Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 47

Ämne: Husqvarna Terra

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Husqvarna Terra

    Oh en sån snygging som uppenbarade sig. Jag fick nyhetsbrev från Bike angående Husqvarna Strada. Terra är mer grushoj än Strada skulle vara men den kan också funka, som en slags BMW F650 GS som funkar på båda underlagen. Men Terra gillar jag mer av nån anledning (kan det vara den högre stänkan fram?). Ja jag gillar Husqvarna rätt bra för övrigt då jag redan har en gammal harv.

    Nån som vet mer om just modellen Terra?
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Nina den 2012-10-11 klockan 13:44.

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Jag blev också helt till mig när jag såg den, tror det var på fastbikes.se för ett tag sen. Riktigt spännande! Har ju varit väldigt tunt i dual sport-segmentet på sistone. När jag tittar på specifikationerna känns det som om det vore så en XT660 borde se ut. Starkare, lättare och lite bättre komponenter, men samma genialt enkla funka-till-allt-koncept.

    Här finns en del att läsa om modellen.

    En hasplåt, styrhöjare och lite tuffare däck så skulle man kunna ha riktigt skoj med den. =)

    (..och 18" bakdäck, en applåd!)
    Senast redigerat av Molgan den 2012-10-11 klockan 15:58.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja samma här, jag blev också alldeles till mig och såg mig själv susa fram på gruset på den när jag ögnade igenom tekniska datan. Vad jag förstår så är den baserad på BMW G650 GS fast med lite mer pulver i. Jag tror den skulle vara jätteskoj att köra. Och just Terra sneglar jag på, inte Stradan. =)

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Snygg? Nä. det tycker jag inte men vi kan väl vara vänner ändå? Den ser väldigt körbar ut och med lite mera ruta, hasplåt, motorbågar och en topbox där bak så kan den nog fungera bra för gubbkörning. Tanken 12,3 liter är väl i minsta laget. Vikt 185 kg är ganska OK.

    Vad är priset?
    Ove

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Fina hojar båda två. Men visst Terran blir man mer sugen på. Stradan kan tydligen fås med ABS.
    Skall bli intressant att få se priset, förmodligen "utom räckhåll"
    //Håkan

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja priset var jag också nyfiken på idag men hittar ingen info om det nånstans. Jag tyckte inte heller att BMW F650GS var särskilt snygg, faktiskt riktigt ful och en sån skulle jag få låna för att övningsköra på. Men efter några mil i sadeln hade hojen övertygat mig hur bra den är så jag köpte en egen.

    Jag tycker Terran är snyggare än Stradan men det är väl för att den ger bilden av grusbus förstås. Tror jag ska provköra en Terra när tillfälle ges, lär väl sluta med att det står en Terra i garaget sen. Hamnar ingen i garaget så tycker jag förmodligen att priset är för högt. Det jag gillar med Terrans framstänka är att den är hög och det finns ingen ytterligare stänka som kan vara i vägen för andra däckstyper, t ex TKC80 som har högre profil.

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Och ett par handtagsskydd skulle inte skada, ser lite naket ut på styret tycker jag.

  8. #8
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Som dom sjunger,,; "om jag hade pengar",,, Och , NEJ; inga handtagsskydd, det är för fegisar!!

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Och , NEJ; inga handtagsskydd, det är för fegisar!!
    Det är skönt med handtagsskydd speciellt när det börjar bli lite småkallt, jag fryser långt senare än andra om fingarna. Det har jag på min gamla Husqvarna 256.

  10. #10
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Det är skönt med handtagsskydd speciellt när det börjar bli lite småkallt, jag fryser långt senare än andra om fingarna. Det har jag på min gamla Husqvarna 256.
    Skyddar även för smisk på fingrarna
    Jan

Liknande ämnen

  1. Husqvarna 710 cc
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-11-07, 11:23
  2. Husqvarna-tur
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-05, 21:50
  3. Husqvarna
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 19:47
  4. Husqvarna 256
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 07:03
  5. BMW köper Husqvarna
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 07:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •