Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 37

Ämne: Köpa hjälm via nätet?

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Min senaste hjälm BMW system 6 beställde jag på nätet, 3 dagar från dom engelsktalande öarna i väster till min ytterdörr , och inkl frakt 3300 sek, Northbike i Sundsvall ville ha drygt sex tusen för den och dom hade ingen vit / silver hemma utan skulle "ta hem".

    Så min nästa hjälm kommer med största sannolikhet köpas från samma ställe.
    Är väl det som är en av fördelarna då,finns snygga färger som ej säljes i sverigesystem6 kikade jag med på,men gillade shoei neotec mer,samma prisklass,vart min för 3500
    sedan har alla olika kontakter,som med däck vissa köper på nätet för att det är billigt,själv vänder jag mig te gummiverkstan och får samma pris)
    Senast redigerat av engström67 den 2013-01-07 klockan 20:07.

  2. #22

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Min senaste hjälm BMW system 6 beställde jag på nätet, 3 dagar från dom engelsktalande öarna i väster till min ytterdörr , och inkl frakt 3300 sek, Northbike i Sundsvall ville ha drygt sex tusen för den och dom hade ingen vit / silver hemma utan skulle "ta hem".

    Så min nästa hjälm kommer med största sannolikhet köpas från samma ställe.
    Hej namn

    har du någon länk till företaget i England så man kan kolla in deras sortiment
    Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon

    Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start

  3. #23
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Viragomannen Visa inlägg
    Hej namn

    har du någon länk till företaget i England så man kan kolla in deras sortiment
    Vill också ta en titt

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Tror tusan att dom har konkursat eller nåt liknande, mitt bokmärke leder mig till http://www.helmetcity.com/

    men det vet jag att det inte var, inte heller http://www.helmetcity.co.uk/, så nu vet jag inte ...
    kollade in på
    http://www.bmw-motorrad-store.co.uk/...-system-6.html
    men där kostar min hjälm 409.35 Gbp plus frakt och det stämmer inte heller, så mycket kan inte priset ha stigit på 2 år, eller? 3050sek för hjälmen 250sek kostade frakten... är jag säker på, hittade instruktionsboken men inte kvittot... ska leta vidare i morgon efter det.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  5. #25
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Bra ställen att kolla hjälmar och tillbehör är FC-MOTO och LOUIS. Båda har en hel del att välja på och oftast till väldigt bra priser jämfört med hemma.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #26
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Vet inte hur det är med er andra men jag upplever att hjälmen ganska snabbt formar sig efter ens skalle (eller är det tvärtom). Bara krukan inte är för glapp i början så sitter den som en smäck efter ett tag.....
    Håller med dig fullständigt vad gäller ny hjälm ...
    skyddet på insidan är töjbart men tar lite tid beroende på användning.
    Ta hellre lite tajt hjälm även om det känns obekvämt i början.
    mvh
    ben
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    11
    Tjenare!

    Vill även passa på att säga att du kan åka på att betala moms från England, jag vet inte exakt varför det skiljer sig från övriga EU länder men vet att man kan åka på det också.

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av tomtefar Visa inlägg
    Tjenare!

    Vill även passa på att säga att du kan åka på att betala moms från England, jag vet inte exakt varför det skiljer sig från övriga EU länder men vet att man kan åka på det också.
    Om du fått betala svensk moms på varor du beställt från England så har skatteverket gjort ett rejält klavertramp och satt sig över frihandelsavtalet som gäller för EU länder. Jag har då aldrig behövt betala mer än det pris som stått på de engelska sajterna plus ev frakt.

  9. #29
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Om du fått betala svensk moms på varor du beställt från England så har skatteverket gjort ett rejält klavertramp och satt sig över frihandelsavtalet som gäller för EU länder. Jag har då aldrig behövt betala mer än det pris som stått på de engelska sajterna plus ev frakt.
    Har handlat en hel del från England utan att ha fått betala något extra.

    Om man däremot beställer från USA kan man räkna med att det kostar i runda slängar 30% mer än det angivna priset, innan du har prylarna i din hand.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av tomtefar Visa inlägg
    Tjenare!

    Vill även passa på att säga att du kan åka på att betala moms från England, jag vet inte exakt varför det skiljer sig från övriga EU länder men vet att man kan åka på det också.
    Det beror på vad säljare skrivit på fakturan/kvittot.
    Är hans kvitto inkl VAT ska det INTE adderas svensk moms vid köp inom EU
    Jag är momsreggad i SE så jag brukar få priserna och betala utan lokal moms när jag köper inom EU.
    Kommer varorna från US så SKA det adderas både tull och moms..
    Görs inte det ska man se det som en rent tillfällig bonus och då har Tullen misskött sig..
    Senast redigerat av LowTech den 2013-01-10 klockan 12:49.

Liknande ämnen

  1. Hjälp! köpa hjälm
    Av livewire i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-25, 20:22
  2. Köpa hjälm, Urban Warrior
    Av Lazze i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 08:51
  3. MC-butiker på nätet
    Av Kret i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 19:39
  4. Se vad man hittar på nätet
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 06:55
  5. Dags att köpa ny hjälm?
    Av Evavind i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 23:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •