Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: MC träff på Klacken?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148

    MC träff på Klacken?

    Då var det några mil under lördagen i Bergslagen och i södra Dalarna. Underbar väder och ett mycket trevlig "paus" senare på eftermiddag. Jag stannade på Gillersklack för att äta ngt. gott och värma upp hela kroppen i ett bastu. Under tiden på "Klacken" har jag funderat på att det kan inte vara så många ställe i Sverige som passar så bra för en kanon bra MC träff. Både för "grushojar" men även för andra MC. Gillersklack ligger mellan Malingsbo - Kloten som är kungens jakt område och Fredriksberg som är känd för Svenska rally. Dvs. massvis med finna grus väggar. Det bästa är att område passar till alla - bara att välja om man vill åka asfalt i vackert miljö eller grus i trakten.
    På Klacken finns alt man behöver för en lyckat MC träff. Billig boende, mat och pilsner (på kvällen så klart), bad med bubbel, bastu och relax, konferenslokaler m.m. Jag har pratat med ägare och det går att tex. boka hela badet eller restaurangen privat. Titta på: www.klacken.com och på ngt. karta över område.
    I år är det kanske inte aktuellt för att snart börjar älgjakt och man vill helst slippa ett "kula" i kroppen (av misstag så klart) men ngt. att fundera över och planera / drömma om till nästa år.
    Jo -vad tycker Ni?

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Då var det några mil under lördagen i Bergslagen och i södra Dalarna. Underbar väder och ett mycket trevlig "paus" senare på eftermiddag. Jag stannade på Gillersklack för att äta ngt. gott och värma upp hela kroppen i ett bastu. Under tiden på "Klacken" har jag funderat på att det kan inte vara så många ställe i Sverige som passar så bra för en kanon bra MC träff. Både för "grushojar" men även för andra MC. Gillersklack ligger mellan Malingsbo - Kloten som är kungens jakt område och Fredriksberg som är känd för Svenska rally. Dvs. massvis med finna grus väggar. Det bästa är att område passar till alla - bara att välja om man vill åka asfalt i vackert miljö eller grus i trakten.
    På Klacken finns alt man behöver för en lyckat MC träff. Billig boende, mat och pilsner (på kvällen så klart), bad med bubbel, bastu och relax, konferenslokaler m.m. Jag har pratat med ägare och det går att tex. boka hela badet eller restaurangen privat. Titta på: www.klacken.com och på ngt. karta över område.
    I år är det kanske inte aktuellt för att snart börjar älgjakt och man vill helst slippa ett "kula" i kroppen (av misstag så klart) men ngt. att fundera över och planera / drömma om till nästa år.
    Jo -vad tycker Ni?
    Låter nice,fint där

  3. #3
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Vart 30mil för mig på lördagen med.Drog efter 9.00 -1 ute upp och klippte gräset vid sommarstället mellan vansbro-mora sedan ner och kikade på rättviks marknad och sedan lite goa vägar hemåt.Solen värmde upp under dagen så det var kalas.Det var nog sista trippen med hojen,nu vill jag inte lägga nå mer mil på den.Ingen is på Siljan ännu





    IMG_0757.jpg

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    På Klacken finns alt man behöver för en lyckat MC träff. Billig boende, mat och pilsner (på kvällen så klart), bad med bubbel, bastu och relax, konferenslokaler m.m. Jag har pratat med ägare och det går att tex. boka hela badet eller restaurangen privat.
    Jo -vad tycker Ni?
    Jag tycker att det låter som perfekta platsen. Bergslagen har jag bara varit lite i men det jag sett har varit jättebra. Fina vägar och naturen är väldigt kuperad och trevlig. Rätt tid, pris och väder önskas!
    Ove

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tittade in på hemsidan och övernattningsrum. Såg att det finns 2 rum med dubbelsäng som rymmer 20 personer! Däni!
    Ove

  6. #6
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Låter och ser ut som något att se fram emot nästa år, blev jättesugen när jag läste ditt välbeskrivna inlägg.
    Har inte haft tid att köra något sedan förra söndagen känns lite deppigt faktiskt.
    Speciellt så fantastisk som den här helgen varit, suck

  7. #7
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Låter trevligt tycker jag!

Liknande ämnen

  1. En hoj träff i augusti !!
    Av Hornet i forum Träffar & Körningar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-06-28, 13:58
  2. Hojen-träff 21-23/9
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 76
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 14:14
  3. hojen träff
    Av engström67 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2012-04-08, 14:18
  4. Triumph träff!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 07:18
  5. Mc-träff
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 11:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •