Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 789
Resultat 81 till 89 av 89

Ämne: Vem är vaken?

  1. #81
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Jag var vaken då, men inte inloggad på hojen. Här har det snöat lätt men konstant i ett par dygn. Så det är lite ljusare i alla fall.
    /Erik

  2. #82
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mymlan Visa inlägg
    Morjens på er! Äntligen tillbaka efter ett långt uppehåll. Någon annan uppe och ugglar? Klockan visar 00:05 på den här sidan av viken, själv sitter jag här och pluggar (och den jävla datorn vill inte samarbeta ). Hur klokt det är att göra det mitt i natten, det kan man ju förstås fråga sig. Men å andra sidan pluggar jag egentligen inte, för jag är ju här på hojen.
    Beror helt på vem man är. Minns att när jag tentaläste en gån i urtiden så kom jag hem till studentlyan, åt en bit och sov till senat på kvällen. Sen vaknade jag upp och körde ett pass på 2-3 timmar, sov och tog ett pass till vid böckerna. Läsbränslet var starkt te, mintkex och cigaretter. Resultatet var gott, missade inte en enda tenta men jag fick en del paroxysmal tackykardi (skenande hjärta) som jag lärde mig att häva på någon minut var gång det inträffade. Ganska vanligt just vid tentaläsning pga nattvak med kaffe och röka.
    Ove

  3. #83
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Jag var vaken då, men inte inloggad på hojen. Här har det snöat lätt men konstant i ett par dygn. Så det är lite ljusare i alla fall.
    Här snöar det också, och jag drömmer mig bort till sommaren. Förutom att plugga så fördriver jag tiden med att skida (då snölagret är tillräckligt tjockt). Passar också på att gå igenom och redigera alla foton jag knäppt under föregående sommar. Blir väl snart dags att beställa nya däck, så att motorcykeln är startklar när den sista isen och snön har smultit.

  4. #84
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Beror helt på vem man är. Minns att när jag tentaläste en gån i urtiden så kom jag hem till studentlyan, åt en bit och sov till senat på kvällen. Sen vaknade jag upp och körde ett pass på 2-3 timmar, sov och tog ett pass till vid böckerna. Läsbränslet var starkt te, mintkex och cigaretter. Resultatet var gott, missade inte en enda tenta men jag fick en del paroxysmal tackykardi (skenande hjärta) som jag lärde mig att häva på någon minut var gång det inträffade. Ganska vanligt just vid tentaläsning pga nattvak med kaffe och röka.
    Jag kan gott sitta uppe och måla/rita el läsa en bra bok ända till 5-tiden på morgonen. Men plugga, det gör jag nog helst på dagen.
    Sen finns det en katt i hushållet, som tycker att nattid=bustid/lektid. Om matte då sitter och pluggar så måste man ju göra allt för att hon ska komma av sig i pluggandet. T.ex. kan man jaga hennes tår, sitta och stirra på henne över datorskärmen samtidigt man jamar högt tills hon lyfter blicken, gå över datorn, bita henne i hälen, leka med blommorna el klättra överallt där det är strängt förbjudet att klättra.
    På dagen är det dock lugnt för då brukar han sova.
    Senast redigerat av Mymlan den 2015-01-23 klockan 14:31.

  5. #85
    För några år sedan så kunde jag räkna på mina fem fingrar när jag klev upp efter kl 06,00 på morgonen per år. Nuförtiden har den tiden ändrats och det är då fem fingar för 04,00 som gäller :-)

  6. #86
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Håller med.Sällan man har sovmorgon till 6,00

  7. #87
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det händer men nån enstaka gång sover jag ända till 07:00. I normala fall är jag uppe och skuttar omkring kl 06:00 pigg som en mört.

  8. #88
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Blir väl en vana att gå upp tidigt när mina arbetstider startar som tidigast 01,30 och senast 05,00

  9. #89
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Skitig och grå snöslask/snömodd (vad man vill kalla det) utomhus.
    Hade hellre haft "pudersnö" och rejält vinterväder el ingen snö alls. Då skulle man åtminstone kunna ta fram skidorna eller sitta ute på isen och pilka/pimpla och spana efter havsörnarna som brukar dyka upp för att vänta på sin del av det goda. Eller varför inte kombinera dessa aktiviteter.
    Senast redigerat av Mymlan den 2015-02-04 klockan 20:28.

Liknande ämnen

  1. VAKEN.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 13:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •