Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Honda CB125t div problem.

  1. #11
    kolla med ADDEMoto i Lund eller Roffes i stockholm

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Förutom Biltema (kanske inte rätt ställe att köpa säkerhetsdetaljer(???) och har kanske inte belägg till din maskin), rekommenderas www.louis.de eller en sökning på eBay. Finns enormt mycket pengar att tjäna genom att leta runt lite - för egen del sparar jag tusenlappar per service genom att handla hos andra än min återförsäljare (känns inte helt bra men vad tusan ska man göra?).
    En investering som snabbt skulle löna sig för dig, är att köpa en verkstadshandbok för amatörer. Kolla Haynes o Clymer om de har för din båge.

    Har införskaffat en Haynes bok (http://www.bokus.com/bok/97818501064...rkshop-manual/) mycket bra instruktioner ska kolla hemsidan efter bromsklossar. pengar och tid är alltid ett problem dock..

  3. #13

    KNAS

    Nu kan jag nog vara 99,99 % säker på att det är elfel.. Det går att varva upp med fotbromsen! har nu också skaffat mig bladmått för att kolla avståndet mellan (brytarspetsarna? heter det va?)

    jag har för övrigt inget bromsbelägg där fram. DET FANNS INGET. nada inget нет nothing bara repig metall.

    Bilder kommer tids nog..
    Senast redigerat av Malte den 2012-10-17 klockan 21:50.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Malte Visa inlägg
    Nu kan jag nog vara 99,99 % säker på att det är elfel.. Det går att varva upp med fotbromsen! har nu också skaffat mig bladmått för att kolla avståndet mellan (brytarspetsarna? heter det va?)

    jag har för övrigt inget bromsbelägg där fram. DET FANNS INGET. nada inget нет nothing bara repig metall.

    Bilder kommer tids nog..
    Du vet att det är TVÅ brytarkontakter som skall ställas in?
    Riktigt pilljobb, bra kontaktytor är viktigt.
    Har du wire eller hydraulbroms fram? Är väl wire till -77??

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Du vet att det är TVÅ brytarkontakter som skall ställas in?
    Riktigt pilljobb, bra kontaktytor är viktigt.
    Har du wire eller hydraulbroms fram? Är väl wire till -77??
    Det är wire, och ja jag vet att det är två brytarkontakter/brytarspetsar?

  6. #16

    Nytt batteri gjorde susen!

    Jag har nu skaffat samt installerat ett nytt batteri och det gjorde susen!
    motorn går nu mera att varva upp! Nu till nästa problem motorn bluddrar när den körs under belastning. Hur går jag nu till väga?

  7. #17

    Angry

    Citat Ursprungligen postat av Malte Visa inlägg
    Jag har nu skaffat samt installerat ett nytt batteri och det gjorde susen!
    motorn går nu mera att varva upp! Nu till nästa problem motorn bluddrar när den körs under belastning. Hur går jag nu till väga?
    "Belastning" = mer gas/högre tryck i förbr rummet och bra tändspänning krävs då.
    Fräscha stift av rätt typ och rätt elektrodavstånd brukar vara en bra början..
    Bra brytare med rätt avstånd, schyssta kondensatorer gör sitt till..
    Kolla kablar och tändhattar.
    Dvs egentligen allt det vanliga...trist nog.

  8. #18
    Okej, alltså bara att försöka fixa..

    Varvtalsmätaren fungerar ej, wiren var helt förstörd, rost rost rost rost rost rost rost...

    Knipsade bort skiten, är lite impulsiv av mig.. eh.. fast den var bortom allt hopp att renoveras

    Och nu kommer problemet med att få bort wiern på andra sidan rpm mätaren nere i motorblocket..

    jag ser något som ser ut som en skruv/mutter vid vänstra sidan sätt frammifrån av ingången för wiern nere i motorblocket problemet är bara att den här härligheten ser ut att vara i så sketet skick att det är omöjligt att ens se vad det är för något, kan det vara en sådan här? :::

    http://www.ebay.com/itm/75-HONDA-CB1...sories&vxp=mtr



    Tur att det finns vänliga människor med expertis som är villiga att hjälpa till..

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av Malte Visa inlägg
    Okej, alltså bara att försöka fixa..

    Varvtalsmätaren fungerar ej, wiren var helt förstörd, rost rost rost rost rost rost rost...

    Knipsade bort skiten, är lite impulsiv av mig.. eh.. fast den var bortom allt hopp att renoveras

    Och nu kommer problemet med att få bort wiern på andra sidan rpm mätaren nere i motorblocket..

    jag ser något som ser ut som en skruv/mutter vid vänstra sidan sätt frammifrån av ingången för wiern nere i motorblocket problemet är bara att den här härligheten ser ut att vara i så sketet skick att det är omöjligt att ens se vad det är för något, kan det vara en sådan här? :::

    http://www.ebay.com/itm/75-HONDA-CB1...sories&vxp=mtr



    Tur att det finns vänliga människor med expertis som är villiga att hjälpa till..
    Jo, tyvärr....(förmodar då att den är likadan som på dom större bröderna, typ 750k)

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jo, tyvärr....(förmodar då att den är likadan som på dom större bröderna, typ 750k)
    Är det en krysspår finns det hopp.
    En stålskruv i Al klistrar mycket lätt fast. Anv man rostfria skuvar klistrar det ännu värre!
    Först rengör man krysset noga så att det blir ett gott grepp.
    (trol är krysset den jap varianten på pozidrive med en "punkt vid krysset")
    Sen använder man en kryssmejsel och ger den en pärla med en hammare så brukar skruven lossna.
    Han man en bra slagskruvmejsel (oumbärligt verktyg!) kan man göra båda momenten på en gång, lätt slag+lossa skruv. Just knackandet på skruven är själva grejen att få loss den..
    Dock, man måste vara noga med rengöring och ha en bra mejsel så att man inte förstör mer än nödvändigt..

Liknande ämnen

  1. Honda cb900f -81 problem
    Av Doddo77 i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2019-05-08, 21:56
  2. Problem med batterifästet på Honda CBF 500
    Av GhostRider i forum Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2018-08-10, 19:11
  3. Honda Shadow 750 problem med batteri/startmotor
    Av Ljungan i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-04-26, 06:57
  4. Problem med laddning Honda cb750-81
    Av ann77 i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-05-17, 08:59
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-23, 03:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •