Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: kopplingsbyte

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    21

    kopplingsbyte

    Japp då har man bytt till nya lameller på yamaha xtz 660 teneren,Var si så där att byta,Hade problem i början för tryckplattan skulle visst sitta på ett visst sätt.Blev nästan knäpp.Jag plockade ner allt som allt 4 gånger,Sen såg jag felet att tryckplattan satt fel.Låg ej riktigt tätt mot lamellerna så kopplingen funkade inte som den skulle.Ja det är tur att man är envis annars hade jag gett fan i detta.Men nu skulle jag kunna göra detta på en timme allt som allt,Ganska skönt att ha en hoj med lite ålder på nacken för då kan man meka utan att få ångest att man skulle göra fel,Så nu har man ännu en kunskap i bagaget som är bra att kunna.Så nu går den sååå gött igen,Må denna mc nu gå länge utan mer mekande,Ja hat så gött alla på detta forum som har hjälpt mig med så möe

  2. #2
    Hondamannen
    Gäst
    Hur många mil hade den gått vid bytet?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Hur många mil hade den gått vid bytet?
    Ja den hade gått 5900mil.lamellerna var helt slut,Så jag må nog säga att det var nog ganska kasst,Har ju kompisar som kört över 7000mil,Men som sagt vad gör man..

  4. #4
    Hondamannen
    Gäst
    På min cm 400 t bytte jag lameller vid 5000 mil och då var de nästan slut. Enligt meken så skulle den kunna håll kanske 1000 mil till. Min nuvarande hoj har gått 5200 mil och det är fortfarande orginallamellerna.

    Är din hoj en enstånka? Kan det påverka slitaget på kopplingen i och med att enstånka rycker mkt?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    21
    Japp enstånka har jag,Ja jag vet faktiskt inte om det kan va att det rycker mer,men kanske det kan vara så.Tur att kopplingen inte var såå dyr,Jag köpte lamellerna för 750kr så håller det 6000mil till så tycker jag att det är ganska bra,Jag kör ju som en gubbe med keps så denna koppling kanske håller det dubbla

  6. #6
    Hondamannen
    Gäst
    Det längsta jag har hört att en mckoppling har hållt är 22000 mil. Det är en honda cb 500 i England som har gått som budhoj. Efter 22000 mil började kopplingen att slira.

Liknande ämnen

  1. Suzuki Savage 650 Kopplingsbyte
    Av RockabillyMonk i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-02-26, 11:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •