Visa resultat för omröstning: Håller du hastighetsbegränsningarna med hojen?

Antal röster
79. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Alltid

    6 7,59%
  • Oftast

    35 44,30%
  • 50/50

    22 27,85%
  • Oftast inte

    14 17,72%
  • Aldrig

    2 2,53%
Sidan 9 av 11 FörstaFörsta ... 7891011 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 105

Ämne: Varannan MC-förare kör för fort

  1. #81
    Jag kör ju annars inte värst mycket bil, men nu i år så har jag matat cirka 9000 mil. Dom flesta milen har blivit efter E4:an,E20 osv.

    Jag ställer in Traficen på 2000 varv och då visar GPS:en 90 km/timmen. Måste säga att jag är lite förvånad över hur väl och sjyst långtradarchaffisarna beter sig i trafiken. Jag kan dessutom lätt räkna på min ena hands fingrar när jag blivit omkörd av en långtradare.

    Däremot har jag sett att dom kör lite för fort när det kommer till 50/70 väg. Inte för att dom stressar på mig, men jag har känt mig lite i vägen ibland

  2. #82
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Och du e bror Duktig, som vanligt. Kan bäst vet bäst!

    Skickat från min?
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #83
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Äh Engström. Det är inte så mycket att bry sig om. Det finns alltid folk som lever i tron att allt alltid bara ska fungera utan att inse att det funkar för att andra människor ser till att det funkar. Men det är som sagt lätt att sitta på läktaren och tala om hur matchen ska spelas.
    Ni tradarförare gör ett bra jobb och om alla förare oavsett fordon körde som ni skulle trafikverkets nollvision inte vara så långt borta.
    Tack,det värmer att nån förstår brukar inte bry mig,men ibland är det skönt att lufta sig lite

  4. #84
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Och du e bror Duktig, som vanligt. Kan bäst vet bäst!

    Skickat från min?
    Men du,i detta fallet så talar jag av erfarenhet,med runt 20000mil per år minst.Men jag vet att det finns många dårar i lastbilar med där ute,jag blir lika förbannad på dom med.Ser varje dag sådana med som är väldigt dåliga på att visa hänsyn.Jag försöker vara så seriös och laglig jag kan,dels för att just ta hänsyn till andra och jag vill ju ha mitt körkort kvar.Utan det så har jag inget jobb och sedan kan jag ju inte köra hoj.Detta med hastigheten,fan den där åker i 100,javisst det händer.Om jag sitter och kör,har farthållaren på tex 85,viket inte polisen bryr sig om och trafiken flyter bättre och så är vägen kuperad mil efter mil då får lastbilen kämpa för att försöka hålla det.Och när det går utför då frirullar den.och det är väl då skrivbordsfolket står med sina instrument och fångar oss,visst man kan ju sitta och bromsa hela tiden,men korta sträckor är det bättre att låta den levande kraften hjälpa till inför nästa motlut,allt för att köra så ekonomiskt som möjligt,och miljövänligt.Är ändå svårt att komma under 4.5liter per mil.Och byta bromsar på ekipaget kostar säkert minst 50-60000kr.Och sedan denna årstid,dimmiga nätter,vägarna fryser till is och man har 60ton som ibland gör som dom vill och sedan kommer alla svensson som hatar allt vad lastbilar heter och måste alltid köra ut framför för att inte hamna bakom,kul nää och vansinnigs omkörningar vid vajerräcken,ofta även med lösa barn i bilarna.Jag ser det VARJE dag året runt.Hamre ta din hoj och kika förbi Dalarna till sommaren så lovar jag att du kan få följa med en dag så förstår du säkert bättre.Jag kan bjuda på en kopp kaffe med,för dum är jag inte,men tråkigt när folk häver ur sig massa.Over and out.

  5. #85
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tycker nog att de flesta svenska lastbilsförare skall ha en eloge. Tänk er själva att sitta i trafiken dag efter dag och dessutom se alla dumheter som andra hittar på. Brukar själv köra E6:an ibland efter kusten ner till Skåne, Antingen med en picup eller mc. De utländska chaufförerna verkar ha en annan inställning till trafiken. " här kommer jag och jag är störst "

    De värsta erfarenheterna av nonchalans jag råkat ut för gäller personbilsförare, då jag mycket ofta drog hästsläp med ibland två ridhästar i. Hände vid flera tillfällen att idioter for förbi för att komma före vid ett trafikljus eller in på en parkeringsplats. Inte kul att behöva försöka att stanna så snabbt som möjligt då.
    Lite jäkligt att köra med hästtrailer på en krokig och backig väg.
    Man kan ju undra oxså varför inte det är ett obligatoriskt prov för att få köra med släpvagn??

    Tänk bara tanken om chaffisarna skulle strejka ett par veckor!!!!!!!!!!!!!

  6. #86
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tycker nog att de flesta svenska lastbilsförare skall ha en eloge. Tänk er själva att sitta i trafiken dag efter dag och dessutom se alla dumheter som andra hittar på. Brukar själv köra E6:an ibland efter kusten ner till Skåne, Antingen med en picup eller mc. De utländska chaufförerna verkar ha en annan inställning till trafiken. " här kommer jag och jag är störst "

    De värsta erfarenheterna av nonchalans jag råkat ut för gäller personbilsförare, då jag mycket ofta drog hästsläp med ibland två ridhästar i. Hände vid flera tillfällen att idioter for förbi för att komma före vid ett trafikljus eller in på en parkeringsplats. Inte kul att behöva försöka att stanna så snabbt som möjligt då.
    Lite jäkligt att köra med hästtrailer på en krokig och backig väg.
    Man kan ju undra oxså varför inte det är ett obligatoriskt prov för att få köra med släpvagn??

    Tänk bara tanken om chaffisarna skulle strejka ett par veckor!!!!!!!!!!!!!
    Jo men ska du köra med hästsläp så lär man ju i dom flesta fall skaffa BE i körkortet och då är det väl nått körprov,men skulle behövas för alla släpvagnar.Hur många är det inte som kör om en och precis när dom passerat med bilen så vrider dom in fast husvagnen,hästfinkan,släpet då.Vad händer om jag inte är vaken då.Troligtvis dör någon men skulle väl stå i tidningen att lastbil körde över familj med stora rubriker.Ööh är vi lite OT nu eller
    Senast redigerat av engström67 den 2012-11-23 klockan 11:21.

  7. #87
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Hittade en "goding" som passar in rätt bra på ämnet

    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=o2VCjCobH2c

    " vi kör inte för skojs skull, VI kör för DIN skull "
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  8. #88
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    För att återgå till tråden, så visst kör en del mcåkare för fort, men tror nog att det är minst lika många bilförare som fartsyndar. Kanske inte bilisterna överskrider hastigheten lika mycket, men............
    Som jag tidigare på pekar, så bör nog hastigheten tas mellan kamerorna i stället. Det förekommer ibland i Norge att det görs.

  9. #89
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Men du,i detta fallet så talar jag av erfarenhet,med runt 20000mil per år minst.Men jag vet att det finns många dårar i lastbilar med där ute,jag blir lika förbannad på dom med.Ser varje dag sådana med som är väldigt dåliga på att visa hänsyn.Jag försöker vara så seriös och laglig jag kan,dels för att just ta hänsyn till andra och jag vill ju ha mitt körkort kvar.Utan det så har jag inget jobb och sedan kan jag ju inte köra hoj.Detta med hastigheten,fan den där åker i 100,javisst det händer.Om jag sitter och kör,har farthållaren på tex 85,viket inte polisen bryr sig om och trafiken flyter bättre och så är vägen kuperad mil efter mil då får lastbilen kämpa för att försöka hålla det.Och när det går utför då frirullar den.och det är väl då skrivbordsfolket står med sina instrument och fångar oss,visst man kan ju sitta och bromsa hela tiden,men korta sträckor är det bättre att låta den levande kraften hjälpa till inför nästa motlut,allt för att köra så ekonomiskt som möjligt,och miljövänligt.Är ändå svårt att komma under 4.5liter per mil.Och byta bromsar på ekipaget kostar säkert minst 50-60000kr.Och sedan denna årstid,dimmiga nätter,vägarna fryser till is och man har 60ton som ibland gör som dom vill och sedan kommer alla svensson som hatar allt vad lastbilar heter och måste alltid köra ut framför för att inte hamna bakom,kul nää och vansinnigs omkörningar vid vajerräcken,ofta även med lösa barn i bilarna.Jag ser det VARJE dag året runt.Hamre ta din hoj och kika förbi Dalarna till sommaren så lovar jag att du kan få följa med en dag så förstår du säkert bättre.Jag kan bjuda på en kopp kaffe med,för dum är jag inte,men tråkigt när folk häver ur sig massa.Over and out.
    Kan man komma och få en kaffe även om man gillar tradarchaffisarna och det de gör?

  10. #90
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Kan man komma och få en kaffe även om man gillar tradarchaffisarna och det de gör?
    Självklart bara hojta till för den som vill och har vägarna förbi

Liknande ämnen

  1. Mc-förare OSYNLIGA??
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 14:32
  2. Det går inte fort.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 10:54
  3. En dag som försvann fort.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 23:14
  4. Hmm... Fort men fel
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 16:13
  5. Fort, fort
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 07:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •