Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 49 av 49

Ämne: harley

  1. #41
    Ove: gäller nog även japanska glidare ska du se....


    Men jag hittade denna video idag som handlar om utvecklandet av Harley-Davidsons senaste modell V-rod. Dels tyckte jag det var kul att titta på eftersom jag själv åker den. Men kanske framför allt för att jag inte riktigt förstått till 100% varför Harley byggde den tillsammans med Porsche och varför den ser ut som den gör. Det lär nog dröjja länge innan Harley bygger något liknande för det verkade inte vara "a walk in the park" att bygga något som är nytänk men ändå en "Harley". Filmen går in på vad som gör en Harley just en Harley....om ni är intresserade dvs.

    http://www.youtube.com/watch?v=c3uzRhuE3zs

  2. #42
    Hondamannen
    Gäst
    Grabbar läs mitt första inlägg :-) innan tråden spårar ut fullständigt :-)

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5
    Det skakar ju bara! Har provat!

    Fast den nya twincam:en funkade bra! 582 mil i USA utan problem!

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Grabbar läs mitt första inlägg :-) innan tråden spårar ut fullständigt :-)
    Ursäkta mig Hondamannen för att jag gled in i busken.

    Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    Ove: gäller nog även japanska glidare ska du se....


    Men jag hittade denna video idag som handlar om utvecklandet av Harley-Davidsons senaste modell V-rod. Dels tyckte jag det var kul att titta på eftersom jag själv åker den. Men kanske framför allt för att jag inte riktigt förstått till 100% varför Harley byggde den tillsammans med Porsche och varför den ser ut som den gör. Det lär nog dröjja länge innan Harley bygger något liknande för det verkade inte vara "a walk in the park" att bygga något som är nytänk men ändå en "Harley". Filmen går in på vad som gör en Harley just en Harley....om ni är intresserade dvs.

    http://www.youtube.com/watch?v=c3uzRhuE3zs
    Riktigt bra reklamsnutt, men lång så jag skummade lite. Handlar om utvecklingsarbete och tester. Har tittat på en del liknande filmer men då har det mest handlat om möbler, sängar kontorsstolar och liknande. Allt utvecklingsarbete går till på liknande sätt och alla gör tester som ser ungefär lika ut men anpassat till produkten.

    Vad som kan vara speciellt för HD? Namnet kanske, som Levis på jeansen? Samma sak, det finns i båda fallen likvärdiga och t.o.m. bättre produkter.
    Ove

  5. #45
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ursäkta mig Hondamannen för att jag gled in i busken.



    Riktigt bra reklamsnutt, men lång så jag skummade lite. Handlar om utvecklingsarbete och tester. Har tittat på en del liknande filmer men då har det mest handlat om möbler, sängar kontorsstolar och liknande. Allt utvecklingsarbete går till på liknande sätt och alla gör tester som ser ungefär lika ut men anpassat till produkten.

    Vad som kan vara speciellt för HD? Namnet kanske, som Levis på jeansen? Samma sak, det finns i båda fallen likvärdiga och t.o.m. bättre produkter.
    Lee jeans menar du?
    Jan

  6. #46
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Grabbar läs mitt första inlägg :-) innan tråden spårar ut fullständigt :-)
    Har läst - men ej förstått varför..
    Ordet "radhusrebell" dyker upp framför mig? Köpa sig en livsstil man är avundsjuk på??
    Påstås att HD tagit patent på vibrationerna som ska vara av ett unikt slag..
    När jag 1: gången mötte en Winge med sexa och allt motorljud bara var ett svagt susande insåg jag att jag hade gjort mitt val..
    Det är betydligt mer teknikhöjd på att göra en "soft" motor än en vibrerande,skramlande ljudlig burk..
    Men alla väljer själva hoj ..

  7. #47
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    En HD är alltid en HD. Kommer alltid att ha ett något bättre andrahandsvärde än övriga märken på marknaden. Nästan så att man får mer betalt för sin HD än när man köpte den. En investering skulle jag vilja påstå.
    Men är det inte roligare med riktiga motorcyklar som kan köras som riktiga motorcyklar är tänkta att köras?

  8. #48
    Jag vet folk som gått från Harleys till andra märken och tvärt om. BIG DEAL? Alla åker vad de vill, glidare, sporthoj offroad m.m. Vissa vill åka fort, andra vill synas andra gör det för att det bara är kul att åka hoj.

    Antar att nån har mött nån harley åkare som varit så sjukt insöad på sitt märke att han inte kan vara trevlig mot de som verkligen är riktiga bikers? Det måste ju vara nått sånt som skapar en "hd vs the rest" stämning som egentligen inte behövde existera om vi bara sluta prata om det. HD är överdrivet och det kommer vara det så länge folk tjatar om det. Snoppmätartävling är vad det är.

    Om fordonet kräver mc kort är det en motorcykel. Priset på en mc bestäms av efterfrågan i förhållande till tillgången. Ett tag var det kö för att äga en HD. Då går priset upp. Mer svar på tråd-frågan än så bör man nog inte gå för annars blir någon tjurig.

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Lee jeans menar du?
    Levis och Indian kom först - 1853 resp. 1901. Sen kom Lee och Harley Davidson - 1889 resp. 1903.

    Kultmärken alla. Men på mina första jeans stog det Algots på bakfickan, funkade det också.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 17:47
  2. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  3. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •