bl a Sinisalo. MP-asu har väl ingen kollektion damkläder nuförtiden?
    Kollade upp den modellen jag har och den är tydligen en modell som är både för damer och herrar. Den sitter bra annars men jag är inte helt nöjd med axelskydden som åker hit och dit. Tror inte dom har något ställ som är enbart för damer. MP-asu Sportivo heter det stället jag har, byxorna är dambyxor men jackan är den samma både för damer och herrar.
    Senast redigerat av Mymlan den 2012-11-22 klockan 21:48.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Kollade upp den modellen jag har och den är tydligen en modell som är både för damer och herrar. Den sitter bra annars men jag är inte helt nöjd med axelskydden som åker hit och dit. Tror inte dom har något ställ som är enbart för damer. MP-asu Sportivo heter det stället jag har, byxorna är dambyxor men jackan är den samma både för damer och herrar.

    Då är det bara att byta märke då. Dammodellerna är sydda för en kvinna, bl a med mer midja (eller heter det mindre midja?) Bara att knalla in till Storm då och norpa en duktig klädsäljare där. Dom säljer väl lite olika märken, bl a Sinisalo.....och jag vet att åtminstone dom har en dammodell iallafall.

  8. #8
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Då är det bara att byta märke då. Dammodellerna är sydda för en kvinna, bl a med mer midja (eller heter det mindre midja?) Bara att knalla in till Storm då och norpa en duktig klädsäljare där. Dom säljer väl lite olika märken, bl a Sinisalo.....och jag vet att åtminstone dom har en dammodell iallafall.
    Tack för hjälpen. Blir väl att ta en sväng dit och kolla nästa gång jag besöker H:fors

Liknande ämnen

  1. Lämplig förstahoj för längre personer
    Av dnordin i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2015-07-03, 22:59
  2. Begagnade motorcyklar för långa personer
    Av Mymlan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-04-27, 03:41
  3. mc-ställ
    Av engström67 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-01-30, 16:49
  4. Tvättråd MC-ställ
    Av ellie i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 21:59
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 01:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •