Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista
Resultat 71 till 80 av 89

Ämne: Vem är vaken?

  1. #71
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Varför heter det visdomstand? Är det för att visdomen bör ha kommit då?
    Ja. De heter likadant på flera språk.
    /Erik

  2. #72
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Klarvaken. Ska och operera ut två av fyra visdomständer imorgon. Har aldrig tidigare varit orolig över att gå till tandläkaren. Var också kolugn ända tills tandläkaren sade "Ja. Sen är du ju förståss vaken under ingreppet. Men det ska väl gå bra? Du blir ju bedövad". Ska alltså ligga där och bara gapa medan han skär, drar och syr i käften på mig.

  3. #73
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Mymlan
    Jag tig ut en för några år sedan. Tycker det finns roligare saker än att gå till tandläkaren (läs skitjobbigt) men jag måste säga att det gick förvånansvärt bra. Kände ingen smärta förutom i läpparna som dom drog bak till örat (tur att jag har stor trut) men i det stora hela så gjorde det inte ont alls.
    Skulle inte oroa mig nämnvärt om jag skulle göra det igen :-)


    Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

  4. #74
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Mymlan
    Jag tig ut en för några år sedan. Tycker det finns roligare saker än att gå till tandläkaren (läs skitjobbigt) men jag måste säga att det gick förvånansvärt bra. Kände ingen smärta förutom i läpparna som dom drog bak till örat (tur att jag har stor trut) men i det stora hela så gjorde det inte ont alls.
    Skulle inte oroa mig nämnvärt om jag skulle göra det igen :-)


    Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…
    Kom nyss därifrån. Bedövningen har inte släppt ännu. Det gick bra ändå, trots lite nervositet. Den i övre käken lossnade hur lätt som helst. Det ända som inte var så kul var när han grävde efter den nedre som inte kommit fran ännu då den hakat fast i en annan tand. Smärtade gjorde det inte men krasandet när han spjälkte tanden hade jag kunnat vara utan.

  5. #75
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Gött! Nu är det över. Kommer ömma några dagar… sen har du snart glömt det hela


    Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

  6. #76
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Gött! Nu är det över. Kommer ömma några dagar… sen har du snart glömt det hela


    Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…
    Ska och ta ut stygnen om en vecka. Blir ett till besök i höst för att ta ut de andra två. Fast då kommer jag nog inte vara lika nervös XD

  7. #77
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Var nog mest rädd att jag inte skulle få köra hoj och åka på fisketur.

  8. #78
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Morjens på er! Äntligen tillbaka efter ett långt uppehåll. Någon annan uppe och ugglar? Klockan visar 00:05 på den här sidan av viken, själv sitter jag här och pluggar (och den jävla datorn vill inte samarbeta ). Hur klokt det är att göra det mitt i natten, det kan man ju förstås fråga sig. Men å andra sidan pluggar jag egentligen inte, för jag är ju här på hojen.
    Senast redigerat av Mymlan den 2015-01-23 klockan 00:18.

  9. #79
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Mymlan Visa inlägg
    Morjens på er! Äntligen tillbaka efter ett långt uppehåll. Någon annan uppe och ugglar? Klockan visar 00:05 på den här sidan av viken, själv sitter jag här och pluggar (och den jävla datorn vill inte samarbeta ). Hur klokt det är att göra det mitt i natten, det kan man ju förstås fråga sig. Men å andra sidan pluggar jag egentligen inte, för jag är ju här på hojen.
    Nu är jag vaken.
    Jan

  10. #80
    Medlem BeSts avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av Mymlan Visa inlägg
    Morjens på er! Äntligen tillbaka efter ett långt uppehåll. Någon annan uppe och ugglar? Klockan visar 00:05 på den här sidan av viken, själv sitter jag här och pluggar (och den jävla datorn vill inte samarbeta ). Hur klokt det är att göra det mitt i natten, det kan man ju förstås fråga sig. Men å andra sidan pluggar jag egentligen inte, för jag är ju här på hojen.
    Precis landat på jobbet, varit uppe sedan kvart över 5 ungefär.
    Mörkt som i en påse ute, inte utan att man ser fram emot lite ljusare morgnar....

Liknande ämnen

  1. VAKEN.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 13:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •