Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Köpa hjälm via nätet?

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Tackar. Grattis till ditt inköp också! Även om du säkert hunnit med flera hjälmar än mig Det här är min första hjälm, om man bortser från min gamla moppehjälm som ligger i något skåp och skräpar
    Grattis,snygg hjälm och nu kanske handlaren blir kvar ett tag till

  2. #12
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Grattis,snygg hjälm och nu kanske handlaren blir kvar ett tag till
    Svek tyvär vår lokala mc-handel och åkte till Helsingfors, usch vad elak jag är
    Men jag måste ha en ryggplatta ännu och då tror jag faktiskt att jag köper den här. Måste ju stötta de lokala företagen också. Det må vara snäppet dyrare här men jag har aldrig fått så bra service i någon annan affär
    Senast redigerat av Mymlan den 2013-01-06 klockan 15:36.

  3. #13
    Ankan1
    Gäst
    Innan du går och köper en massa dyr utrustning så skaffa hojen först om nu detta inte redan är gjort.

  4. #14
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Innan du går och köper en massa dyr utrustning så skaffa hojen först om nu detta inte redan är gjort.
    Är redan på g med det. Om jag redan har allt jag behöver så är det ju bara att köra sen när jag har den. Har redan haft en låååång paus med körandet så ju förr jag kommer igång med det destu bättre. Får nog nöja mig med att puttra omkring här i bygden i början, så jag får lite mer vana innan jag ger mig iväg på något större äventyr
    Senast redigerat av Mymlan den 2013-01-06 klockan 17:52.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Svek tyvär vår lokala mc-handel och åkte till Helsingfors, usch vad elak jag är
    Men jag måste ha en ryggplatta ännu och då tror jag faktiskt att jag köper den här. Måste ju stötta de lokala företagen också. Det må vara snäppet dyrare här men jag har aldrig fått så bra service i någon annan affär
    Äh köp där det är billigast utan att ha dåligt samvete. Konkurrens är bara bra för oss kunder och klarar handlarna inte av att konkurrera så är det bäst om någon annan med rätt inställning får ta över affärerna.. Ganska intressant att det dock oftast verkar gå att sänka priserna då kunderna börjar söka billigare varor någon annanstans.

  6. #16
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Äh köp där det är billigast utan att ha dåligt samvete. Konkurrens är bara bra för oss kunder och klarar handlarna inte av att konkurrera så är det bäst om någon annan med rätt inställning får ta över affärerna.. Ganska intressant att det dock oftast verkar gå att sänka priserna då kunderna börjar söka billigare varor någon annanstans.
    Har själv sedan flera år uteslutande köpt hjälmar på nätet, till mig och kompisar. Brukar spara mellan 1.000:- och 1.500:- per hjälm, inklusive frakten från Tyskland. Brukar ta mellan tre och fem dagar tills dom levererar hjälmen i handen. När man vet vad man ska ha för hjälm är det en oslagbar metod anser jag.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Vet inte hur det är med er andra men jag upplever att hjälmen ganska snabbt formar sig efter ens skalle (eller är det tvärtom). Bara krukan inte är för glapp i början så sitter den som en smäck efter ett tag.....

  8. #18
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Vet inte hur det är med er andra men jag upplever att hjälmen ganska snabbt formar sig efter ens skalle (eller är det tvärtom). Bara krukan inte är för glapp i början så sitter den som en smäck efter ett tag.....
    Så är det inte för mig, jag provade ett gäng olika hjälmar innan jag bestämde mig.
    En hjälm kändes som att den satt högt upp på huvudet, en annan vek ihop mina öron, en glappade mkt nere mot kinderna o.s.v. när jag väl bestämt mig för en hjälm så provade jag mellan två olika storlekar innan jag till slut valde den som satt aningen tightare.
    Fjädring är överskattat..

  9. #19
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har själv sedan flera år uteslutande köpt hjälmar på nätet, till mig och kompisar. Brukar spara mellan 1.000:- och 1.500:- per hjälm, inklusive frakten från Tyskland. Brukar ta mellan tre och fem dagar tills dom levererar hjälmen i handen. När man vet vad man ska ha för hjälm är det en oslagbar metod anser jag.
    Ja alla metoder är väl brahuvud saken man själv är nöjd.Och som god kund så har man ju alltid fått bra priser på hjälm i sverige(bättre än tyska med.Sedan kan jag ju provköra den först med.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har själv sedan flera år uteslutande köpt hjälmar på nätet, till mig och kompisar. Brukar spara mellan 1.000:- och 1.500:- per hjälm, inklusive frakten från Tyskland. Brukar ta mellan tre och fem dagar tills dom levererar hjälmen i handen. När man vet vad man ska ha för hjälm är det en oslagbar metod anser jag.
    Min senaste hjälm BMW system 6 beställde jag på nätet, 3 dagar från dom engelsktalande öarna i väster till min ytterdörr , och inkl frakt 3300 sek, Northbike i Sundsvall ville ha drygt sex tusen för den och dom hade ingen vit / silver hemma utan skulle "ta hem".

    Så min nästa hjälm kommer med största sannolikhet köpas från samma ställe.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

Liknande ämnen

  1. Hjälp! köpa hjälm
    Av livewire i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-25, 20:22
  2. Köpa hjälm, Urban Warrior
    Av Lazze i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 08:51
  3. MC-butiker på nätet
    Av Kret i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 19:39
  4. Se vad man hittar på nätet
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 06:55
  5. Dags att köpa ny hjälm?
    Av Evavind i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 23:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •